Camera: Nikon D700
Lens: 70-300 mm f/4.5-5.6
Shot at 300 mm (35mm film equiv: same)
Exposure: Auto exposure, Shutter priority AE, 1/400 sec, f/6.3, ISO 200

Klopt George dat is zeker vreemd maar het heeft niets met nabewerking te maken want dat heb ik eigelijk niet gedaan, het zit dus gewoon zo op de foto en zal dan wel schaduw zijn.george013 schreef:Een foute pose. Haar blik concentreert zich op een ander element als haaar bezigheid. Dus leg jij een fout beeld vast. Een fout van beiden.
Ik weet niet wat je in de nabewerking hebt gedaan, is mijn gebied niet, maar de kleuren/lichtovergangen op haar benen zijn niet tof.
George

Dit is geen knetterharde kritiek. Als je wat wilt toevoegen, ga je gang.bjornc schreef:Wel knetterharde kritiek, voor iemand die het duidelijk wil leren.
Misschien kan je ook wat goede punten van de foto noemen? Afkraken is echt te makkelijk.
Word toch heel nadrukelijk gezegd in de 2 stickies. Liever geen eerste foto's maar foto's waarvan je zelf heel zeker bent en kritisch hebt bekeken.bjornc schreef:Wel knetterharde kritiek, voor iemand die het duidelijk wil leren.
Misschien kan je ook wat goede punten van de foto noemen? Afkraken is echt te makkelijk.

Geen probleem bjornc,bjornc schreef:Wel knetterharde kritiek, voor iemand die het duidelijk wil leren.
Beste mensen,george013 schreef:Dit is geen knetterharde kritiek. Als je wat wilt toevoegen, ga je gang.bjornc schreef:Wel knetterharde kritiek, voor iemand die het duidelijk wil leren.
@Martin65,
Het is je eerste actie foto, het staat bij foto-beoordelingen en ik had mij al voorgenomen hier niet meer op te reageren, ik ben te bot, heel simpel.
Maar kijk naar de uitstraling, je hebt een actiefoto waar best wel beweging in zit en je hebt een blik met een expressie van passiviteit. Een tegenstrijdigheid.
George
Je mag je reactie ook tot mij persoonlijk richten. Heb ik geen problemen mee.martin65 schreef:Geen probleem bjornc,bjornc schreef:Wel knetterharde kritiek, voor iemand die het duidelijk wil leren.
Hij begrijpt denk ik de titel verkeerd of ik heb een verkkerde titel gekozen.
Als hij mijn eerste zin had gelezen had hij begrepen dat het mij niet om de actie gaat maar om een foto te maken van iets dat snel beweegt.
verder mag hij vinden wat hij wil en dat ook wel verkondigen als hij daar behoefte aan heeft. Ieder zijn mening, ook ik heb die.
Met dit soort opmerkingen kom je geen meter verder mee. Je zult iets moeten toevoegen.jdgraaf schreef:Ik vind het beide geen verkeerde foto's voor een eerste actie foto.
Vooral doorgaan, daar leer je alleen maar van.
Jan
Dat heb ik gedaan lees maar eens verder.george013 schreef: Je mag je reactie ook tot mij persoonlijk richten. Heb ik geen problemen mee.
George

Als ik er verstand van zou hebben, dan had ik dat wel gedaan. Ben zelf ook nog flink aan het leren.george013 schreef:Dit is geen knetterharde kritiek. Als je wat wilt toevoegen, ga je gang.bjornc schreef:Wel knetterharde kritiek, voor iemand die het duidelijk wil leren.
Je plaatst je fot bij beoordelingen. Zonder vraagstelling.@George, je mag zeggen wat je wilt en ja het komt misschien wat bot over maar dan moet ik daar maar tegen kunnen.
Wel even een uitleg wat ik bedoelde met de foto. Voor mij is dit de eerste keer dat ik een bewegent object fotografeer vandaar de naam actie.
Het gaat mij echter niet zo zeer om de actie maar of de foto beter kan kwa scherpte en beweging.
Ik probeer je te vertellen waar je volgens mij fout zit in je compositie. De blik van die dame naar de fotograaf doorbreekt van alle kanten wat jij wilt beogen. Misschien het verschil in hoe je de camara moet bedienen en wat wil je tonen?.Hier mijn eerste foto gemaakt van een snel bewegend voorwerp/persoon.