Ik ben al aan het zoeken maar in verband met beperkte tijd even een vraagje hier!
Ik heb net een SB600 flitser gekocht voor mijn D5100 en ga die vanmiddag ophalen! Ik heb die flitser vanavond eigenlijk al nodig en heb nooit eerder met iets anders als de eigen flitser gewerkt!
Is het gewoon die flitser erop zetten en spelen maar of moet ik met bepaalde zaken rekening houden??
Ik wil vanavond binnen mensen fotograferen op een hopelijk niet al te grote afstand, er zit ook een omnibounce bij, wel of niet gebruiken??
Ken de zoekfunctie maar nogmaals, heb niet veel tijd eventjes op zo'n korte termijn!
Alvast mijn dank voor de reakies!!
Gr Ron
D5100 en SB600 flitser!
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: D5100 en SB600 flitser!
Probeer sowieso indirect te flitsen. Als je in een ruimte zit met een wit plafond, richt 'm dan maar gewoon recht omhoog, of zelfs licht naar achteren.
Neem voldoende AA accu's mee. 2 Setjes van 4 zou ik zeker mee hebben. Liefst oplaadbare batterijen dus; alkalinebatterijen geven het vrij snel op en zijn op den duur veel te duur. Als je nog niets hebt; Eneloops kopen; die hebben al lading bij aankoop en gaan ook nog eens heel lang mee.
Neem voldoende AA accu's mee. 2 Setjes van 4 zou ik zeker mee hebben. Liefst oplaadbare batterijen dus; alkalinebatterijen geven het vrij snel op en zijn op den duur veel te duur. Als je nog niets hebt; Eneloops kopen; die hebben al lading bij aankoop en gaan ook nog eens heel lang mee.
Thanks voor reactie, zal voor batterijen zorgen.
Kan dus flitser plaatsen zonder eerst instellingen te moeten veranderen van de camera? Het gaat om een meet en geert met een motogp coureur en mijn dochter wil met hem op de foto. Zal in ieder geval genoeg plaatjes schieten met mogelijkheid tot nabewerken.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Kan dus flitser plaatsen zonder eerst instellingen te moeten veranderen van de camera? Het gaat om een meet en geert met een motogp coureur en mijn dochter wil met hem op de foto. Zal in ieder geval genoeg plaatjes schieten met mogelijkheid tot nabewerken.
Foutje van mij, ik heb geen D5100 maar een D5000!:o
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste Ron,
Haastige spoed is ...
Mijn advies is (ook voor aankoop) lees eerst het handboek.
Gelukkig voor jouw stelt Nikon de standaardwaardes meestal redelijk in.
Groeten, GIjs
Haastige spoed is ...
Mijn advies is (ook voor aankoop) lees eerst het handboek.
Gelukkig voor jouw stelt Nikon de standaardwaardes meestal redelijk in.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Ik ga het boekje ook zeker doorlezen maar probeer mij nu even te verdiepen in eenvoudige werking zodat ik er vanavond gebruik van kan maken, is aan de late kant maar is nu helaas niet anders, ben bang dat standaard flits tekort schiet! Na het ophalen van de flitser heb ik maar een half uur voordat ik in de auto stap!:???:
Heb de flitser al geprobeerd en ben er zover tevreden over, moet nog veel leren maar daar ga ik de tijd nog voor vrijmaken!!