High key/low key Nikon D3100

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Carina26

High key/low key Nikon D3100

Bericht door Carina26 » do jun 28 2012 12:26 pm

Lieve allemaal.

Ik ben sinds kort begonnen met het opstarten van mijn eigen klein fotografie bedrijf.
Ik heb mijn 1e basis cursus fotograferen gehad, en heb in september mijn cursus newborn fotografie.

Graag zou ik willen weten, hoe je je camera goed insteld wat betreft het High key en low key fotograferen.
En welke lens kan ik het beste gebruiken wat betreft het portret fotograferen!?

Mvg Carien

Kroontje

Re: High key/low key Nikon D3100

Bericht door Kroontje » do jun 28 2012 12:35 pm

Welkom op dit Nikon forum.

Draadje hier na toe verplaatst, komt hij beter tot zijn recht ;)

Kroontje

oud0001

Bericht door oud0001 » do jun 28 2012 3:49 pm

High key en Low key? = Ratio.
Ratio is het verschil in lichtsterkte tussen de lichte en donkere delen in het beeld.
Bij highkey is de ratio 2:1. Bij lowkey 1:8 Googel er maar eens op.

Ik gun het je van harte maar na een basiscursus ben je nog geen fotografe.
Als je beroepsmatig wilt fotograferen zou je dergelijkke kennis en bijhorende kunde toch al wel in huis moeten hebben. :wink:

keenoncoolstuff
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door keenoncoolstuff » do jun 28 2012 4:41 pm

Tuihanti schreef:Ik gun het je van harte maar na een basiscursus ben je nog geen fotografe.
Als je beroepsmatig wilt fotograferen zou je dergelijkke kennis en bijhorende kunde toch al wel in huis moeten hebben. :wink:
Ik heb lang lopen twijfelen of ik zo'n opmerking hier neer zou zetten. Ik ben ook van mening dat je als je een ei hebt leren bakken nog geen kok bent. Het is een kwestie van ervaring opdoen, studeren, proberen, leren en nog meer ervaring opdoen. En hoe nobel je streven ook is om mensen een mooie foto van hun baby te bezorgen: als je belooft zo'n foto te maken moet je het ook waar kunnen maken.
Niets zo lullig als mensen moeten teleurstellen omdat de foto niet zo schitterend is geworden als zij gehoopt hadden.

En nee, ondanks het feit dat ik al 17 jaar fotografeer (wat volgens mij best aardig lukt) vind ik niet van mezelf dat ik betaalde opdrachten aan moet nemen...

Groet, Rob.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » do jun 28 2012 7:26 pm

Tuihanti schreef:
Ik gun het je van harte maar na een basiscursus ben je nog geen fotografe.
Mee eens ja.
Maar toch, ga vooral door met fotograferen! Je brood verdienen in de fotografie is pittig, maar als je veel geluk hebt en doorzettingsvermogen, dan gaat het op een dag lukken.

High-ley en low key fotograferen is niet alleen maar een kwestie van camera instellingen trouwens.
Ik weet niet hoe ver je bent met belichting regelen zowel ín je camera als daarbuiten? In dit soort fotografie maakt men veel gebruik van of daglicht lampen of flitsers (en toebehoren).
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

oud0001

Bericht door oud0001 » do jun 28 2012 11:06 pm

Zeker gewoon lekker mee door gaan.
Je kunt hier zeker wat opsteken. Dat doen we allemaal. :mryellow:

Carina26

Bericht door Carina26 » vr jun 29 2012 9:42 pm

Bedankt voor de reacties!

Ik heb heel veel aanvragen, dus dat zegt toch enigzins wel wat over wat mensen van mijn foto's vinden :)
Heb vandaag bij de bieb. allemaal boeken over fotografie gehaald, waar ik even flink in ga "studeren".
Morgen weer een shoot.

Kwa belichting ben ik nog niet zover. Heb me voor een cursus high key/low key fotograferen van 3 dagen aangemeld dus ben benieuwd!

groetjes

Plaats reactie

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”