Falcon Eyes flitsset i.c.m. camera

Discussies over flitsers
Plaats reactie
Rianne87

Falcon Eyes flitsset i.c.m. camera

Bericht door Rianne87 » vr mei 25 2012 4:36 pm

Hallo allemaal,

Ik heb deze flitsset aangeschaft van falcon eyes:
http://www.Camera.nl/Catalogus/BekijkPr ... 127001832/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu heb ik er ook een Nikon D3100 bij maar nu ik alles heb staan ben ik bang dat ik 't setje niet op mijn camera kan aansluiten.. Wat is jullie advies?

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Falcon Eyes flitsset i.c.m. camera

Bericht door John Hoenen » vr mei 25 2012 4:57 pm

Hoi,

Je had bijvoorbeeld deze erbij moeten/kunnen nemen.
http://www.Camera.nl/Catalogus/BekijkPr ... 127003485/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr. John.

weimaraner
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door weimaraner » vr mei 25 2012 9:35 pm

Ik heb dezelfde flitsset en wat John aangeeft is inderdaad de beste optie. Je hebt ook maar 1 setje nodig; zender in de flitsschoen van je camera, ontvanger in een van je studioflitsers pluggen en de andere flitser op slave-stand.

mmuetst

Bericht door mmuetst » zo jun 10 2012 10:40 pm

Je kunt beter een setje kopen van Yongnuo RF602 die werken beter dan die radio zendertjes van Falcon Eyes. Het zit vooral in de frequentie van de Falcon Eyes zendertjes, die werken op 433MHZ. De Yongnuo zender en ontvanger werken op 2.4GHZ en zijn meer betrouwbaar. Ik hoor vaak mensen die de zendertjes van Falcon Eyes gebruiken dat je missers hebt doordat de flitser niet af gaat. De Yongnuo RF602 kun je ook nog eens gebruiken met een speedlite om zo buiten de deur ook mooi off camera te kunnen flitsen. De trigger is €10,- duurder, maar je zult er meer plezier mee hebben dan de RF-604
Linkje naar RF602 bij Cameranu

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door gijs sandberg » zo jun 10 2012 11:10 pm

Beste Rianne,

Je kan de flitsers ook ontsteken door de kamera-flits op Manual 1/nn in te stellen.
De slaaf-units in de falcons moeten daarop reageren.
Een tactisch stukje papier kan het licht van de kamera-flits van het onderwerp afhouden, maar er zijn kant-en-klare alternatieven voor.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

keenoncoolstuff
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door keenoncoolstuff » zo jun 24 2012 1:11 am

Pas op, dit is de Canon-variant. Deze moet je dus NIET bestellen voor bij je D3100...

Groet, Rob.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo jun 24 2012 1:54 am

mmuetst schreef:Je kunt beter een setje kopen van Yongnuo RF602 die werken beter dan die radio zendertjes van Falcon Eyes. Het zit vooral in de frequentie van de Falcon Eyes zendertjes, die werken op 433MHZ. De Yongnuo zender en ontvanger werken op 2.4GHZ en zijn meer betrouwbaar. Ik hoor vaak mensen die de zendertjes van Falcon Eyes gebruiken dat je missers hebt doordat de flitser niet af gaat.
Laatst heb ik een Yongnuo RF-603/N triggerset gekocht:
http://www.cameranu.nl/nl/strobe-flash/ ... 94_170794/" onclick="window.open(this.href);return false;

Qua missers merk ik niet zoveel verschil met een triggersetje vergelijkbaar met het type van zo'n eerder vermelde Falcon Eyes, maar dan van Jinbei.
Beide setjes laten wel eens flitsen vallen (bij een sessie van totaal cica 1000+ opnamen). Of dat dan komt door de triggerset, of de studio flitset zelf (Broncolor) in de aansturing, of externe radiografische storingsbronnen kan ik niet bepalen. Feit is dat er sporadisch wel eens flitsen gemist worden.
Ik heb wel een vermoeden dat het mogelijk door externe radiografische storingen komt welke zich gedurende een bepaalde tijd afspelen, omdat enkele gemiste flitsen relatief in een kort tijdsbestek dicht bij elkaar zitten. Ervoor en erna gaat het dan weer een hele tijd goed met soms een enkele misser.

De Yongnuo RF-603/N triggerset is wel een stuk gevoeliger / betere reikwijdte dan zo'n vergelijkbare Falcon Eyes set.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”