Jééémig !! ... wat een denigrerende en negatieve reactie van 'keen' !!
Ik ben lid van diverse forums op diverse gebieden, maar zo zout heb ik het nog niet gegeten !!
Ik leg mijn probleem uit en vraag om hulp; en slechts 2 gewone leden kwamen met een zinnnig advies, waarvan 1 dus het enige juiste antwoord gaf.
Alle andere (goed bedoelde?) 'antwoorden' kwamen niet verder dan
'staat in de gebruiksaanwijzing'.
Dàt is nou precies een helpdesk antwoord: volkomen juist, maar je hebt er niks aan....
De reacties daarna waren niets anders dan 'afzeikers' van 'ervaren' gebruikers'....
En dan als klap op de vuurpijl de reactie van 'keen' ..... absoluut waard om bij de forumbeheerder te melden als grof, beledigend en als forumlid onwaardig !!!
Met zo'n opmerking jaag je inderdaad (beginnende) gebruikers weg.
Een forum is in mijn ogen bedoeld om elkaar vooruit te helpen met allerhande vragen/problemen/ervaringen/onduidelijkheden.
En tsja, de leden zijn van diverse pluimage: beginneling, enthousiaste amateur, ervaren fotograaf .....
Wil je een goed forumlid zijn, dan vind ik dat je moet proberen je in de plaats van de vraagsteller te plaatsen en hem/haar op weg helpen.
Desnoods begìn je met de vraag om hij/zij het al in de gebruiksaanwijzing heeft opgezocht....
Ik blijf gewoon lid van dit forum, want er zijn best wel leden die anderen op de juiste manier benaderen en op weg helpen.
Ik verzoek de forumbeheerder om dit onderwerp van mij af te sluiten, want ongetwijfeld zullen leden als 'keen' er een ellenlange discussie van willen maken.
Ik ben correct, goed en afdoende geholpen door o.a. 'edwin', waarvoor nogmaals mijn dank enne....
'that's all folks... '