Eerste foto's met eerste DSLR

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
ShaFish

Eerste foto's met eerste DSLR

Bericht door ShaFish » wo jul 04 2012 10:21 pm

Bij deze twee foto's die ik geschoten heb met mijn verse D3100. Ik ben nu al verbaasd over de mogelijkheden en zeker ook over de hoeveelheid details die ik op de plaat kan zetten

Afbeelding Foto1

Afbeelding Foto2

Zodra ik duidelijk heb hoe ik foto's kan plaatsen met info (sluitertijden etc.) dan zal ik wat in het beoordelingenforum plaatsen.

Edit: nummering erbij gezet
Laatst gewijzigd door ShaFish op wo jul 04 2012 10:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Eerste foto's met eerste DSLR

Bericht door a vgastel » wo jul 04 2012 10:35 pm

Nette fotos welke lens 18-55 en heb je gekeken naar de vinkjes die je moet plaatsen of weg moet laten zodat de exif mee gaat.
nummer je fotos dat is makkelijk voor iemand die een op merking heeft :wink2:
:

Welk programma heb je gebruikt.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

ShaFish

Bericht door ShaFish » wo jul 04 2012 10:49 pm

Ik heb voor deze foto's de standaard kitlens van mijn nikon gebruikt (de 18-55 DX kitlens).

Ik weet niet welke vinkjes ik aan moet zetten om de exif mee te plaatsen. Ik heb deze foto's geupload naar wordpress en daar geschaald naar 1024 breedte.

Gebruikte programma's bedoel je die van de camera of bedoel je software? Foto 1 is op stand A gemaakt, foto2 op standaard macro stand. Ik heb geen software gebruikt om de foto's na te bewerken.

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door a vgastel » do jul 05 2012 12:17 am

SOFTWARE. Is deze in jpg of in raw en dan naar jpg geconverteerd.
Staan je gegevens wel in de map waar je fotos gepakt hebt.
Dan is er bij de upload iets fout gegaan.
Deze lens heeft een a en m schakelaar geen macro deze is op a voor autofocus en op m handmatig.
http://www.camerastuffreview.com/nl/nik ... 18-55-test" onclick="window.open(this.href);return false;
1
Afbeelding
2
Afbeelding
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » do jul 05 2012 1:07 am

Dit zijn dus mooie foto's.

Hier een paar tips.
Zet je camera uit.
Sluit je USB kabel aan op je camera en je pc.
Maak op je pc een map.
Zet je camera aan.
Ga naar de map van de camera en kopieer al je foto's naar de map die je net heb gemaakt op je pc.
Zet je camera uit en haal je USB kabel los.
Je kan met Paint je foto's verkleinen, zodat je ze op de site kan zetten.
Ga naar photobucket.com, registreer je daar, maak een map aan voor je foto's voor de Nikon Club.
Je kan dus ook meerdere mappen aanmaken.
In die map Upload je de foto's van je pc.
Ga op een foto staan, kopieer de onderste link en plak hem hier waar je schrijf, zet dan wel ff een nummer en eventueel iets.
Bevstig alles en je foto("s) zie je dan gelijk hier verschijnen.
Dan sta ook tevens alle gegevens van je foto erbij.
Klik op de foto, je foto word dan op een andere tab ge-opend en bovenin zie je de gegevens.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » do jul 05 2012 8:01 am

ShaFish schreef: Ik weet niet welke vinkjes ik aan moet zetten om de exif mee te plaatsen. Ik heb deze foto's geupload naar wordpress en daar geschaald naar 1024 breedte.
Dat schalen zul je wellicht van tevoren moeten doen, voordat je de foto's upload om de EXIF-gegevens te laten behouden.
Vriendelijke groet, Léon Obers

ShaFish

Bericht door ShaFish » do jul 05 2012 9:44 am

a vgastel schreef:SOFTWARE. Is deze in jpg of in raw en dan naar jpg geconverteerd.
Staan je gegevens wel in de map waar je fotos gepakt hebt.
Dan is er bij de upload iets fout gegaan.
Deze lens heeft een a en m schakelaar geen macro deze is op a voor autofocus en op m handmatig.
http://www.camerastuffreview.com/nl/nik ... 18-55-test" onclick="window.open(this.href);return false;
Gegevens staan wel in de betreffende map (mede doordat ik zowel RAW als JPG op sla.(foto's direct van SD card naar map op computer gekopieerd)
Ik heb naar wordpress de foto's geupload en daar geschaald naar een formaat dat ik hier kan plaatsen. Vervolgens die link genbruikt.
De lens heeft inderdaad een M/A schakelaar klopt. Met standen die ik gebruikt heb doelde ik op het functiewiel op de camera zelf. Stand A voor foto1, CloseUp stand (met het bloemetje) voor de vlieg, en dus geen macro, sorry voor de verwarring. De lens zelf hou ik voorlopig op autofocus.

Bedankt voor de tips met betrekking tot het plaatsen van foto's. Ik ga er eens goed naar kijken en mee spelen. Uiteindelijk is het spelen met foto's, camera's, website en software ook precies waarom ik het zo leuk vind.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”