Wat is wijsheid
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Re: Wat is wijsheid
Herders zijn niet zo groot. Wellicht is een D7000 een betere keuze.
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Mmhh, wat heeft formaat hond te doen met de camerakeuze?
Als ik op hondenwedstrijden schiet maakt het mijn camera niet echt uit of het een Herder is of een Westy...
Als ik op hondenwedstrijden schiet maakt het mijn camera niet echt uit of het een Herder is of een Westy...
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
-
- Forumlid
Het formaat van de hond maakt niets uit, het feit dan het een hond is wel.
En als je een beetje zou opletten. en tussen de regels zou lezen: "Hondensport", "Herders" en "Beelden Per Seconde", dan heeft hij het niet over mooi opzitten de hondjes in slecht verlichte zaaltjes.
Kortom, een Full Frame is niet wat hij nodig heeft. Eigenlijk is de D300s icm met een 70-200 VR of een 300 f4 AFS de ideale combinatie. Misschien toch beter wachten op een D400.
[EDIT]
Waarom verander je nu "Hondenshows" in "Hondenwedstrijden"?
En als je een beetje zou opletten. en tussen de regels zou lezen: "Hondensport", "Herders" en "Beelden Per Seconde", dan heeft hij het niet over mooi opzitten de hondjes in slecht verlichte zaaltjes.
Kortom, een Full Frame is niet wat hij nodig heeft. Eigenlijk is de D300s icm met een 70-200 VR of een 300 f4 AFS de ideale combinatie. Misschien toch beter wachten op een D400.
[EDIT]
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Contacteer:
Persoonlijk maakt het voor mij iig niet uit of het onderwerp een rennende hond is, of een rennend kind. Voor mijn camera maakt het onderwerp ook niet heel erg uit. Hij schiet namelijk toch welyzf1kr schreef:Het formaat van de hond maakt niets uit, het feit dan het een hond is wel.
[EDIT]

een D300 kan idd een prima alternatief zijn, maar dat kan een D7000 ook zijn, of een D700. Het is maar net hoe dicht of hoe veraf de TS bij de onderwerpen kan of mag komen. Ik heb nooit de 1.5 crop gemist op FF iig.
En wie verandert shows in wedstrijden? Heb volgens mij nergens shows voorbij horen komen, alleen sport wat weer overeenkomt met wedstrijden. Dus ik denk dat ik wel aardig heb zitten opletten hoor

Maar ja, ieder z'n ding. Hele groepen mensen houden vast aan de magische crop/tele uitkomst, maar ik vindt het persoonlijk allemaal wel meevallen. Ik ben prima te spreken over een FF op telewerk en sport, schijnbaar ben ik niet de enige gezien het grote aantal D700/D3/D3s/D4 gebruikers aan de zijkant van de lijn

Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Toch is een lang telebereik makkelijker bereikbaar op DX. Ik merk het na de overstap naar FX zeker. Een 2TC is inmiddels besteld...
Mijn keus zal eerder vallen op een D700 dan de D7000 of de D300s. Waarom? verbeter me als ik het mis heb. De D700 schiet meer bps en heeft een beter resoltaat met hogere iso waardes. Niet geheel onbelangrijk omdat de hondenwedstrijden ook erg vroeg beginnen en ze niet de zelfde lichtmasten hebben dat de Arena.
-
- Forumlid
De D700 heeft inderdaad minder ruis bij hogere ISO.
Maar je hebt nu een al een 70 – 200, en kan met 5 beelden per seconde schieten (D200). Heb je al eens gekeken in welk bereik van je zoom je de meeste foto’s maakt bij het fotograferen van honden? Het deel dat je nu boven de 135mm zit, ben je met een D700 kwijt.
Dat kan je wel weer compenseren met een teleconverter, maar daarmee raak je ook weer licht kwijt. Dus zal je je ISO weer hoger moeten zetten waardoor je weer een deel van de “winst” in ruis weer kwijt raakt.
Wbt beelden per seconden is hij gelijk aan de D300s, de beide halen 7 beelden per seconde.
Maar heb je 2 beelden per seconde meer echt nodig? Of red je het met die 5 beelden per seconde die je nu hebt ook?
Als ik jouw gebruiksdoel zo lees zou ik toch eens goed kijken of een D7000 niet voldoet, en met het geld dat je bespaard doorsparen voor een 70-200 VR2 of een 300 2.8
. De D7000 is echt een hele grote stap beter dan je D200, en ik vermoed dat het gemis aan tele bereik je tegen gaat vallen als je overstapt naar FX.
Vraag eens rond op dit forum of er iemand met een D7000 en/of D700 bij jou in de buurt woont, en of die persoon niet een keertje met je mee wil gaan naar een wedstrijd of training, zodat je de camera’s kan proberen. Lijkt me dat er genoeg mensen zijn die zo iets een keer willen fotograferen.
Maar je hebt nu een al een 70 – 200, en kan met 5 beelden per seconde schieten (D200). Heb je al eens gekeken in welk bereik van je zoom je de meeste foto’s maakt bij het fotograferen van honden? Het deel dat je nu boven de 135mm zit, ben je met een D700 kwijt.
Dat kan je wel weer compenseren met een teleconverter, maar daarmee raak je ook weer licht kwijt. Dus zal je je ISO weer hoger moeten zetten waardoor je weer een deel van de “winst” in ruis weer kwijt raakt.
Wbt beelden per seconden is hij gelijk aan de D300s, de beide halen 7 beelden per seconde.
Maar heb je 2 beelden per seconde meer echt nodig? Of red je het met die 5 beelden per seconde die je nu hebt ook?
Als ik jouw gebruiksdoel zo lees zou ik toch eens goed kijken of een D7000 niet voldoet, en met het geld dat je bespaard doorsparen voor een 70-200 VR2 of een 300 2.8

Vraag eens rond op dit forum of er iemand met een D7000 en/of D700 bij jou in de buurt woont, en of die persoon niet een keertje met je mee wil gaan naar een wedstrijd of training, zodat je de camera’s kan proberen. Lijkt me dat er genoeg mensen zijn die zo iets een keer willen fotograferen.
Wat extra bps is wel wenselijk.Dat ik terug val van 300 na 200 mm daar kan ik wel overhen komen denk ik zo.
Na al het nadenk werk het lezen van wat rieviews en hier rond gekeken te hebben ben ik vanmorgen maar even
bij fotokonijnenberg binnen gelopen. En de 2 camera's naast elkaar gelegt en vast gehouden.
Dan merk je dus wel duidelijk het verschil in body. De D700 is toch wel een hele camera. En dat vind ik wel
een gemis bij de D7000. Een stuk kleiner dan de D200 die ik nu heb.
Na de zomer de camera's maar eens goed uitproberen misschien wel een dagje huren. Of Remco uitnodige bij
ons op de hondenclub.
Na al het nadenk werk het lezen van wat rieviews en hier rond gekeken te hebben ben ik vanmorgen maar even
bij fotokonijnenberg binnen gelopen. En de 2 camera's naast elkaar gelegt en vast gehouden.
Dan merk je dus wel duidelijk het verschil in body. De D700 is toch wel een hele camera. En dat vind ik wel
een gemis bij de D7000. Een stuk kleiner dan de D200 die ik nu heb.
Na de zomer de camera's maar eens goed uitproberen misschien wel een dagje huren. Of Remco uitnodige bij
ons op de hondenclub.
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Contacteer:
Je mag me altijd uitnodigen hoor 
Welke club train je? PHV training of zo? Ik zoek toevallig nog een terrein voor een uurtje in de week te huren haha ( wie niet waagt
)
Maar wil gerust keertje langskomen hoor. Hou wel van hondjes, ben zelf helaas pas gestopt met trainen met één van m'n bouviers, deed gehoorzaamheid en breitensport met deze.

Welke club train je? PHV training of zo? Ik zoek toevallig nog een terrein voor een uurtje in de week te huren haha ( wie niet waagt

Maar wil gerust keertje langskomen hoor. Hou wel van hondjes, ben zelf helaas pas gestopt met trainen met één van m'n bouviers, deed gehoorzaamheid en breitensport met deze.
We trainen bij een Duitse herder club. En doen daar speuren appel kantwerk
En behendigheid. Dus zondags lig ik vaak zat plat in het gras foto's te maken.
Kan je voorstellen aan de voorzitter ivm eventuelen train huur. Zodra
Ik wat meer tijd heb ontvang je een pm tje van me.
En behendigheid. Dus zondags lig ik vaak zat plat in het gras foto's te maken.
Kan je voorstellen aan de voorzitter ivm eventuelen train huur. Zodra
Ik wat meer tijd heb ontvang je een pm tje van me.