Wat voor een 'geval' het is, kun je lezen/zien op hun website...lock schreef: Is dat zo'n kristalglas geval met een plakrand?
Nee, het is geen glas, maar een heel harde, taaie poly-carbonaat laag. M.i. heb ik dit liever ipv glas.
Wat voor een 'geval' het is, kun je lezen/zien op hun website...lock schreef: Is dat zo'n kristalglas geval met een plakrand?
Bedankt voor de link iJoost.iJoost schreef:....Oh, en de eerste versie van de review staat er trouwens ook. (die is gratis
http://www.bythom.com/nikond800review.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
+1 zit ik ook continu mee te hannessen, wat wel weer handig is dat je met de info knop direct in je menu's kunt komen en die snel aanpassen.CaptainHook schreef:Vind de D800E gewoon een beest van een camera!![]()
Maar waar ik nog niet aan kan wennen is de AF/M switch, op al mijn voorgaande Nikons was dat een M/S/C switch.
Vind het gewoon heel jammer dat ze die keuze tussen S/C (focusering) nu in een menu gestopt hebben. Jammer, heel jammer.
De keuze tussen S/C wordt toch niet gemaakt in het menu.CaptainHook schreef:Vind de D800E gewoon een beest van een camera!![]()
Maar waar ik nog niet aan kan wennen is de AF/M switch, op al mijn voorgaande Nikons was dat een M/S/C switch.
Vind het gewoon heel jammer dat ze die keuze tussen S/C (focusering) nu in een menu gestopt hebben. Jammer, heel jammer.
Ja, weet ik. Maar moet je toch weer meerdere knoppen indrukken (m.a.w. een 2-keuze menuutje selekteren) en voorheen was het één knop met drie standen. Nu een 2-standen knop, met een drukfunctie en daaronder weer een subkeuze...mikascm schreef: De keuze tussen S/C wordt toch niet gemaakt in het menu.
Gewoon de knop in de AF-knop indrukken en aan de instelschijf draaien (zie ook pag 92 van de manual)
Daar staat dan weer tegenover dat de camera niet ongewild (in de tas) kan overschakelen van AF-S naar AF-C.CaptainHook schreef: Ja, weet ik. Maar moet je toch weer meerdere knoppen indrukken (m.a.w. een 2-keuze menuutje selekteren) en voorheen was het één knop met drie standen. Nu een 2-standen knop, met een drukfunctie en daaronder weer een subkeuze...
En je een beetje in je occulair kan zien als je de instellingen wijzigt. Dat is ook wat waard...Jur schreef:Daar staat dan weer tegenover dat de camera niet ongewild (in de tas) kan overschakelen van AF-S naar AF-C.
Dat kon ook al met bijvoorbeeld de D700.John Jansen schreef:....., wat wel weer handig is dat je met de info knop direct in je menu's kunt komen en die snel aanpassen.
Ik kom van de D300 is voor mij dus nieuw, net als op hoge iso waarde fotograferen ook het af systeem afs C 3D is zoveel sneller dan de D300. Deze D800E is voor mij een enorme sprong vooruit.Jur schreef:Dat kon ook al met bijvoorbeeld de D700.John Jansen schreef:....., wat wel weer handig is dat je met de info knop direct in je menu's kunt komen en die snel aanpassen.
Met macro nog niet echt nodig gehad F14 sluitertijd 125ste gaat prima niet 1:1, met 1:1 wordt het een ander verhaal duikt ie naar 20 30st/sec dan schroef ik de iso omhoog tot 1250,gaat ie weer als een speer. Nog niet geprobeerd met flitser ik denk dat ik dan iso naar 200 kan terug brengen. Die hoge iso was echt ondenkbaar met de D300 wel moet ik wennen aan de mindere scherpte diepte,dat heeft ook wel zijn charmes al met al zeer veel details,je gaat wel met deze camera anders fotograferen ( bewuster).lock schreef:Allereerst even de complimenten voor je fotografiewebsite John.
Ik heb wel een vraagje aan je. Er is veel discussie over het thema D800 en sluitertijd. De een moet echt met snellere sluitertijden werken, deander lijkt nergens last van te hebben. Daat zit uitendelijk techniek als factor tussen.
In de praktijk, heb je zelf het idee dat je snellere sluitertijden nodig hebt als op de de300 om tot dezelfde scherpte te komen?
Leuke prijs, maar ik ben toch blij dat ik voor die 300 euro meer al sinds eind maart aan het schieten ben met m'n D800HetFotoAtelier schreef:YesMediamarkt belde vandaag al dat m'n D800 binnen was
meteen opgehaald, boter bij de vis
en dat voor maar 2600 euries