Hoi allemaal.
Ik heb nikon d 90 en daarvoor een AF F- 601 daar heb nog een lens van .
De lens af-s 18-55 f/3.5-5.6 gII ed dx hier zij twee van de drie geleiders van de vergrendeling afgebroken hoe dit kan mij een raadsel. Het naturlijk kunststof de oude is van metaal.
Nu heb ik nog een oude lens nikon AF35-70 1:3.3-4.5 zou deze ook op de D90 passen. In de winkel waar ik de D90 heb gekocht zij van niet.
Verder alle oude lenzen pasten wel de macro en de tele.
Wie kan van advies geven
met vriendelijke groet
stel
oude en nieuwe objectieven
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
oude en nieuwe objectieven
Laatst gewijzigd door stel op zo jun 24 2012 9:04 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: oude en nieuwe objecteiven
Een Nikkor 35-70mm AF-objectief past op iedere moderne camera.
Alleen door de cropfactor krijg je beeldhoeken als van een 52,5-105mm.
Nagekomen:
voor het gebruiken van een AF- of AF-D-objectief moet de camera wel voorzien zijn van een scherpstelmotor. Zo niet moet je met de hand scherpstellen. Maar nogmaals: het pas allemaal wel, en je hebt ook de gebruikelijke belichtingsinformatie en -regeling.
Je schrijft dat van je 18-55mm "twee van de drie geleiders van de vergrendeling" zijn afgebroken.
Bedoel je de lamellen van de bajonet?
Als die van plastic zijn is het inderdaad niet onmogelijk, bij overbelasting zullen die eerder afbreken dan de metalen camera-bajonetdelen. En zo hoort het natuurlijk ook.
Het laten monteren van een nieuwe bajonet lijkt me niet onoverkomelijk, wel eerst een prijsopgave vragen en beoordelen of het objectief de reparatie waard is. Ik zou er zeker naar (laten) informeren bij Nikon.
Alleen door de cropfactor krijg je beeldhoeken als van een 52,5-105mm.
Nagekomen:
voor het gebruiken van een AF- of AF-D-objectief moet de camera wel voorzien zijn van een scherpstelmotor. Zo niet moet je met de hand scherpstellen. Maar nogmaals: het pas allemaal wel, en je hebt ook de gebruikelijke belichtingsinformatie en -regeling.
Je schrijft dat van je 18-55mm "twee van de drie geleiders van de vergrendeling" zijn afgebroken.
Bedoel je de lamellen van de bajonet?
Als die van plastic zijn is het inderdaad niet onmogelijk, bij overbelasting zullen die eerder afbreken dan de metalen camera-bajonetdelen. En zo hoort het natuurlijk ook.
Het laten monteren van een nieuwe bajonet lijkt me niet onoverkomelijk, wel eerst een prijsopgave vragen en beoordelen of het objectief de reparatie waard is. Ik zou er zeker naar (laten) informeren bij Nikon.
Laatst gewijzigd door emdeklerk op zo jun 24 2012 8:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Het zoveelste voorbeeld van een armoedig advies van een winkelier.stel schreef:...Nu heb ik nog een oude lens nikon AF35-70 1:3.3-4.5 zou deze ook op de D90 passen. In de winkel waar ik de D90 heb gekocht zij van niet.
De kennis op camera en objectieven gebied bij de middenstand lijkt te verdampen.
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik ben blij met jullie snelle reactie, want ik zat wel een beetje met mijn handen in mij haar.
Het oude objectief past op de D90, de nu gemaakte foto's zijn haarscherp, ik heb ze bekeken op de laptop.
De scherptestel motor van de camera werkt, ik hoef dus niet met de hand scherp te stellen.
De belichtingsmeter werkt ook uitstekend.
Het oude objectief past op de D90, de nu gemaakte foto's zijn haarscherp, ik heb ze bekeken op de laptop.
De scherptestel motor van de camera werkt, ik hoef dus niet met de hand scherp te stellen.
De belichtingsmeter werkt ook uitstekend.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: oude en nieuwe objectieven
Kortom: geen vuiltje aan de lucht.
Plezier ermee!
Plezier ermee!