Dit alles op een D7000.
Alle foto's heb ik even moeten bewerken (LR4), omdat de iso niet goed stond (Auto).
Het resultaat:
1

2

3

4

5

6

Groet Kroontje en MarkN leest mee

DankDe scherpte lijkt mij in de rest van de foto's wel in ordeSpinnen zijn een lastig, maar mooi onderwerp om te fotograferen!

Erik,ErikB schreef:In dit geval zou ik niet op een nog kleinere diafragma gaan werken, zeker niet als er heel wat wind staatEen groter diafragma zal je achtergrond te onrustig maken.

Excuus, mijn fout, ik typte andere dingen dan ik dacht. Ik bedoelde juist dat een groter diafragma je achtergrond rustiger maakt, maar ik dacht tegelijkertijd dat dit kleine diafragma dat je nu hebt gebruikt de achtergrond onrustig maakt. Combineer beide zinnen en je krijgt iets dat niet kloptkeenoncoolstuff schreef:Erik,ErikB schreef:In dit geval zou ik niet op een nog kleinere diafragma gaan werken, zeker niet als er heel wat wind staatEen groter diafragma zal je achtergrond te onrustig maken.
Kan het zijn dat je 2 begrippen doorelkaar haalt? Immers: groot diafragma = kleine scherptediepte, klein diafragma = grote scherptediepte.
Wat jij bedoelt is het diafragmaGETAL. Hoe hoger het getal, hoe kleiner het diafragma...
Groet, Rob.