Een naar gevoel over "mijn" D800

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Een naar gevoel over "mijn" D800

Bericht door Léon Obers » wo jun 20 2012 9:06 am

André schreef:Gaat dus vervolgt worden.
Of niet natuurlijk, als het is opgelost.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Bob42
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Bob42 » wo jun 20 2012 12:14 pm

Léon Obers schreef:
André schreef:Gaat dus vervolgt worden.
Of niet natuurlijk, als het is opgelost.
Toch wel, want als het is opgelost, willen we dat ook graag horen!

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » wo jun 20 2012 12:31 pm

Bob42 schreef: (...)
Toch wel, want als het is opgelost, willen we dat ook graag horen!
En wij al die tijd vingertrommelend de monitor aanstaren.
Wel kan dat een flinke tijd duren, want het is een incidenteel optredende kwaal. Dus alleen André kan vanuit zijn eerdere ervaringen met een natte vinger de termijn bepalen waarbinnen het fenomeen zou moeten optreden. :frown:
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

André
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » wo jun 20 2012 1:19 pm

Echt, geloof me, ik laat weten of de kwalen zijn verholpen na deze update. Kan inderdaad wel even duren, want ik kan komend weekend pas weer op pad.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door JBD » wo jun 20 2012 1:46 pm

André schreef:Echt, geloof me, ik laat weten of de kwalen zijn verholpen na deze update. Kan inderdaad wel even duren, want ik kan komend weekend pas weer op pad.
Oh maar dan zie ik je we even. (Of ik hoor je mopperen :P )

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » ma jul 02 2012 5:48 pm

Even afkloppen, maar na de update heb ik de "kwalen" niet meer teruggezien. Gisteren veel gespeeld met mijn D800 en getracht situaties waarbij de problemen zich voordeden na te bootsen en de D800 heeft zich voorbeeldig gedragen. Maar zoals gezegd, ik klop het even af, want het kan natuurlijk best zo zijn dat het in de echte praktijk anders zal zijn. a.s. vrijdag heb ik vrij, mijn vrouw is een dagje de hort op, en dan wil ik eens gewoon de stad in gaan, met name de markt en eens wat straatfotografie gaan proberen. Toevallig (of eigenlijk bewust) de DVD over straatfotografie die bij de laatste ZOOM zat gekeken, en dat lijkt me echt leuk eens te gaan uit proberen. Ik zal wel kranten in mijn broek stoppen en een helm opzetten, want straatfotografie is niet geheel zonder risico's.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

John Jansen
Forumlid
Forumlid

Bericht door John Jansen » ma jul 02 2012 7:25 pm

André schreef:Even afkloppen, maar na de update heb ik de "kwalen" niet meer teruggezien. Gisteren veel gespeeld met mijn D800 en getracht situaties waarbij de problemen zich voordeden na te bootsen en de D800 heeft zich voorbeeldig gedragen. Maar zoals gezegd, ik klop het even af, want het kan natuurlijk best zo zijn dat het in de echte praktijk anders zal zijn. a.s. vrijdag heb ik vrij, mijn vrouw is een dagje de hort op, en dan wil ik eens gewoon de stad in gaan, met name de markt en eens wat straatfotografie gaan proberen. Toevallig (of eigenlijk bewust) de DVD over straatfotografie die bij de laatste ZOOM zat gekeken, en dat lijkt me echt leuk eens te gaan uit proberen. Ik zal wel kranten in mijn broek stoppen en een helm opzetten, want straatfotografie is niet geheel zonder risico's.
Ik hoop dat alles goed gaat met de D800,ik ga morgen de D800E ophalen eindelijk na 3 mndn. Ik hou mijn hart en portmo nee vast.
Ik ben alleen aan het dubben welk objectief ik er nog bij wil hebben,
P.S. Je kunt je ook verkleden als meneer wijdbeens.
Laatst gewijzigd door John Jansen op ma jul 02 2012 7:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma jul 02 2012 7:30 pm

André schreef:Even afkloppen, maar na de update heb ik de "kwalen" niet meer teruggezien. Gisteren veel gespeeld met mijn D800 en getracht situaties waarbij de problemen zich voordeden na te bootsen en de D800 heeft zich voorbeeldig gedragen. Maar zoals gezegd, ik klop het even af, want het kan natuurlijk best zo zijn dat het in de echte praktijk anders zal zijn. a.s. vrijdag heb ik vrij, mijn vrouw is een dagje de hort op, en dan wil ik eens gewoon de stad in gaan, met name de markt en eens wat straatfotografie gaan proberen. Toevallig (of eigenlijk bewust) de DVD over straatfotografie die bij de laatste ZOOM zat gekeken, en dat lijkt me echt leuk eens te gaan uit proberen. Ik zal wel kranten in mijn broek stoppen en een helm opzetten, want straatfotografie is niet geheel zonder risico's.
Ach, een pittige discussie of een klap op je bek hoort er een beetje bij :mryellow:

John Jansen
Forumlid
Forumlid

Bericht door John Jansen » ma jul 02 2012 9:17 pm

Ik laat altijd mijn club pas en fotobond kaart zien,dan gaan ze alles verschrikkelijk interessant vinden,stelt niks voor maar ja dat is het meeste waar je een kaartje van hebt ti's en blijft plastic.

george013

Bericht door george013 » ma jul 02 2012 10:28 pm

André schreef:,
......met name de markt en eens wat straatfotografie gaan proberen. Toevallig (of eigenlijk bewust) de DVD over straatfotografie die bij de laatste ZOOM zat gekeken, en dat lijkt me echt leuk eens te gaan uit proberen. Ik zal wel kranten in mijn broek stoppen en een helm opzetten, want straatfotografie is niet geheel zonder risico's.
Ik weet niet wat ZOOM zegt, maar probeer niet de fout te maken die je hier vaak ziet door straatfotografie te verwarren met portretfotografie op straat.
De interactie tussen onderwerp en omgeving, niet de isolatie van een koppie, is kenmerkend voor straatfotografie.
Veel plezier.
George

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » ma jul 02 2012 10:35 pm

Zoom zegt nagenoeg precies hetzelfde wat jij zegt. Straatfotografie niet verwarren met portretfotografie. Straatfotografie is in de hoofrol, de mens in hun eigen omgeving die bezig is zijn eigen ding te doen. Ik beschrijf het vast een beetje knullig, maar je snapt denk ik wel wat ik en Zoom bedoelt. En om een flinke schop onder je kont te voorkomen kwam de tip, fotografeer nooit iemand op een manier zoals jij zelf ook niet gefotografeerd zou willen worden.

george013

Bericht door george013 » ma jul 02 2012 11:03 pm

Niet alleen de mens in zijn omgeving, ook hoe vastgelegd. Tante Truus met een gemiddelde uitstraling die een paar zure sinaasappels koopt van ome Gerrit met eenzelfde gemiddelde uitstraling is wat anders als bijv. tante Truus met een gigantische blonde haardos die diezelfde sinaaasappels koopt bij diezelfde kale ome Gerrit.
Je hebt ook een tegenstelling nodig, een conflict bijna, om een goede straatfoto te maken.
Het is leuk om te doen.
George

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » di jul 03 2012 10:06 am

Ik probeerde al duidelijk te maken dat mijn omschrijving niet de hele lading dekt, maar wat jij nu zegt kwam in de DVD ook wel aan de orde. Ik heb er ook echt ontzettend veel zin in om het te gaan proberen. Het is denk ik ook een vorm van fotografie die je bij uitstek lekker in je eentje kunt doen. (Iets wat ik naast fotograferen in groepsverband of samen met mijn vrouw, ook heerlijk vind om te doen). Maar ik vind het ook best wel eng, en ik hoop dat ik de lef heb om het voor elkaar te krijgen.

Twijfel alleen nog over het objectief. Een tas met 5 of 5 objectieven en constant wisselen gaat hem denk ik niet worden, en de 24-120 in combinatie met de D800 is eigenlijk te zwaar voor "stiekum" fotograferen. Toch maar even die nieuwe 24-85 VR scoren ??? :o :o :o :o :P :P :P

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » di jul 03 2012 10:19 am

André schreef:Twijfel alleen nog over het objectief. Een tas met 5 of 5 objectieven en constant wisselen gaat hem denk ik niet worden, en de 24-120 in combinatie met de D800 is eigenlijk te zwaar voor "stiekum" fotograferen. Toch maar even die nieuwe 24-85 VR scoren ??? :o :o :o :o :P :P :P
"D800, V1, Nikon 24-120 VRII 4.0, Tamron 70-300 VC, Nikon 105-VR, Nikon 50mm AF-S 1.4, Nikon 85mm 1.8, Nikon 180mm 2.8 (Een oudje), Nikon 35mm 2.0, Tamron 70-200 2.8. SB-900 (2 x), Feisol statief/monopod. Elinchrom D-lite 400 watt, Kenko DGX PRO300 2.0"

En hier zit echt niets tussen dat je kunt gebruiken? Anders neem je ook je flitsset mee, met een verlengsnoer :|
Ik zou de V1 nemen of de D800 met de 50mm. En het is beter om straatfotografie niet te verwarren met stiekem fotograferen.

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » di jul 03 2012 10:37 am

Stiekem is inderdaad verkeerd gekozen, ik moet eigenlijk zeggen, onopvallend, en natuurlijk zit er wel "iets" in mijn verzameling wat bruikbaar is.
De vraag was eigenlijk, omdat ik natuurlijk geen straatfotografie ervaring heb, welke, de DVD zegt, neem een allround zoom mee, maar jouw tip, is een lichtere oplossing.

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”