Foto reis naar Parijs

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
sebastiaankop
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Foto reis naar Parijs

Bericht door sebastiaankop » ma jun 18 2012 8:33 pm

Beste Mensen,

Ik wil weten of er mogelijkheden zijn om Parijs te bezoeken met de bedoeling fotolocaties van beroemde fotografen te bekijken.

Heeft iemand hier een goed idee voor?

Groeten,

Sebastiaan.
Met vriendelijke groet,

Sebastiaan Kop.
D700; Coolpix 8700; Coolscan LS50-ED; VueScan 9

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Foto reis naar Parijs

Bericht door remoss » ma jun 18 2012 8:35 pm

Beroemde fotografen niet zo, maar bezoek wel de catacomben: http://nl.wikipedia.org/wiki/Catacomben_van_Parijs" onclick="window.open(this.href);return false;

george013

Bericht door george013 » ma jun 18 2012 8:50 pm

En als je toch ondergronds gaat de rioleringen van Parijs. http://www.droomplekken.nl/frankrijk/pa ... riool.html
George

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma jun 18 2012 9:02 pm

Alles wat je wil weten over parijs. Gigantisch veel blog entries met foto's, achtergronden, zowel de meer bekende plekken als de onbekende plekken. Wel veel leeswerk maar de moeite waard. :mryellow:
http://www.paris-fvdv.blogspot.com
PS: De eerste pagina is niet de enige, check ook de oudere berichten of link door per maand/jaar rechtsonder.

Grote aanraders vind ik (in willekeurige volgorde):

- La Defense; Neem echter niet de metro direct ernaartoe, maar stap één station eerder uit (Esplanade de la Defense) en loop via de Esplanade naar La Defense (zo'n 20 minuten). Dan kom je langs enkele architecturele hoogstandjes en een zee aan kunstwerken. Kijk ook 'linksachter' la grande arche, daar staan een paar hele mooie kantoren en de 'grote bronzen kop'.
- Pere Lachaise (begraafplaats)
- Hotel des Invalides
- Louvre
- Les Passages: Een serie semi-overkapte winkelstraten. Zeg maar de eerste indoor winkelcentra ooit. Op zondag zijn de winkels gesloten, maar dan kun je wel rustig mooie foto's maken. ;)
- Centre Pompidou en dan vooral de naastgelegen Place Igor Stravinsky en de artiesten die daar optreden.
- Parc de Bercy (bij mooi weer ramvol parijzenaren en een hoop straatartiesten die daar oefenen).

Enkele goed te belopen routes die mijn voorkeur verdienen:
Looproute: Trocadero -> Eifeltoren -> Hotel des Invalides -> Grand Palais
Looproute: Les Passages -> Palais Royal (binnenplaats) -> Louvre -> Kade Seine richting Notre Dame -> Notre Dame
Looproute: Start bij de Moulin Rouge, ga daar tegenover Montmartre op via de Rue Lepic, vervolgens via Place du Tertre (zeg maar het kunstenaarsplein) naar de Sacre Coeur. Onderweg kom je langs de twee enig overgebleven oude molens op Montmartre. Een veel mooiere route dan de 'touristische' route...

PS: En als je ook nog goedkoop, eenvoudig maar toch lekker wilt eten kun je bij Chartier gaan eten. Schrik niet van de rij, als je er voor 17:20 in staat duurt het maar een minuut of 10 eer je binnen bent, daarna wat langer. Ze komen vragen met hoeveel personen je bent.
Spul waarmee je foto's maakt...

george013

Bericht door george013 » ma jun 18 2012 9:22 pm

In al die keren dat i in Parijs ben geweest, nooit daar. http://nl.wikipedia.org/wiki/Canal_Saint-Martin. Ik dacht dat hiet niet zo lang geleden een paar foto's werden getoond die van daar waren. Zeker weet ik het niet.
George

Frank K
Forumlid
Forumlid

Bericht door Frank K » di jun 19 2012 4:25 pm

Misschien heeft Layar op de smartphone ter plekke wat te bieden?

Gr. Frank
NCN 3881

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » zo jun 24 2012 11:54 pm

george013 schreef:In al die keren dat i in Parijs ben geweest, nooit daar. http://nl.wikipedia.org/wiki/Canal_Saint-Martin. Ik dacht dat hiet niet zo lang geleden een paar foto's werden getoond die van daar waren. Zeker weet ik het niet.
George
Zou van mij kunnen zijn, ik ben daar in April geweest en heb één foto geplaatst. Op zich een leuke plek, maar niet iets waar je uren door gaat brengen.
Spul waarmee je foto's maakt...

george013

Bericht door george013 » ma jun 25 2012 10:42 am

Goed gegokt.
Een kennis van mij was daar net geweest. En er zijn daar een paar films opgenomen volgens het artikeltje. Weet niet of dat dat ook onder fotografie valt bij TS.
George

sebastiaankop
Forumlid
Forumlid

Bericht door sebastiaankop » wo jul 25 2012 10:34 am

He mensjes,

Bedankt voor de uitgebreide reacties en tips.

Groeten,

Sebastiaan.
Met vriendelijke groet,

Sebastiaan Kop.
D700; Coolpix 8700; Coolscan LS50-ED; VueScan 9

Dave Verkuijl

Bericht door Dave Verkuijl » wo jul 25 2012 10:56 am

Beroemde fotgrafen van nu of uit het verleden ? Zo'n tripje kun je het bestezelf samenstellen denk ik.

Buiten de doisneau en zjin kus bij hotel de Ville en namen als Bresson zijn er denk wel wat locatie's te vinden waar de volgende 2 hun shotjes geschoten hebben : Atget en Brassaï

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”