tweede coentunnel, eerste zandlaag

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
george013

tweede coentunnel, eerste zandlaag

Bericht door george013 » do jun 28 2012 9:47 am

Al dat zand wordt met vrachtwagens gebracht naar het op te bouwen dijklichaam.
Afbeelding

Een kontinue stroom van vrachtwagens laten hun lading achter. Een buldozer begint gelijk met het egaliseren.
Afbeelding

Dit heb ik alleen maar gezien bij de eerste laag. Het zand wordt natgemaakt.
Afbeelding

Als de buldozer het zand heeft geegaliserd laten de banden een mooi lijnenspel achter.
Afbeelding

Nadat een eerste, niet al te dikke laag is gelegd volgt er een proces waarbij stokjes de grond in gaan. Gezien de vaste maten tussen die stokjes met het gemechaniseerd gebeurt zijn. Ik heb het niet gezien.
Afbeelding

Elk stokje wordt vervangen door een platte buis met inwendig profiel bedoeld als vertikale drainage. Als hier iemand is die daar meer over kan zeggen, gaarne.
Afbeelding

Die vertikale drainage gaat zon'n 8meter de grond in.
Afbeelding

Dit is geen tank.
Afbeelding

En daarna zand erover.
Afbeelding

George

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: tweede coentunnel, eerste zandlaag

Bericht door jac49 » do jun 28 2012 10:07 am

Een hele mooie leerrijke aanvulling op de eerste serie ,prima gedaan.
Jac
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Wiljo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Wiljo » do jun 28 2012 10:18 am

Altijd leuk dit soort reportages!
http://www.flickr.com/wjvanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.linkedin.com/in/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.twitter.com/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.bredenoord.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

geerttt

Bericht door geerttt » do jun 28 2012 10:49 am

Ik ga straks naar de 2e coentunnel, maar neem me camera niet mee... Hoop wel iets spectaculairs te zien, vooral in de tunnel zelf.

george013

Bericht door george013 » do jun 28 2012 12:27 pm

Je maakt me nieuwsgierig. Lekt hij?
George

geerttt

Bericht door geerttt » vr jun 29 2012 8:26 am

Haha, nee hoor. Ik hoopte gewoon iets moois te zien binnen, maar de tunnel is eigenlijk al bijna af. In ieder geval het civiele werk is nagenoeg klaar in de tunnel zelf. Wel even leuk om door de tunnel te lopen.

george013

Bericht door george013 » vr jun 29 2012 9:02 am

Ik weet niet wat jouw bemoeienissen met de tunnel zijn, maar de randweg nadert nu zijn voltooing. De aansluiting op de ringweg is ook spectaculair. Ik kan er niet bij komen, is tussen de rijbanen in. Kun jij wat regelen? Ik heb daar ook foto's van, een eerder fase.
George

geerttt

Bericht door geerttt » vr jun 29 2012 9:39 am

Ik heb in principe niets met deze tunnel te maken. Gisteren had ik een rondleiding, via mijn werk. Ik zag wel op de website dat er nog een bezoek mogelijkheid is, maar deze is pas in oktober.

george013

Bericht door george013 » vr jun 29 2012 10:10 am

Als we het over dezelfde mogelijkheid hebben, dat was vorig jaar. Ze zijn niet echt actueel.
George

geerttt

Bericht door geerttt » vr jun 29 2012 10:20 am

Dan zijn ze inderdaad niet actueel nee... Dag van de bouw is ook al geweest dit jaar zag ik.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”