Dit is het origineel vanuit de camera

Dit is de bewerking

achtergrond heeft inderdaad veel ruis op de jpg. Niet op het origineel. Ik denk dat dit door de omzetting naar jpg en de verkleining komt. Daar moet ik eens naar kijken hoe ik dat kan voorkomen.cacevers schreef:Eerste oogopslag:
2de foto te rond gezicht en te groot voor lichaam.
Achtergrond teveel ruis.
Samengevat, hoofd lijkt niet meer bij lichaam te passen.
(*express niet eerste bekeken maar meteen 2de aangeklikt en bekeken)
Nou ik ook goed naar de eerste heb gekeken, blijf ik bij dat standpunt. 1ste foto klopt kwa verhouding, 2de is optisch groter waardoor het voor mijn gevoel niet klopt.RvDam schreef: Ja en dat het hoofd niet meer bij het lichaam past? Dit is toch echt zoals het model is. Ik heb niets aan het hoofd gedaan waardoor het groter wordt. Ik denk dat dit te maken heeft met het standpunt of omdat het haar nogal wijd staat door de ventilator.

Het kuiltje in haar kin heb ik weg gewerkt omdat ik het zo persoonlijk mooier vind. Ook de streep over haar kin vond ik niet echt mooi. Is inderdaad een kwestie van smaak.Niels schreef:Interessant, daar loop ik zelf ook vaak mee te stoeien.
Mijn mening:
Ik vind de details goed, ogen, mond, neus is mooi bewerkt, geen schaduw etc.
Daar zit het hem vaak inEn is ook het meeste werk.
Overall vindt ik echter het gezicht veel te veel geshopt, wellicht omdat het orginele er boven staat dat het me meer opvalt. Let maar eens op het kuiltje in de kin op foto 1, op foto 2 komt deze nauwelijks terug, jammer.
Ik denk dat je een skin smooth hebt gebruikt? Zo ja, dan zou ik de strenght flink terug schroeven, daardoor zie je nog iets van detail terug, nu lijkt het een te groot geheel, en oogt daardoor mijn inziens wat onnatuurlijk. daardoor zal misschien ook de kleur ietsjes minder roze worden, wat weer wat natuurlijker lijkt.
En daarbij blijft het ook een kwestie van smaak denk ik, toch? De een vindt dit mooier, de ander dat etc etc.
Gr. Niels

ik denk dat in, zoals ik in mijn vorige reactie al aangaf, meer diepte moet creëren door de lichte partijen lichter te maken en de donkere partijen donkerder. Bedoel je dat met schaduwen? het is nu te vlak waardoor er geen diepte inzit.cacevers schreef:Nou ik ook goed naar de eerste heb gekeken, blijf ik bij dat standpunt. 1ste foto klopt kwa verhouding, 2de is optisch groter waardoor het voor mijn gevoel niet klopt.RvDam schreef: Ja en dat het hoofd niet meer bij het lichaam past? Dit is toch echt zoals het model is. Ik heb niets aan het hoofd gedaan waardoor het groter wordt. Ik denk dat dit te maken heeft met het standpunt of omdat het haar nogal wijd staat door de ventilator.
edit: schaduwen maken het hoofd kleiner kwa beeld

ok bedankt, ik zal er morgens eens naar kijken hoe ik dit moet oplossen.cacevers schreef:ja :mrgreen:

"cacevers" heeft dat toch echt wel scherp opgemerkt. Dat komt echter niet omdat het hoofd groter zou zijn gemaakt. (Nou ja, de wang is een millimeter of wat breder en de ogen zijn wat meer open gemaakt), maar komt met name doordat de rug/schouder en arm behoorlijk wat platter is gemaakt (De "bult" is van de rug afgehaald). Dus het lichaam is duidelijk wat kleiner in de geretoucheerde foto. In die zin klopt het lichaam dan niet meer in de verhouding met het hoofd. Of andersom beredeneerd, het hoofd is inderdaad te groot voor het lichaam. Dat heeft "RvDam" echter niet uitgelegd.RvDam schreef:ik denk dat in, zoals ik in mijn vorige reactie al aangaf, meer diepte moet creëren door de lichte partijen lichter te maken en de donkere partijen donkerder. Bedoel je dat met schaduwen? het is nu te vlak waardoor er geen diepte inzit.cacevers schreef:Nou ik ook goed naar de eerste heb gekeken, blijf ik bij dat standpunt. 1ste foto klopt kwa verhouding, 2de is optisch groter waardoor het voor mijn gevoel niet klopt.RvDam schreef: Ja en dat het hoofd niet meer bij het lichaam past? Dit is toch echt zoals het model is. Ik heb niets aan het hoofd gedaan waardoor het groter wordt. Ik denk dat dit te maken heeft met het standpunt of omdat het haar nogal wijd staat door de ventilator.
edit: schaduwen maken het hoofd kleiner kwa beeld

"iets" dunner is magertjes uitgedrukt.RvDam schreef: ik vond inderdaad de bult op haar rug niet zo mooi en heb deze met de liquify weggehaald. Hierdoor is inderdaad de arm en haar rug iets dunner geworden.