Probleem met SB900 en grid
Probleem met SB900 en grid
Ik heb een vreemd ding ondekt.
Ik wilde experimenteren met een grid op de SB900.
Dus ik dacht ik pak ff een trigger en maak een Lowkey. Dat werkt dus niet.
Met de kabel dan weer wel. Heel appart.
Het betrof hierbij de volgende triggerset: Pixel Soldier
Het is misschien geen groot ding maar, toch een puntje wat ik nu net jammer vindt.
Je kunt niet met een trigger werken wat de plaatsing van de flitser weer beperkt.
Vandaag nog eens proberen met de triggerzender op de kabel.
Inmiddels heb ik Nikon Nederland hierover een vraag gesteld.
Ik wacht reactie af. en zal die hier plaatsen.
Ik wilde experimenteren met een grid op de SB900.
Dus ik dacht ik pak ff een trigger en maak een Lowkey. Dat werkt dus niet.
Met de kabel dan weer wel. Heel appart.
Het betrof hierbij de volgende triggerset: Pixel Soldier
Het is misschien geen groot ding maar, toch een puntje wat ik nu net jammer vindt.
Je kunt niet met een trigger werken wat de plaatsing van de flitser weer beperkt.
Vandaag nog eens proberen met de triggerzender op de kabel.
Inmiddels heb ik Nikon Nederland hierover een vraag gesteld.
Ik wacht reactie af. en zal die hier plaatsen.
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Probleem met SB900 en grid
De grid heeft niets met het probleem te maken lijkt me.
Werkt hij zonder grid wel remote op de Pixel Soldier dan..?
Waarom gebruik je hem niet remote op de camera...?
Werkt hij zonder grid wel remote op de Pixel Soldier dan..?
Waarom gebruik je hem niet remote op de camera...?
Marcel
Nikon D700 / AF-S 24-70 mm f/2.8 ED / AF-S 70 -200 mm f/2.8 ED VRII / SB-600 (2x)
Nikon D70 / 35 - 70mm f/ 3.3-4.5 / Nikon Fun Fun set (fisheye en 400mm tele)
Nikon D700 / AF-S 24-70 mm f/2.8 ED / AF-S 70 -200 mm f/2.8 ED VRII / SB-600 (2x)
Nikon D70 / 35 - 70mm f/ 3.3-4.5 / Nikon Fun Fun set (fisheye en 400mm tele)
De grid heeft idd niets met het probleem te maken maar was de reden voor het freubelen met de Pixel trigger.
Als ik de flitser op de kamera zet kan ik enkel vanuit die hoek werken. Met de kabel kan ik maar een klein beetje in een andere hoek werken'.
Ik wil nu juist in een 90 graden hoek werken en met een beetje afstand van een meter of 2.
De bedoeling is Lowkey werk op locatie met een compacte setup. Flitser en pixel op het voetje op de grond.
Dat is mijn bedoeling.
Ik vermoed nu dat het een softwarematig verhaal is en heb Nikon Nederland dan ook aangeschreven.
Misschien kunnen zij een tipje van de sluier lichten.
Als ik de flitser op de kamera zet kan ik enkel vanuit die hoek werken. Met de kabel kan ik maar een klein beetje in een andere hoek werken'.
Ik wil nu juist in een 90 graden hoek werken en met een beetje afstand van een meter of 2.
De bedoeling is Lowkey werk op locatie met een compacte setup. Flitser en pixel op het voetje op de grond.
Dat is mijn bedoeling.
Ik vermoed nu dat het een softwarematig verhaal is en heb Nikon Nederland dan ook aangeschreven.
Misschien kunnen zij een tipje van de sluier lichten.
Laatst gewijzigd door oud0001 op za jun 30 2012 2:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik vind het een heel vreemd gegeven. Ik heb ook een vergelijkbaar radiografisch triggersetje, maar van Yongnuo. Ik kan flitsers in een andere ruimte opstellen en laten afgaan, of "de trap af" de hoek om in een gang, of je er nu accessoires op gebruikt of niet.Tuihanti schreef: Ik wil nu juist in een 90 graden hoek werken en met een beetje afstand van een meter of 2.
....
Ik vermoedt nu dat het een softwarematig verhaal is en heb Nikon Nederland dan ook aangeschreven.
Bedenk alleen dat de dedicated Nikon "TTL" instellingen van Nikon flitsers niet werken met zo'n eenvoudig triggersetje. Zet de flitser op A (diafragma-voorkeuze) of volledig manueel.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Hey Leon,
Dat weet ik. Op mijn D300s werkt het ook allemaal zoals het hoort.
Op de P7100 dan weer niet. Toch jammer.
Het is echt appart. Het is alsof de trigger niet door de camera wordt herkend.
De Pixelset werkt prima. Heb 2 zenders en 3 ontvangers en welke ik ook neem maakt niets uit.
De flitsers werken prima. De flitser op hotshoe van de P7100 werkt prima zowel de SB900 als ook de SB400. De flitser met de kabel aan de P7100 werkt prima, zowel de SB900 als ook de SB400. De pixel met flitser op de D300s werkt prima zoals het hoort.
De pixel met flitser op de P7100 werkt niet. Heel appart.
Niet in M, niet in A of welke andere stand dan ook.
Zichtbaar is de communicatie tussen zender en ontvanger. Echter zodra ik de ontspanner indruk lichten de ledjes rood op.
Op de D300s gebeurt dat niet.
De pixelset is in orde, de SB900 is in orde, de kabel is in orde.
Het zit em ergens in de P7100. De rest heb ik al geelimineerd.
Een heel appart verhaal.
Dat weet ik. Op mijn D300s werkt het ook allemaal zoals het hoort.
Op de P7100 dan weer niet. Toch jammer.
Het is echt appart. Het is alsof de trigger niet door de camera wordt herkend.
De Pixelset werkt prima. Heb 2 zenders en 3 ontvangers en welke ik ook neem maakt niets uit.
De flitsers werken prima. De flitser op hotshoe van de P7100 werkt prima zowel de SB900 als ook de SB400. De flitser met de kabel aan de P7100 werkt prima, zowel de SB900 als ook de SB400. De pixel met flitser op de D300s werkt prima zoals het hoort.
De pixel met flitser op de P7100 werkt niet. Heel appart.
Niet in M, niet in A of welke andere stand dan ook.
Zichtbaar is de communicatie tussen zender en ontvanger. Echter zodra ik de ontspanner indruk lichten de ledjes rood op.
De pixelset is in orde, de SB900 is in orde, de kabel is in orde.
Het zit em ergens in de P7100. De rest heb ik al geelimineerd.
Een heel appart verhaal.
- Léon Obers
- Forumlid
Feitelijk zijn deze triggersetjes alweer net iets "intelligenter" dan andere, met hun meerdere contacten ook in het voetje.Tuihanti schreef: Zichtbaar is de communicatie tussen zender en ontvanger. Echter zodra ik de ontspanner indruk lichten de ledjes rood op.
Ik kan me voorstellen dat de firmware net een bepaalde combinatie in stuurcontacten van de P7100 niet pikt.
Kun je de extra contacten rondom het middencontact niet afplakken en alleen zorgen dat de ommanteling en het middencontact vrij is, (als het dan nog werkt).
Ik denk dat een "domme" triggerset met slechts één middencontact geen probleem zal zijn.
Hoi Leon,
Dat vind ik wel een goeie.
Dat kan ik nog wel een keer testen.
Dat vind ik wel een goeie.
Dat kan ik nog wel een keer testen.
Vanmiddag een setje van Youngnio getest en dan werkt het wel.
Is een slim setje. Slim want daar hebben ze goed nagedacht over de compatibillity.

Is een slim setje. Slim want daar hebben ze goed nagedacht over de compatibillity.
- Léon Obers
- Forumlid
Welk setje heb je geprobeerd?Tuihanti schreef:Vanmiddag een setje van Youngnio getest en dan werkt het wel.![]()
Deze: http://www.cameranu.nl/nl/strobe-flash/ ... 94_157314/" onclick="window.open(this.href);return false;
of deze: http://www.cameranu.nl/nl/strobe-flash/ ... 94_170794/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het scheelt slechts een ander blokje voor het zendertje. Bij het type RF-603/N zijn de blokjes zender en ontvanger tegelijk (en omgekeerd).
Zelf heb ik dus het type RF-603/N
Voor bevindingen zie: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 87#p528587" onclick="window.open(this.href);return false; en vervolgreacties (inleiding en vraagstelling ervoor).