Concours d'élégance 2012
- Robert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Concours d'élégance 2012
Gaaf! Strakke fotos. Mooi evenement. Maar vooral schitterende auto's.
groeten Robert
- PvGessel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Dat weerhield mij er ook van om te gaan kijken.jan schreef:Zal wel te maken hebben met de gevraagde entree van € 20,=/volwasseneGino schreef:Fraaie serie van hier en daar wel erg mooie pareltjes.
Leuke detail foto's ook.
Valt mij wel op dat het er niet al te druk lijkt qua publiek.
Of heb jij die handig weten te ontwijken???
Groet, Gino

M.v.g Peter.
D750 met wat Sigma ART glas.
D750 met wat Sigma ART glas.
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Mooie foto's van heel mooie auto's.
En dat er een Duitser met een Ferrari 250GT California komt opdraven maakt het wel bijzonder, afhankelijk van staat en historie 'doet' zo'n ding M$ 4 à M$10.
Maar een beaty als een Talbot Lago is ook niet te versmaden, schitterend hoor.
Ik vond het zondag niet zulk aantrekkelijk weer en had eerlijk gezegd niet verwacht dat er zulke dure auto's zouden komen opdraven door de regen, dus helaas gemist.
Maar met een beetje geluk zie ik er weer een hoop bij Goodwood Revival.
En dat er een Duitser met een Ferrari 250GT California komt opdraven maakt het wel bijzonder, afhankelijk van staat en historie 'doet' zo'n ding M$ 4 à M$10.
Maar een beaty als een Talbot Lago is ook niet te versmaden, schitterend hoor.
Ik vond het zondag niet zulk aantrekkelijk weer en had eerlijk gezegd niet verwacht dat er zulke dure auto's zouden komen opdraven door de regen, dus helaas gemist.
Maar met een beetje geluk zie ik er weer een hoop bij Goodwood Revival.
- Frankie
- Clublid
- Contacteer:
Dank voor de positieve reacties ! Leuk dat er zoveel autoliefhebbers hier op het forum komen. Ik ben op zaterdag geweest Arjan, niet op de verregende zondag. Die Talbot (Darracq, op foto 26/27) heeft het concours gewonnen dacht ik, een indrukwekkend mooie auto. Het was vrij druk, ondanks 20,- entree. Dat was ook de reden dat ik soms net iets strakker gekaderd heb dan me lief was. Maar soms vind ik publiek op de foto wel leuk als het onderwerp hiermee versterkt wordt, zoals op 13 en 24. En soms is het gewoon even wachten tot de drukte zich weer op de volgende auto richt. Als je van mooie auto's houdt is dit echt een evenement om naar toe te gaan. Volgende keer dochter dus thuislaten Strangeartefact
Skippy goed gezien inderdaad, twee camera's meenemen is een luxe. Was uitproberen, een om de hals en de ander in de slingbag. Dat beviel eigenlijk heel goed, geen gewissel met objectieven. Bij elk volgend shot heb je tenslotte bijna altjd net weer dat andere objectief nodig. Nog wat details als toetje.
36.

37.

38.

39.

40.

41.

42.

43.

44.

45.

46.

36.

37.

38.

39.

40.

41.

42.

43.

44.

45.

46.

- André
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Vertel eens waar en wanneer a.s. ZondagMzpeter schreef:Dat weerhield mij er ook van om te gaan kijken.jan schreef:Zal wel te maken hebben met de gevraagde entree van € 20,=/volwasseneGino schreef:Fraaie serie van hier en daar wel erg mooie pareltjes.
Leuke detail foto's ook.
Groet, GinoIk vindt het wel een hele byzondere mooie serie. Als je a.s zondag nou gewoon naar Millingen a.d. Rijn gaat dan kun je ze voor nop zien.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Mooie aanvulling Frankie, top man.
Hoe ervaar je het verschil van de D800E met de D700? En hoe gaat de D800E met moiré om?
Hoe ervaar je het verschil van de D800E met de D700? En hoe gaat de D800E met moiré om?
- Frankie
- Clublid
- Contacteer:
He Skippy! Aan de D700 ben ik nog wel gehecht, nog steeds een topcamera. Maar de D800 is echt een klasse beter. Met name het grotere dynamische bereik is super. Daarnaast vind ik de 800 kwa ergonomie net wat beter aanvoelen (ook de live view is verbeterd in dat opzicht.). Daarnaast werkt de enorme scherpte en betere iso best wel verslavend, ook al moet je inderdaad (internetverhalen) goed op je instellingen en techniek letten (te hoog diafragma, te lage sluitertijd). Heel vaak kom je met point and shoot echter prima uit de voeten. Extra geheugenkaartje is ook gemakkelijk en het idee (!) om te kunnen filmen (nog niet gedaan). Moiré nog totaal niet ervaren... was mijn enige twijfel toen ik besloot de camera te bestellen. Daar heb ik dus nog geen seconde spijt gehad. Grootste minpunt t.o.v. de D700 vind ik de snelheid (fps). Met name omdat ik naast landschap en dit soort reportages ook sport e.d. fotografeer. Misschien bied ik de D700 pas te koop aan als de D400 verschijnt met goede specs. De D4 of D3s zijn natuurlijk ook prachtig maar voor mij vooralsnog te duur / groot. Mocht je nog speciefieke vragen hebben, laat maar weten.
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Dit begrijp ik soms niet.Mzpeter schreef:Dat weerhield mij er ook van om te gaan kijken.jan schreef:Zal wel te maken hebben met de gevraagde entree van € 20,=/volwasseneGino schreef:Fraaie serie van hier en daar wel erg mooie pareltjes.
Leuke detail foto's ook.
Groet, GinoIk vindt het wel een hele byzondere mooie serie. Als je a.s zondag nou gewoon naar Millingen a.d. Rijn gaat dan kun je ze voor nop zien.
Voor duizenden euro's aan apparatuur rond je nek en in je tas maar een schamele €20 is dan weer teveel

Ik wou dat ik kunnen gaan had die dag en met zulke mooie foto's thuis komen, had ik graag een luizige €20 voor betaald i.p.v. op een gratis evenement waar het stikt van de mensen en je de auto's niet fatsoenlijk kan fotograferen.
Maar zal wel weer aan mij liggen.
Groet, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Heel mooie foto's. Mooi en goedkoop evenement. Vlak bij huis en dan ook nog maar eens 20 eurootjes toegang. Als je naar Rétromobile in Parijs of de Techno Classica in Essen of de Beaulieu Motorshow in Engeland gaat ben je wel wat meer kwijt...
Terecht werd opgemerkt dat de foto's met twee vastbrandpuntobjectieven zijn gemaakt. Echt, het kan... Leven zonder zoom...
Beetje jammer vind ik dat niet vermeld wordt welke auto's/typen gefotografeerd zijn. Dat hoort er eigenlijk wel bij. Zoals een vogelfotograaf het vogeltje benoemt, zoals een architectuurfotograaf de architect benoemt, zo hoort bij het fotograferen van andermans creatie, ook als het een auto is, de maker/fabrikant genoemd te worden. En niet alleen voor degenen die zulke auto's niet kennen, ook voor de compleetheid en de correctheid.
Wat ik ook wel wat jammer vind is dat er voornamelijk details gefotografeerd worden. Ik weet het wel, je kunt niet altijd de auto er goed compleet op krijgen, maar toch moet me van het hart dat een detailfoto hooguit het totaalbeeld kan ondersteunen - de naam zegt het al: een detail uit het geheel lichten.
Maar neemt u allen mij deze kritiek niet al te kwalijk: het blijven prachtige foto's.
Terecht werd opgemerkt dat de foto's met twee vastbrandpuntobjectieven zijn gemaakt. Echt, het kan... Leven zonder zoom...
Beetje jammer vind ik dat niet vermeld wordt welke auto's/typen gefotografeerd zijn. Dat hoort er eigenlijk wel bij. Zoals een vogelfotograaf het vogeltje benoemt, zoals een architectuurfotograaf de architect benoemt, zo hoort bij het fotograferen van andermans creatie, ook als het een auto is, de maker/fabrikant genoemd te worden. En niet alleen voor degenen die zulke auto's niet kennen, ook voor de compleetheid en de correctheid.
Wat ik ook wel wat jammer vind is dat er voornamelijk details gefotografeerd worden. Ik weet het wel, je kunt niet altijd de auto er goed compleet op krijgen, maar toch moet me van het hart dat een detailfoto hooguit het totaalbeeld kan ondersteunen - de naam zegt het al: een detail uit het geheel lichten.
Maar neemt u allen mij deze kritiek niet al te kwalijk: het blijven prachtige foto's.
- guitargeert
- Clublid
Prachtige serie! Vooral de close-ups spreken me aan.
- Frankie
- Clublid
- Contacteer:
Hoi Emdeklerk, bedankt voor je reactie. Natuurlijk neem ik je die niet kwalijk, het zijn zinvolle opmerkingen.
Over merk- en typevermelding: het heeft inderdaad een goede toegevoegde waarde om deze te vermelden. Dat zou ik ook graag doen, helaas ben ik slechts een liefhebber van mooie auto´s en techniek maar géén kenner. Meestal heb ik bij wijze van spreken geen idee van wat ik fotografeer. Een aantal merken ken ik natuurlijk wel, maar bij typen wordt het al een stuk moeilijker. Op de site van het concours staat wel een lijst met deelnemende auto´s: http://www.concourselegance.com/concour ... deelnemers en een pagina met foto´s: http://www.concourselegance.com/concour ... cours-2012 maar geen combinatie....
Over de ´scheve verhouding´ tussen foto´s met hele auto's en details: Mijn (onbewuste) 'overweging' is dat ik bij plaatsing van foto's op een autoforum waarschijnlijk zou kiezen voor meer foto's van hele auto's maar op een fotoforum vind ik het prima om relatief meer of alleen detailfoto's te plaatsen.
Speciaal voor jou nog enkele interessante auto´s die er wél helemaal opstaan en waarvan ik (en de helft van de bevolking) het merk zo kan noemen: de Porsche 911 en (na opzoeken) 356 ...

En als laatste nog deze mooie conceptauto uit het Dafmuseum. De medewerker die erbij stond, vertelde me trots en met Eindhovens accent dat deze prachtig ranke auto door de Italiaanse ontwerper Giovanni Michelotti is getekend maar nooit in productie is genomen. Het is een Daf 55 Siluro (torpedo in het Italiaans). Michelotti en Siluro was ik alweer vergeten
, maar gelukkig was dit makkelijk te vinden: http://www.dafmuseum.nl/NL/DAF-Museum/P ... iluro.aspx. Hopelijk heb ik hiermee weer wat goodwill gekweekt. 

Over merk- en typevermelding: het heeft inderdaad een goede toegevoegde waarde om deze te vermelden. Dat zou ik ook graag doen, helaas ben ik slechts een liefhebber van mooie auto´s en techniek maar géén kenner. Meestal heb ik bij wijze van spreken geen idee van wat ik fotografeer. Een aantal merken ken ik natuurlijk wel, maar bij typen wordt het al een stuk moeilijker. Op de site van het concours staat wel een lijst met deelnemende auto´s: http://www.concourselegance.com/concour ... deelnemers en een pagina met foto´s: http://www.concourselegance.com/concour ... cours-2012 maar geen combinatie....

Over de ´scheve verhouding´ tussen foto´s met hele auto's en details: Mijn (onbewuste) 'overweging' is dat ik bij plaatsing van foto's op een autoforum waarschijnlijk zou kiezen voor meer foto's van hele auto's maar op een fotoforum vind ik het prima om relatief meer of alleen detailfoto's te plaatsen.
Speciaal voor jou nog enkele interessante auto´s die er wél helemaal opstaan en waarvan ik (en de helft van de bevolking) het merk zo kan noemen: de Porsche 911 en (na opzoeken) 356 ...

En als laatste nog deze mooie conceptauto uit het Dafmuseum. De medewerker die erbij stond, vertelde me trots en met Eindhovens accent dat deze prachtig ranke auto door de Italiaanse ontwerper Giovanni Michelotti is getekend maar nooit in productie is genomen. Het is een Daf 55 Siluro (torpedo in het Italiaans). Michelotti en Siluro was ik alweer vergeten