Giraffes...

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Giraffes...

Bericht door ReneG » ma jul 09 2012 2:33 pm

Gisteren een tamelijk grauwe dag meegemaakt in het Gaiapark. Deze foto is gemaakt in de regen met een grauw wolkendek erboven (had ik deze foto maar kunnen maken in de volle zon...).

1.
Afbeelding
Spul waarmee je foto's maakt...

yzf1kr
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Re: Giraffes...

Bericht door yzf1kr » ma jul 09 2012 2:39 pm

Waarom zou je deze in de volle zon willen maken? Dan krijg je alleen maar hard licht en harde schaduwen.

Zonder regen had je misschien iets meer scherpte gehad, maar dat valt op dit formaat niet op.
In je nabewerking zou je eventueel wel nog wat meer kunnen doen, beetje met de witbalans schuiven, en het lijkt al meteen of de foto met zonlicht genomen is.

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma jul 09 2012 2:48 pm

yzf1kr schreef:Waarom zou je deze in de volle zon willen maken? Dan krijg je alleen maar hard licht en harde schaduwen.

Zonder regen had je misschien iets meer scherpte gehad, maar dat valt op dit formaat niet op.
In je nabewerking zou je eventueel wel nog wat meer kunnen doen, beetje met de witbalans schuiven, en het lijkt al meteen of de foto met zonlicht genomen is.
Qua hard licht heb je gelijk, misschien had ik wat 'zachter licht' moeten zeggen. Scherpte ontbrak idd. een beetje door de regen, dat van de witbalans ga ik vanavond nog eens even proberen (ik doe daar nog steeds wat te weinig mee).... Bedankt voor de tip.
Spul waarmee je foto's maakt...

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma jul 09 2012 8:59 pm

Dit is inderdaad nogal een verbetering:

2.
Afbeelding