Dordt in stoom (op een zonnige zaterdag)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Piepenholleke
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Dordt in stoom (op een zonnige zaterdag)

Bericht door Piepenholleke » wo jun 20 2012 8:43 pm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met vriendelijke groet,
Huub.

Tony D
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Dordt in stoom (op een zonnige zaterdag)

Bericht door Tony D » wo jun 20 2012 10:29 pm

Vooral de laatste twee vind ik mooi.
De rest zijn wat rommelig imho, ik zou me meer op details toeleggen.

Tony D
Nikon Z6ii, Z 24-120/4 S, Z MC 105/2.8 VR S, Z 180-600/5.6-6.3 VR, Meike 50mmf/1.7, SB700; en medewerker bladredactie

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » do jun 21 2012 12:49 am

Mooie serie Huub, was jij degene die steeds in de weg stond als ik een foto wilde maken :lol:
We hadden wel geluk met het weer die zaterdag, zondag was het een stuk minder. Alleen maar details opnames maken is leuk maar overzicht foto's moeten ook. En helaas als er duizenden mensen lopen heb je nogal veel kans dat er telkens een paar op de foto staan.
Nikon Z Z & de maskers

FvM
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door FvM » do jun 21 2012 11:12 am

Op de eerste foto stoort me de schaduw op het gezicht van de dame links. Was inflitsen hier geen optie geweest?

Piepenholleke
Forumlid
Forumlid

Bericht door Piepenholleke » do jun 21 2012 1:16 pm

Beste Tony & Ed,

Bedankt voor jullie opmerkingen/adviezen. Zal er mijn voordeel mee doen.

Ed,
Mocht ik je een volgende keer in de weg staan, spreek mij aan en er wordt aan gewerkt. Per slot van rekening staat op mijn camerariem "Nikon" :wink:
Komt er ooit een badge van de NCN-club in onze shop, dan koop ik er een om op mijn hoedje te bevestigen. Ben ik beter herkenbaar voor onze mede leden :) .

Beste FvM,

Bedankt voor jouw reactie/opmerking.
Ik begrijp wat je bedoeld. Volgens mij is het echter niet de schaduw die het probleem geeft maar de lichtvlek. De dames zaten nl. gezellig te keuvelen in de schaduw van een boom. Het was die zaterdag behoorlijk warm/heet in het directe zonlicht. Kennelijk is het bladerdak niet geheel dicht geweest en heeft een zonnestraal kans gezien haar gezicht te bereiken.
Je kunt hierbij wel flitslicht gaan gebruiken maar voor mij persoonlijk wordt het er niet mooier op. Voor mij gaat er niets boven een naturrlijke lichtbron. Als fotografen kunnen we niet zonder flitser maar het is en blijft een hulpmiddel tenzij je het flitsen als hoofddoel ziet en daarmee creatief aan de slag gaat. Geldt overigens niet alleen voor flitslicht maar alle kunstmatige lichtbronnen. Ik denk dat bij mijn foto het belangrijkste is dat je de schaduwpartijen niet laat "dichtlopen" en de lichte partijen niet laat "uitbleken". Bij een te groot contrast, zou een invulflits uitkomst kunnen bieden.
Met vriendelijke groet,
Huub.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”