octopus

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
jonasvimpe

octopus

Bericht door jonasvimpe » di jul 03 2012 11:11 pm

Ik heb een experimentele fotoserie gemaakt met als hoofdonderwerp een dode inktvis.
We hebben onze huiskamer omgebouwd tot huistuin en keuken studio met als lichtbron een bouwlamp. En een zwart geverfde muur als achtergrond.
Met deze foto's was het mijn bedoeling om een contrast weer te geven tussen een vieze inktvis en fris lekker fruit.

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Feedback is heel welkom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RvDam
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

octopus

Bericht door RvDam » di jul 03 2012 11:30 pm

Ik vind persoonlijk het fruit niet fris overkomen. Het is wat te donker waardoor waardoor de kleur niet lekker fris overkomt.
Gelieven mijn foto's niet bewerken.....

cacevers

Re: octopus

Bericht door cacevers » di jul 03 2012 11:52 pm

Snap wat je probeert te bereiken, maar zoiezo de eerste 2 foto's doen absoluut geen recht aan de rode aardbeien.
(foto 2 ziet er zelfs ziekelijk uit :huh: )

3 en 4 beter kwa kleur alleen zijn de aarbeien zelf vies (zie wat spul erop) waardoor het effect helemaal weg is.

Daniël

Bericht door Daniël » wo jul 04 2012 8:19 am

wordt een beetje misselijk :frown:

Vind de foto's redelijk gelukt, bij #2 zou ik nog wel even kijken naar je kleuren.
#3, gatver.

Ik hou er niet van maar begrijp je doel.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » wo jul 04 2012 8:52 am

jonasvimpe schreef: Met deze foto's was het mijn bedoeling om een contrast weer te geven tussen een vieze inktvis en fris lekker fruit.
Met dat contrast daar ben je wel in geslaagd. Wat een combinatie bbbrrrrr, gatver.
Vriendelijke groet, Léon Obers

mpvk
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door mpvk » wo jul 04 2012 9:58 am

jonasvimpe schreef:Ik heb een experimentele fotoserie gemaakt met als hoofdonderwerp een dode inktvis.
We hebben onze huiskamer omgebouwd tot huistuin en keuken studio met als lichtbron een bouwlamp. En een zwart geverfde muur als achtergrond.
Met deze foto's was het mijn bedoeling om een contrast weer te geven tussen een vieze inktvis en fris lekker fruit.

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.
Feedback is heel welkom.
Het idee is wel leuk, maar mischien is de opzet niet helemaal geslaagd.

De 1ste en 2de foto vind ik qua compostitie niet zo spannend. De inktvis is niet echt herkenbaar en vind de 'spikkels' op de aardbeien een beetje jammer.

De 3de foto vind ik wel leuk, alleen jammer dat de aardbeien daar niet fris zijn, wat volgens mij de bedoeling was. De bruine, rommelige kroontjes maken de foto minder leuk om naar te kijken.
Ook de belichting (mn de reflecties door het vochtige aardbeien en tentakels) en kleur kunnen hier beter, maar vrees dat je dan tegen de beperkingen van de bouwlamp aanloopt.
Marcel

Nikon D700 / AF-S 24-70 mm f/2.8 ED / AF-S 70 -200 mm f/2.8 ED VRII / SB-600 (2x)
Nikon D70 / 35 - 70mm f/ 3.3-4.5 / Nikon Fun Fun set (fisheye en 400mm tele)

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”