Spinnetjes

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
keenoncoolstuff
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Spinnetjes

Bericht door keenoncoolstuff » wo jul 04 2012 9:56 am

Ik zeg ook niet dat het een regel is, maar ik heb naar de foto's gekeken die met f/11 gemaakt zijn, en geconstateerd dat de scherptediepte in dit geval zelfs met die lensopening maar minimaal is.
Groet, Rob.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr

ErikB
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Spinnetjes

Bericht door ErikB » wo jul 04 2012 1:11 pm

keenoncoolstuff schreef:Ik zeg ook niet dat het een regel is, maar ik heb naar de foto's gekeken die met f/11 gemaakt zijn, en geconstateerd dat de scherptediepte in dit geval zelfs met die lensopening maar minimaal is.
Groet, Rob.
Klopt, maar wie zegt er dan dat de scherptediepte zo ruim moet zijn ;) Tuurlijk, de scherpte wordt beperkt, maar dat kan juist voor een bijzondere opname zorgen omdat de meeste mensen voor een zo optimaal mogelijke scherpte (= hele spin scherp) zouden gaan. Een constatering over scherpte zegt naar mijn idee helemaal niets over andere mogelijkheden ;) Dusja, wat is minimaal, ik vind het met f/11 niet minimaal ;)

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”