D3100 Histogram

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
keenoncoolstuff
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: D3100 Histogram

Bericht door keenoncoolstuff » zo jul 08 2012 11:01 am

henedu schreef:Persoonlijk verwachtte ik van vooral ervaren forumleden dat er eerst een oplossing wordt gegeven en dan pas als reminder ook de gebruiksaanwijzing wordt genoemd.
Het is hier een club van Nikon-GEBRUIKERS. Niet de helpdesk...
Inderdaad, het antwoord op mijn vraag staat in de gebruiksaanwijzing op blz. 100 ..... heb ik gewoon overheen gelezen door de voor mij nogal warrige presentatie en layout
Dus was de opmerking om de handleiding eens GOED door te lezen helemaal niet zo verkeerd, toch?
Ik ben dan ook maar een digitaal beginnende Nikon gebruiker (analoge sinds 1963).
Doe dan alsjeblieft niet alsof je alle wijsheid in pacht hebt, maar stel je ook zo op...

Veel plezier nog met je camera.
Vriendelijke groet, Rob.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo jul 08 2012 11:25 am

henedu schreef: Persoonlijk verwachtte ik van vooral ervaren forumleden dat er eerst een oplossing wordt gegeven en dan pas als reminder ook de gebruiksaanwijzing wordt genoemd.
Nee, de normale werkwijze is net andersom. Eerst zelf moeite doen om de oplossing te vinden. Als je er dan nog niet uitkomt omdat je de gebruiksaanwijzing op die punten niet zou begrijpen, kun je er vragen over stellen. In je vraagstelling daarbij informatie geven op welk punt en waarom je de gebruiksaanwijzing niet begrijpt.
Vriendelijke groet, Léon Obers

keenoncoolstuff
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door keenoncoolstuff » di jul 10 2012 11:47 am

En waarschijnlijk was dat het laatste wat we van deze gebruiker gehoord hebben.
Even de oplossing voor zijn probleem scoren en "Doeiiiiiiiiiiiiiiii, auf nimmer Wiedersehen".

Toch handig, zo'n forum.
All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

flickr

henedu
Forumlid
Forumlid

Bericht door henedu » di jul 10 2012 1:54 pm

Jééémig !! ... wat een denigrerende en negatieve reactie van 'keen' !!
Ik ben lid van diverse forums op diverse gebieden, maar zo zout heb ik het nog niet gegeten !!

Ik leg mijn probleem uit en vraag om hulp; en slechts 2 gewone leden kwamen met een zinnnig advies, waarvan 1 dus het enige juiste antwoord gaf.
Alle andere (goed bedoelde?) 'antwoorden' kwamen niet verder dan 'staat in de gebruiksaanwijzing'.
Dàt is nou precies een helpdesk antwoord: volkomen juist, maar je hebt er niks aan....
De reacties daarna waren niets anders dan 'afzeikers' van 'ervaren' gebruikers'....
En dan als klap op de vuurpijl de reactie van 'keen' ..... absoluut waard om bij de forumbeheerder te melden als grof, beledigend en als forumlid onwaardig !!!
Met zo'n opmerking jaag je inderdaad (beginnende) gebruikers weg.

Een forum is in mijn ogen bedoeld om elkaar vooruit te helpen met allerhande vragen/problemen/ervaringen/onduidelijkheden.
En tsja, de leden zijn van diverse pluimage: beginneling, enthousiaste amateur, ervaren fotograaf .....
Wil je een goed forumlid zijn, dan vind ik dat je moet proberen je in de plaats van de vraagsteller te plaatsen en hem/haar op weg helpen.
Desnoods begìn je met de vraag om hij/zij het al in de gebruiksaanwijzing heeft opgezocht....

Ik blijf gewoon lid van dit forum, want er zijn best wel leden die anderen op de juiste manier benaderen en op weg helpen.

Ik verzoek de forumbeheerder om dit onderwerp van mij af te sluiten, want ongetwijfeld zullen leden als 'keen' er een ellenlange discussie van willen maken.
Ik ben correct, goed en afdoende geholpen door o.a. 'edwin', waarvoor nogmaals mijn dank enne....

'that's all folks... ' :wink2:

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » di jul 10 2012 3:26 pm

Op verzoek van de Topic Starter gaat het topic dicht. Wij als moderators zouden jullie graag willen verzoeken de huisregels, en die dan met name over de gedragsvorm naar elkaar toe (respect, en de van huis meegekregen normen en waarden) na te willen leven. Met modder gooien en elkaar beledigen is o zo makkelijk, maar niemand heeft er wat aan.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

Gesloten

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”