Mijn vrouw noemt mijn Billingham altijd mijn "vistas"Marten schreef:Koop in ieder geval een tas die NIET OPVALT.
Dus géén merk waarvan je bijna zeker weet dat er vijf tot tienduizend euro aan spullen in zit.
Een Billingham herken je vanaf honderd meter.
En: sloop de merkjes er meteen van af.
Jaren geleden reeds bewust een andere kleur gekozen (groen), die er wat meer als een normale "rugzak" uitziet. Helaas lijken de meeste tassen tegenwoordig zwart te zijn. Een tint die het meeste met een cameratas wordt geassocieerd en ik beslist niet zou willen hebben. Bovendien absorbeert het de meeste warmte als de zon erop staat. Niet handig voor foto-apparatuur. Deze wensen maakt de keus aanzienlijk kleiner (ik ben laatst ook naar een nieuwe tas gaan kijken, maar nog niet geslaagd).Marten schreef:Koop in ieder geval een tas die NIET OPVALT.
Een vistas ruikt naar vis, een luiertas ruikt naar luiers........Skippy schreef: Mijn vrouw noemt mijn Billingham altijd mijn "vistas"![]()
Wat ook wil helpen tegen diefstal is een luiertas van de Prenatal, en natuurlijk een volle luier tussen de fotospullen
Haha, creatief Marten! En geld stink nietMarten schreef:Een vistas ruikt naar vis, een luiertas ruikt naar luiers........Skippy schreef: Mijn vrouw noemt mijn Billingham altijd mijn "vistas"![]()
Wat ook wil helpen tegen diefstal is een luiertas van de Prenatal, en natuurlijk een volle luier tussen de fotospullen
maar een Billingham ruikt naar euro's, veel euro's
De enige die je hier mee voor de gek gaat houden zijn gelegenheidsdieven (en je zelf een vals gevoel van zekerheid geven)Marten schreef:Koop in ieder geval een tas die NIET OPVALT.
Dus géén merk waarvan je bijna zeker weet dat er vijf tot tienduizend euro aan spullen in zit.
Een Billingham herken je vanaf honderd meter.
En: sloop de merkjes er meteen van af.
+1D. Haaksma schreef:Ik schat dat het steeds op hetzelfde neerkomt.
Tas
Meer spullen.
Grotere tas.
Nog meer spullen.
Hele grote tas.
Niet meer te hanteren, nauwelijks te tillen.
Gijs gaf het al aan, de ultieme tas, rugzak of.... is er niet.
Nou nee, daar ben ik het niet mee eens. Als ik op reis ben loop ik er een beetje "shabby" bij, een backpacker die rondtrekt met simpele middelen. In het bovenste vak wat boterhammen en een flesje drinken. Wat gezien de reacties kennelijk ook als zodanig wordt bestempeld. Neemt niet weg dat je altijd op je hoede moet zijn.jvdk schreef:De enige die je hier mee voor de gek gaat houden zijn gelegenheidsdieven (en je zelf een vals gevoel van zekerheid geven)Marten schreef:Koop in ieder geval een tas die NIET OPVALT.
De rest van de gauwdieven weten/herkennen heus wel of jij veel waardevolle spullen bij je hebt, ongeacht de tas
Als jij denkt dat "shabby"er bij lopen helpt, ga gerust je gangLéon Obers schreef:Nou nee, daar ben ik het niet mee eens. Als ik op reis ben loop ik er een beetje "shabby" bij, een backpacker die rondtrekt met simpele middelen. In het bovenste vak wat boterhammen en een flesje drinken. Wat gezien de reacties kennelijk ook als zodanig wordt bestempeld. Neemt niet weg dat je altijd op je hoede moet zijn.jvdk schreef:De enige die je hier mee voor de gek gaat houden zijn gelegenheidsdieven (en je zelf een vals gevoel van zekerheid geven)Marten schreef:Koop in ieder geval een tas die NIET OPVALT.
De rest van de gauwdieven weten/herkennen heus wel of jij veel waardevolle spullen bij je hebt, ongeacht de tas
Werkt natuurlijk alleen zolang je niet uitvoerig je camera pontificaal uit je tas gaat pakken met volledig opengeklapte flappen en zicht op het arsenaal objectieven wat je meeneemt.
Kroontje schreef:Hallo
Dank jullie voor de linkjes
Het is me heel wat duidelijk geworden;)
velen van jullie gaven al aan om te kijken naar een schouder tas.
Opvallend of niet, een losse camera aan je schouders geeft het al aan dat je wat bezit.
Maar goed, omdat ik al verschillende spullen van Lowepro heb en de kwaliteit ervan weet heb ik een besluit gemaakt.
Ik ben voor Lowpro Magnum 400 AW gegaanNadat ik deze op vele manieren heb bekeken op WWW.
En zoals ik al schreef dat ik normaal wel naar een fotozaak was gegaan als het om Body en objectieven zou gaan en nu niet is gewoon omdat ik teveel kleine dingen bezit.
Nu wordt het, zoals vele hier doen Uitpakken en Inpakken
En nu kan ik wat makkelijker mijn accessoires meenemen als ik één doel heb.
En wat er nog meer mee kan is meegenomen.
Groet Kroontje
pffff wat een reacties