kan gps unit niet meer update van fix
kan gps unit niet meer update van fix
hoi,
ik wilde de gps weer een update geven om een snelle fix te krijgen, maar geef aan dat hij de server niet kan vinden.
hebben andere ook problemen?
groeten jan-peter
ik wilde de gps weer een update geven om een snelle fix te krijgen, maar geef aan dat hij de server niet kan vinden.
hebben andere ook problemen?
groeten jan-peter
coolpix 950
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8
V1 met 6.7-13mm + 18.5mm 1.8 + 10-100mm
D40 + 18-70mm + 70-300mm vr + sb-600
D300 met MB-D10+ sigma 50-500 OS+ 10.5mm f2.8
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: kan gps unit niet meer update van fix
Hoe update je welke GPS???
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Tegenwoordig kan je voor veel GPS'en de almanak met posities en tijden van de verschillende sattelieten downloaden.
Op die manier versnel je de fix.
Je kan ook je GPS een minuut of 20 buiten leggen, dan wordt de almanak gedownload via de sateliet.
Je kan ook je GPS een minuut of 20 buiten leggen, dan wordt de almanak gedownload via de sateliet.
-
- Clublid
Weer iets geleerd. Mijn dank.yzf1kr schreef:Tegenwoordig kan je voor veel GPS'en de almanak met posities en tijden van de verschillende sattelieten downloaden.
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
Zou goed mogelijk zijn, maar het lost het problem mbt de a-gps van ots niet op.yzf1kr schreef:Tegenwoordig kan je voor veel GPS'en de almanak met posities en tijden van de verschillende sattelieten downloaden.
Denk ik: bij mij werkte het niet: geen connectie net server blijft bestaan.
Overigens is het nadeel beperkt: de gps is langzamer, that's it.
(De hints waar de satelieten te vinden zijn en wt de laatste lokatie was ontbreekt, dus moet t ding zelf zoeken': is best te doen eigenlijk).
Willem.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Ik zou er niet teveel waarde aan hechten. De units vinden vanzelf een gps fix. Veelal duurt het een paar minuten extra indien de update van de server niet beschikbaar is. Een update die trouwens na 3 dagen al niet meer actueel is.
Veel navigatie systemen kennen ook een 'quick-gps' . Snel een gps fix downloaden alvorens op pad te gaan.
De praktijk is echter dat praktisch niemand zijn navigatie systeem eerst aansluit op zijn pc alvorens op stap te gaan. En toch blijkt het allemaal te werken
Veel navigatie systemen kennen ook een 'quick-gps' . Snel een gps fix downloaden alvorens op pad te gaan.
De praktijk is echter dat praktisch niemand zijn navigatie systeem eerst aansluit op zijn pc alvorens op stap te gaan. En toch blijkt het allemaal te werken

[quote="Peter"Een update die trouwens na 3 dagen al niet meer actueel is.[/quote]
Wat is de achtergrond van je stellige bewering?
Ik kan me goed voorstellen dat er een stukje data wordt geplaats met daarin wat hints betreffende de positie van de sataliet(en) (1 lijkt me voldoende, de anders zijn relatief) op bepaalde plekken en tijden.
Of kal ik weer raas?
Wat is de achtergrond van je stellige bewering?
Ik kan me goed voorstellen dat er een stukje data wordt geplaats met daarin wat hints betreffende de positie van de sataliet(en) (1 lijkt me voldoende, de anders zijn relatief) op bepaalde plekken en tijden.
Of kal ik weer raas?
Willem.
Wat achtergrondinfo:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Global_positioning_system" onclick="window.open(this.href);return false;
De satellieten van het GPS systeem hebben geen geostationaire baan, m.a.w. je zult op enig moment iedere keer van een ander setje satellieten je positioneringsdata binnenkrijgen...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Global_positioning_system" onclick="window.open(this.href);return false;
De satellieten van het GPS systeem hebben geen geostationaire baan, m.a.w. je zult op enig moment iedere keer van een ander setje satellieten je positioneringsdata binnenkrijgen...
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Al jarenlang wordt in navigatie-apparatuur zoals een TomTom de laatste GPS-positie bewaard. Bij het eerstvolgende gebruik heb je de snelste fix als er relatief weinig tijd verstreken is, en je begint op dezelfde plek als waar je eerder gestopt bent. Hoe meer tijd verstreken is (weken, maanden), en hoe uiteenlopender de startpositie ten opzichte van de laatste stoppositie (Spanje versus Nederland), kost het meer tijd om een fix te vinden. Eenmaal gevonden is de laatste positie weer bij en is de volgende fix dat je het apparaat gebruikt weer opnieuw snel gevonden.
Het lijkt me dat de GPS-apparaatjes van een camera niet anders werken.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Grappig, dat artikel beschijft juist wat ik op mijn eigen ongelukkige wijze probeer uit te leggen. Heb je het OOK helemaal gelezen, dan zul je toch met me eens zijn dat de banen van de satallieten bekend zijn en DIE data kun je opslaan. Heb je dan 1 satalliet te pakken weet je waar je ongeveer bent en waar de andere moeten zijn.CaptainHook schreef:Wat achtergrondinfo:
Willem.
Klopt allemaal, maar OOK TomTom heeft een QuickGPSfix, zie http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... uick%20gpsLéon Obers schreef:Al jarenlang wordt in navigatie-apparatuur zoals een TomTom de laatste GPS-positie bewaard. Bij het eerstvolgende gebruik heb je de snelste fix als er relatief weinig tijd verstreken is, en je begint op dezelfde plek als waar je eerder gestopt bent. Hoe meer tijd verstreken is (weken, maanden), en hoe uiteenlopender de startpositie ten opzichte van de laatste stoppositie (Spanje versus Nederland), kost het meer tijd om een fix te vinden. Eenmaal gevonden is de laatste positie weer bij en is de volgende fix dat je het apparaat gebruikt weer opnieuw snel gevonden.
Willem.
- Léon Obers
- Forumlid
Klopt, maar het voegt praktisch gezien maar erg weinig toe aan de techniek die reeds voorhanden is. Het kost meer moeite om van die QuickGPSfix gebruik te moeten maken dan enkele momenten langer te wachten zonder verder enige moeite erin te steken vanuit de standaard functionaliteit van een TomTom.wblink schreef: Klopt allemaal, maar OOK TomTom heeft een QuickGPSfix, zie http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... uick%20gps
- Thor
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Wat heeft dit allemaal met een Nikon 1 van doen, vraag ik me af
Zit er GPS in de N1?

Zit er GPS in de N1?
met de groeten uit Lelystad
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000
Nikon D300s Nikkor 16-85 / 18-200 / 70-300 Samyang 85:1.4 Nikon SB600 D70/D60/P600/S3500 & FZ1000
- Léon Obers
- Forumlid
Niet ingebouwd, maar wel verkrijgbaar als accessoire: http://www.omnifoto.nl/product_detail.p ... &g2=&c=&q=" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals er verder meerdere GPS-loggers verkrijgbaar zijn van andere merken die samenwerken met digitale camera's waaronder de Nikon 1 serie.
Zoals er verder meerdere GPS-loggers verkrijgbaar zijn van andere merken die samenwerken met digitale camera's waaronder de Nikon 1 serie.