Aankomend weekend wil ik een nieuwe D90 gaan halen ter vervanging van mijn D50. Hierbij wil ik gelijk een tweetal objectieven halen. Op dit moment heb ik nog de nikkor 50mm 1.8 en de Tokina 12-24.
Hierbij wil ik een standaard en een tele objectief. Als ik op het internet rondkijk zie ik dat de volgende lenzen als goed ervaren worden
Tamron 17-50mm F2,8 SP Di II Nikon VC
Tamron 70-300mm F4-5.6 Di VC USD Nikon
Lijkt jullie dit een geschikte keuze of zou ik bijvoorbeeld beter kunnen gaan voor een Tamron 28-75mm F2.8 XR DI Nikon waardoor mijn bereik beter verdeeld word? al zou het gat tussen 50 en 70 geen belemmering zijn in de praktijk.
lenzen worden gebruikt voor all-round fotografie, zowel binnen als buiten. tele met name voor dieren.
Lenzen bij nieuwe D90
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Lenzen bij nieuwe D90
Lijkt me een uitstekende keus. Als je ze zelf niet neergezet had in je bericht had ik ze je aangeraden.
De VC versie van de 17-50 is wel handig, maar ook de niet-VC versie is erg goed. Optisch zelfs iets beter.

De VC versie van de 17-50 is wel handig, maar ook de niet-VC versie is erg goed. Optisch zelfs iets beter.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Lenzen bij nieuwe D90
Goede keuze.
In het telebereik ben ik zelf een fan van de Nikon 70-300VR, maar de Tamron schijnt zeker zo goed, zoe niet nog beter te zijn.
De Tamron 17-50 is op DX een logischer keuze dan de 28-75 omdat je daarmee te weinig groothoek hebt. Je hebt weliswaar een 12-24, maar je zult toch niet steeds willen wisselen.
In het telebereik ben ik zelf een fan van de Nikon 70-300VR, maar de Tamron schijnt zeker zo goed, zoe niet nog beter te zijn.
De Tamron 17-50 is op DX een logischer keuze dan de 28-75 omdat je daarmee te weinig groothoek hebt. Je hebt weliswaar een 12-24, maar je zult toch niet steeds willen wisselen.