D90 + Nikon 70-300 inruilen tegen D300s + Nikon 70-200?
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: D90 + Nikon 70-300 inruilen tegen D300s + Nikon 70-200?
Vind het erg duur idd. Beide zijn wel erg prijzig. Dat de winkel winst moet maken ok, maar je meteen helemaal kaal plukken.....
Ik heb een D300s (4000 clicks) en een 70-200 VR I (via mede clublid) 2dehands gekocht. Bijde in nieuwstaat.
Heb voor deze set totaal Camera (€ 750,-) en lens (1050,-) totaal €1800,- betaald.
Even zoeken en je vind het echt wel. Je D90 met 70-300 moet nog wel €600,- opleveren denk ik. Dus zou je op een verschil komen van €1200,- dat je bij moet leggen.
Ik zou zeggen dan maar geen 2 jaar gerantie. Maar dat ben ik natuurlijk.
Het is wel een mooie set. Werkt erg fijn.
Overweeg ook eens een D7000. Wel 2bps minder maar verder is hij weer net even beter dan de D300s (in mijn beleving, heb ze beide.)
Succes met de keuze!
Ik heb een D300s (4000 clicks) en een 70-200 VR I (via mede clublid) 2dehands gekocht. Bijde in nieuwstaat.
Heb voor deze set totaal Camera (€ 750,-) en lens (1050,-) totaal €1800,- betaald.
Even zoeken en je vind het echt wel. Je D90 met 70-300 moet nog wel €600,- opleveren denk ik. Dus zou je op een verschil komen van €1200,- dat je bij moet leggen.
Ik zou zeggen dan maar geen 2 jaar gerantie. Maar dat ben ik natuurlijk.
Het is wel een mooie set. Werkt erg fijn.
Overweeg ook eens een D7000. Wel 2bps minder maar verder is hij weer net even beter dan de D300s (in mijn beleving, heb ze beide.)
Succes met de keuze!
Thanks voor de tips mannen. Ik ga ook op zoek. Direct van een particulier scheelt natuurlijk een tussenpersoon. Hoe kwam je erachter dat een mede clublid dat te koop had? Zette je een ad of wat het gewoon toeval?
Dan kan ik misschien ook zoiets ondernemen..
Dan kan ik misschien ook zoiets ondernemen..
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Als je clublid word van NikonClubNederland wat je natuurlijk moet doen!
en dat kan HIER
Dan zie je op het forum het "Gevraagd en aangeboden" topic. Hierin kunnen alleen clubleden hun spullen aanbieden. Het voordeel is dat het iets meer vertouwd is. en niet Jan en alleman erop kan om hun zooi erop te zetten. (maar geen 100% garantie natuurlijk)
Hier kan je bv ook in zetten dat je iets zoekt. Je ziet dat veel leden liever iets op het forum verkopen en als dat niet lukt dan op Marktplaats. Daar heb je natuurlijk veel mensen die onzin bieden/niet komen opdagen (had ik gisteren weer) en spam uit Negeria enz.
Dus gewoon lid worden (kost maar 27.00 per jaar) en dan kan je shoppen.
Tevens kan je gebruikmaken van de voordelen van lidmaaschap.
- Ontvang 4 keer per jaar NCN Magazine
- Je krijgt toegang tot alle secties van het NCN Forum en mag particuliere vraag/aanbod advertenties plaatsen
- Neem deel aan de maandelijkse activiteiten
- Gratis toegang tot het jaarlijkse Nikon Club Event, in samenwerking met Nikon Nederland
- Neem deel aan de speciaal voor NCN georganiseerde workshops
- Extra voordeel bij de collectieve apparatuur verzekering van NPO
- Op vertoon van je clubpas ontvang je korting in de winkels bij de retailers Camera NL, Camera NU en Kamera Express en online bij Superfoto.nl en Kamera Express.
Zo dat was mijn NCN verkoop praatje weer

Dan zie je op het forum het "Gevraagd en aangeboden" topic. Hierin kunnen alleen clubleden hun spullen aanbieden. Het voordeel is dat het iets meer vertouwd is. en niet Jan en alleman erop kan om hun zooi erop te zetten. (maar geen 100% garantie natuurlijk)
Hier kan je bv ook in zetten dat je iets zoekt. Je ziet dat veel leden liever iets op het forum verkopen en als dat niet lukt dan op Marktplaats. Daar heb je natuurlijk veel mensen die onzin bieden/niet komen opdagen (had ik gisteren weer) en spam uit Negeria enz.
Dus gewoon lid worden (kost maar 27.00 per jaar) en dan kan je shoppen.

Tevens kan je gebruikmaken van de voordelen van lidmaaschap.
- Ontvang 4 keer per jaar NCN Magazine
- Je krijgt toegang tot alle secties van het NCN Forum en mag particuliere vraag/aanbod advertenties plaatsen
- Neem deel aan de maandelijkse activiteiten
- Gratis toegang tot het jaarlijkse Nikon Club Event, in samenwerking met Nikon Nederland
- Neem deel aan de speciaal voor NCN georganiseerde workshops
- Extra voordeel bij de collectieve apparatuur verzekering van NPO
- Op vertoon van je clubpas ontvang je korting in de winkels bij de retailers Camera NL, Camera NU en Kamera Express en online bij Superfoto.nl en Kamera Express.
Zo dat was mijn NCN verkoop praatje weer

Haha.. goed gedaan Plincky je hebt me zo goed als overtuigd!
Ik heb natuurlijk al zat zitten kijken op MP enzo maar ziendaar toch echt alleen lenzen van 1000+ voorbij komen en de body's wordt ook veelal 800+ voor gevraagd. Door biedingen worden de prijzen flink opgedreven en dan blijft het voordeel wat klein voor mij. Bovendien doe ik graag zaken met wat vertrouwder volk, want er zitten heel vreemde types tussen..
Enfin ik ga me beraden!
Ik heb natuurlijk al zat zitten kijken op MP enzo maar ziendaar toch echt alleen lenzen van 1000+ voorbij komen en de body's wordt ook veelal 800+ voor gevraagd. Door biedingen worden de prijzen flink opgedreven en dan blijft het voordeel wat klein voor mij. Bovendien doe ik graag zaken met wat vertrouwder volk, want er zitten heel vreemde types tussen..
Enfin ik ga me beraden!
- strangeartefact
- Forumlid
- Contacteer:
Geen onderhandelingsruimte bij de verkoper?LHS_80 schreef:Haha.. goed gedaan Plincky je hebt me zo goed als overtuigd!
Enfin ik ga me beraden!
Toto op zekere hoogte is er ook gen prijs op tevredenheid en vertrouwen te zetten toch? Geld is geld natuurlijk maar over 6maanden en 1000 foto's verder die je bevallen denk je niet meer na over die euro's misschien?
Succes met beraden

Peter
Bijna leeg hier....
Deze link is niet goed hoor , ik heb een nieuwe d7000 en die staat op rond de twee duizend en geeft ook aan 25610 dus je lag mag naarLHS_80 schreef:Heb em hoor, thanks. Zie hieronder:
http://www.myshuttercount.com/Query?p=4a65f300d1b273a4
25610. Is dat veel, best wel toch?

gr Marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Die link is prima hoor. Bij mij doet hij het wel gewoon.
Maar 25610 clicks is niet extreem veel hoor. Sluiter zal zeker meer dan 100.000 moeten mee gaan (meestal word 150.000 beweerd) Bij normaal niet prof gebruik haal je dat vaak niet eens. tegen die tijd is het zo'n oude achterhaalde camera.....
Maar 25610 clicks is niet extreem veel hoor. Sluiter zal zeker meer dan 100.000 moeten mee gaan (meestal word 150.000 beweerd) Bij normaal niet prof gebruik haal je dat vaak niet eens. tegen die tijd is het zo'n oude achterhaalde camera.....
- renata
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Toevallig heb ik vorige week deze foto's gemaakt met de gewenste body en lens, D300s en 70-200 VRII. Nou was het wel buiten, maar je kunt er denk ik een goed idee van krijgen hoe je de actie kunt bevriezen met deze combi.

Leuke foto's hoor! Mooi scherp idd en goeie timing!
Op zich schiet ik dat soort plaatjes echter nu ook wel met mijn D90 naar enige tevredenheid.. al vind ik de kleuren en scherpte vaak niet zo top. Maar mijn belangrijkste probleem is dat hij gaat haperen bij veel shots achter elkaar. De buffer trekt dat niet. Dus zo wordt mijn timing een stuk slechter en mis ik soms de beste momenten want dan laat hij me gewoonweg in de steek. Tot slot vind ik de boke niet altijd mooi bij de 70-300 en mis ik de optie van binnen schieten zonder flits....
Deze is net te laat, sluiter reageerde niet:

Hier valt t nog wat mee met de boke, afstand was wel 300mm:

Hier zie je het goed (worden echt bolletjes in de achtergrond, niet vloeiend), terwijl de afstand 220mm is:

Op zich schiet ik dat soort plaatjes echter nu ook wel met mijn D90 naar enige tevredenheid.. al vind ik de kleuren en scherpte vaak niet zo top. Maar mijn belangrijkste probleem is dat hij gaat haperen bij veel shots achter elkaar. De buffer trekt dat niet. Dus zo wordt mijn timing een stuk slechter en mis ik soms de beste momenten want dan laat hij me gewoonweg in de steek. Tot slot vind ik de boke niet altijd mooi bij de 70-300 en mis ik de optie van binnen schieten zonder flits....
Deze is net te laat, sluiter reageerde niet:

Hier valt t nog wat mee met de boke, afstand was wel 300mm:

Hier zie je het goed (worden echt bolletjes in de achtergrond, niet vloeiend), terwijl de afstand 220mm is:

Ja de link klopt idd wel, want hij gaat direct naar mijn uitslag zeg maar. Als je zelf een foto upload krijg je een andere link en klopt het wel.Texelaar schreef:Deze link is niet goed hoor , ik heb een nieuwe d7000 en die staat op rond de twee duizend en geeft ook aan 25610 dus je lag mag naarLHS_80 schreef:Heb em hoor, thanks. Zie hieronder:
25610. Is dat veel, best wel toch?![]()
gr Marcel
Strangeartefact: ja onderhandelen kan ik proberen natuurlijk maar ben ik niet zo'n ster in. Ik zat zelf te denken morgen gewoon langs te gaan en te zeggen dat ik denk dat ik dit setje elders voor 1200 kan vinden en ik dus practisch niks terugkrijg voor mijn eigen setje bij deze deal met hun. Misschien kunnen we dan ergens halverwege uitkomen..

Later probeerde ik het weer en deed ie het wel .LHS_80 schreef:Ja de link klopt idd wel, want hij gaat direct naar mijn uitslag zeg maar. Als je zelf een foto upload krijg je een andere link en klopt het wel.Texelaar schreef:Deze link is niet goed hoor , ik heb een nieuwe d7000 en die staat op rond de twee duizend en geeft ook aan 25610 dus je lag mag naarLHS_80 schreef:Heb em hoor, thanks. Zie hieronder:
25610. Is dat veel, best wel toch?![]()
gr Marcel
Strangeartefact: ja onderhandelen kan ik proberen natuurlijk maar ben ik niet zo'n ster in. Ik zat zelf te denken morgen gewoon langs te gaan en te zeggen dat ik denk dat ik dit setje elders voor 1200 kan vinden en ik dus practisch niks terugkrijg voor mijn eigen setje bij deze deal met hun. Misschien kunnen we dan ergens halverwege uitkomen..
Een leuke link is het
gr Marcel
Een tip ik heb net ook alles wat oud was ingeruild en verkocht en een nieuwe d7000 met alles erbij gekocht.
Je moet kijke wat jouw zetje voor jou nog aan waarde heeft en dan naar de winkel gaan en kijken wat je op die andere moet bijbetalen. Het verschil van bijbetalen en zijn vraagprijs is je inruil en als dat in de buurt komt dan koemn jullie er wel uit.
Ik zou het niet op een paar euro laten gaan. En nooit zeggen elders kan ik hem voor die prijs krijgen want dan staat de verkopende partij sterker. Die zegt als ie niet wil zakken met de prijs ga maar naar die ander en daar sta je dan nooit doen
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
Ik lees dat je er 1799 voor moet betalen bij inruil? en hij kost 2399 ?
Ik zou 1500 pinnen en die na onderhandeling waarbij hij misschien zakt tot 1625 als je je best doet en dan contant geld op de balie leggen en zeggen dit is wat ik heb en meer is er niet 9 van de 10 verkopers pakken dan het geld .
gr marcel
Ik zou 1500 pinnen en die na onderhandeling waarbij hij misschien zakt tot 1625 als je je best doet en dan contant geld op de balie leggen en zeggen dit is wat ik heb en meer is er niet 9 van de 10 verkopers pakken dan het geld .
gr marcel
helemaal mee eens.. voor mij is de deal ook rond als ik er 1500 voor moet betalen... dan heb ik in feite 300 voor mijn hele set gekregen als ik aantal van de reageerders hier mag geloven ... en schiet ik er dus 300 bij in. Maar dat zou uitgaande het mooiste scenario zijn... als ik nu op MP kijk dan zit de prijs voor een tweedehands D300s + 70-200 door oplopende biedingen toch al gauw op zo'n 800+ 1200= 2000 euro... nou dan is 1500 echt niet zo gek inclusief inruil.
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Realiseer je wel dat als je de set heb..... je de 16-85 ook echt wil omruilen voor een 17-55 

- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
D300S gaat tot 895 euro volgens http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266" onclick="window.open(this.href);return false;
De 70-200 gaat daar 1200 euro
Dit zijn Duitse prijzen en men is daar duurder dan hier.
Een D300s nieuw in de winkel rond de 1200 euro, en gebruikt (mits de camera er goed uit ziet) gaat de tweedehandsprijs rond ongeveer 2/3, van de actuele winkelprijs. Een D300 is dezelfde camera, even snel, zelfde sensor, alleen is de D300 niet opgeleukt met film mogelijkheden.
En waarom denk je niet aan een tweedehands D3, nog weer sneller;
Op regel 39 vindt je het aantal opnamen per seconde van de Nikon D camera's:
http://home.planet.nl/~braak117/camera%20overzicht.xls" onclick="window.open(this.href);return false;
De 70-200 gaat daar 1200 euro
Dit zijn Duitse prijzen en men is daar duurder dan hier.
Een D300s nieuw in de winkel rond de 1200 euro, en gebruikt (mits de camera er goed uit ziet) gaat de tweedehandsprijs rond ongeveer 2/3, van de actuele winkelprijs. Een D300 is dezelfde camera, even snel, zelfde sensor, alleen is de D300 niet opgeleukt met film mogelijkheden.
En waarom denk je niet aan een tweedehands D3, nog weer sneller;
Op regel 39 vindt je het aantal opnamen per seconde van de Nikon D camera's:
http://home.planet.nl/~braak117/camera%20overzicht.xls" onclick="window.open(this.href);return false;