Geheugenkaart D40x

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Geheugenkaart D40x

Bericht door Léon Obers » za jun 30 2012 11:23 am

Kroontje schreef:
Léon Obers schreef:Proberen ze voor je wel even een kaartje met een grotere capaciteit dan 4 Gb die ze in de la hebben liggen voor hun demo's.
Ik kan met deze tip wel goed leven, als je inderdaad groter gaat dan de 4GB
In mijn digitale camera's heb ik altijd grotere capaciteiten geheugenkaarten gehad dan wat Nikon als "goedgekeurd" heeft bestempeld. Nikon is erg conservatief met die advieslijstjes. Ze zouden er beter aan doen die lijstjes werkelijk up-to-date te houden met wat er werkelijk nog bruikbaar is. Daar hebben gebruikers meer aan.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » za jun 30 2012 9:53 pm

Léon Obers schreef:In mijn digitale camera's heb ik altijd grotere capaciteiten geheugenkaarten gehad dan wat Nikon als "goedgekeurd" heeft bestempeld. Nikon is erg conservatief met die advieslijstjes. Ze zouden er beter aan doen die lijstjes werkelijk up-to-date te houden met wat er werkelijk nog bruikbaar is. Daar hebben gebruikers meer aan.
Die lijstjes staan in de handleiding en die wordt gedrukt als de camera uitkomt. Je kunt dan moeilijk verwachten dat er dan informatie in staat over kaartformaten die er dan nog niet zijn.

En weer on topic:
Ik heb geen D40X, maar wel een gewone D40, op de sensor na zijn die twee modellen gelijk. In de D40 functioneert mijn 32 GB SDHC kaartje volledig naar behoren. Voor zover ik dat zo in de gauwigheid kon controleren.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za jun 30 2012 9:56 pm

Roelof schreef: Die lijstjes staan in de handleiding en die wordt gedrukt als de camera uitkomt. Je kunt dan moeilijk verwachten dat er dan informatie in staat over kaartformaten die er dan nog niet zijn.
In de handleiding niet, maar bij informatie online zou je mogen verwachten dat dergelijke informatie van tijd tot tijd gewoon bijgesteld wordt.
https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... eugenkaart" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » ma jul 09 2012 8:44 am

mijn advies is ook er mee naar een goede fotozaak in de stad te gaan en daar aan de hand van demo kaartjes er achter komen wat nig herkend wordt of niet

zelf ga ik in mijn D60 / D80 niet verder dan 8GB sdhc als ik veel verwacht te schieten
bij de D200 ga ik tot 8 gb CF.

ik gebruik uitsluitend de volgende merken kaartjes( op favoriet volgorde)

Sandisk
-extreme class 10 sdhc
- II & III kaartjes
- basic 4 gb (voor in mijn panasonic dmc-fs62)

Lexar
Pro shdc class 10 4 gb (133x)

Silicon power (bij expert)
erg fijne kaarten , wasmachine proof 4-16gb sdhc & CF 4-8GB (133-200x)

Ik schiet zelf altijd in raw + beste jpg (die het toestel biedt) en met een 4 gb kaart en 10mp kom je rond de 212 foto's uit

naarmate de capaciteit toe neemt is het risico op data verlies ook groter daarom koop ik liever een aantal 4 & 8 gb kaarten dan een van 32gb

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”