Wat vinden jullie hiervan en enige tips hoe ik de kleuren (eventueel nabewerking?) er meer had uit kunnen laten springen? Misschien had het kader iets meer naar beneden gemogen dat je meer van het blad zag.
Eekhoorntje of zoiets :p
-
Gertjan1988
- Forumlid

- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Eekhoorntje of zoiets :p
Wat vinden jullie hiervan en enige tips hoe ik de kleuren (eventueel nabewerking?) er meer had uit kunnen laten springen? Misschien had het kader iets meer naar beneden gemogen dat je meer van het blad zag.
- keenoncoolstuff
- Clublid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Eekhoorntje of zoiets :p
Mooi hoe de lijnen op het blad je de foto "intrekken". Je blik wordt onmiddelijk naar het onderwerp geleid, maar:
Als de scherpte een fractie naar achteren had gelegen was hij helemaal perfect geweest!
Groet, Rob.
Als de scherpte een fractie naar achteren had gelegen was hij helemaal perfect geweest!
Groet, Rob.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.
flickr
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.
flickr
-
Gertjan1988
- Forumlid

Tja zijn kopje en oogje zijn niet helemaal scherp. Maar had ik dan niet beter iets hoger diafragma moeten pakken of scherpte echt naar achter leggen? Dit zijn ook echt van die moment opnames waar je maar een paar seconde de tijd voor hebt dus is lastig om van alles uit te proberen.
- keenoncoolstuff
- Clublid

- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
In dit geval was het goed leggen van de scherpte echt voldoende geweest. Het is namelijk juist mooi dat het beest van de achtergrond loskomt. Als je een kleiner diafragma had gebruikt was de achtergrond veel scherper geworden.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
flickr
flickr
- ReneG
- Clublid

- Contacteer:
Bovenstaande opmerking, plus het feit dat ik de belichting en contrast nog iets op zou trekken.
Dat gezegd hebbende, goed gezien en een hele fraaie compositie zo met die waaier van bladeren.
Dat gezegd hebbende, goed gezien en een hele fraaie compositie zo met die waaier van bladeren.
Spul waarmee je foto's maakt...
-
Gertjan1988
- Forumlid

Hoe doe ik dat dan met belichting om de kleuren er nog iets meer uit te laten springen? Heb nog niet zo veel verstand van nabewerking en als ik al nabewerk altijd heel minimaal.
-
cacevers
Welk programma gebruik je voor nabewerking? Je kan selectief een kleurrange meer verzadiging geven. Of zoiezo het hele beeld wat meer die kan optrekken.

Snelle aanpassing, altijd uitkijken dat je niet tever doorschiet.
In dit geval snel ervoor gezorgd dat het blad weer groen is ipv grijsgroen

Snelle aanpassing, altijd uitkijken dat je niet tever doorschiet.
In dit geval snel ervoor gezorgd dat het blad weer groen is ipv grijsgroen
-
Gertjan1988
- Forumlid

Ik heb wel wat standaard programma's, maar ik kan in principe aan alle software komen (cough) dus als iemand tips heeft wat het beste/makkelijkste werkt.
-
iJoost
Als basis nabewerking zou ik "een beetje Levels en Curves" willen voorstellen:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 20#p255120" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 20#p255120" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door iJoost op wo jul 04 2012 7:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Daniël
Kijk, de aanpassing ziet er al stukken beter uit.
Nou ben ik een leek. Wat ik doe is kijken naar de belichting, contrast, verazdigingen en eventueel lichtopvulling. Daarna nog wat andere dingetjes
Nou ben ik een leek. Wat ik doe is kijken naar de belichting, contrast, verazdigingen en eventueel lichtopvulling. Daarna nog wat andere dingetjes