Even wat proberen met mijn nieuwe 35mm f1.8

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Jeroen4300

Even wat proberen met mijn nieuwe 35mm f1.8

Bericht door Jeroen4300 » do jul 05 2012 11:27 pm

Hallo iedereen,

Eergisteren een 35mm f1.8 gekocht voor weinig geld, tijd om het even uit te testen dus.
Motivatie voor mij was, om een lens te hebben met hoge lichtgevoeligheid met een hoek van 45 graden, om zo uit de hand foto's te schieten in de compositie zoals we deze met onze eigen ogen ook zien , wel te weten dat ik een crop sensor heb, dus deze zou dan uitkomen op 52mm (D3100):

Afbeelding
DSC_0849 by JeroenRuler, on Flickr

Afbeelding
DSC_0866 by JeroenRuler, on Flickr

En wat verkleurd de lucht hier snel! :D
Heb even in lightroom zitten spelen met de graduated filters, omdat de lucht op de originele foto helemaal wit gekleud was. Persoonlijk vind ik dat niet mooi, dus vandaar mijn probeersels hiermee.

Dan tot slot nog even getracht een goede bokeh (zo zeggen ze dat toch?) te maken bij onderstaande foto:

Afbeelding
DSC_0880 by JeroenRuler, on Flickr

Hiervoor diafragma helemaal open gezet op f1.8. Echt wel heel erg gaaf welke effecten je daarmee kunt halen.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

Mvg,

Jeroen

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Even wat proberen met mijn nieuwe 35mm f1.8

Bericht door jac49 » vr jul 06 2012 9:42 am

Ik vind ze helemaal geslaagd ,lijkt me een mooi lensje te zijn.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

oud0001

Bericht door oud0001 » za jul 07 2012 1:50 am

Dat is het ook. Een mooi objectiefje.

Jeroen4300

Bericht door Jeroen4300 » wo jul 11 2012 6:29 pm

Ben er ook heel blij mee. Kan veel voor weinig geld, we blijven wel Nederlanders natuurlijk ;)

Vandaag na het wassen van mijn dienstauto even 2 foto's gemaakt in het schuurtje. Buiten is de reflectie enorm, dus heb ik besloten binnen de fotograferen zonder flits Zal het voor de aardigheid eens aan jullie laten zien op klaarlichte dag buiten, of over 2 weken in de nachtdienst met flits.. Maar dan blijft er van het contrast weinig over :wink:

Afbeelding
DSC_0002 by JeroenRuler, on Flickr

Afbeelding
DSC_0003 by JeroenRuler, on Flickr

En nu niet beginnen over de duplicaatcode (bus is net 3 maanden oud geloof ik). Ze waren de kentekenplaten al kwijt voordat de inbouw voltooid was :evil:
(Inbouw van dit voertuig kost 5 werkdagen met 2 man)

Binnenkort zal ik nog wel even wat foto's nemen als ik op een wat meer interessante locatie ben. Want dit is best wel saai eigenlijk :oops:
In aan avonddienst met zonsondergang op het strand van Noordwijk, of op de Erasmusbrug in Rotterdam :mryellow:

Mvg,

Jeroen

PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door PvGessel » wo jul 11 2012 7:13 pm

Jeroen4300 schreef:
of over 2 weken in de nachtdienst met flits.. Maar dan blijft er van het contrast weinig over

Jeroen
Mooi lensje hoor, en veel voor weinig horen de Hollanders graag. Heb hem zelf ook maar maak er nog te weinig gebruik van :|

Als je van plan bent je voertuig te gaan flitsen dan blijft er waarschijnlijk alleen maar een hele lichte vlek op je foto achter. Die reflecterende stickers op je auto zijn daar de oorzaak van. Probeer het maar eens uit met een motorfiets jas ofzo. Succes en ben benieuwd. :wink:
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

Jeroen4300

Bericht door Jeroen4300 » wo jul 11 2012 7:42 pm

Mzpeter schreef:Als je van plan bent je voertuig te gaan flitsen dan blijft er waarschijnlijk alleen maar een hele lichte vlek op je foto achter. Die reflecterende stickers op je auto zijn daar de oorzaak van. Probeer het maar eens uit met een motorfiets jas ofzo. Succes en ben benieuwd. :wink:
Ooowww, maar die heb ik hier gewoon in de gang hangen hoor:

Afbeelding
DSC_0019 by JeroenRuler, on Flickr

:mryellow:

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » wo jul 11 2012 8:33 pm

Jeroen4300 schreef:Ben er ook heel blij mee. Kan veel voor weinig geld, we blijven wel Nederlanders natuurlijk ;)

Vandaag na het wassen van mijn dienstauto even 2 foto's gemaakt in het schuurtje. Buiten is de reflectie enorm, dus heb ik besloten binnen de fotograferen zonder flits Zal het voor de aardigheid eens aan jullie laten zien op klaarlichte dag buiten, of over 2 weken in de nachtdienst met flits.. Maar dan blijft er van het contrast weinig over :wink:

Afbeelding
DSC_0002 by JeroenRuler, on Flickr

Afbeelding
DSC_0003 by JeroenRuler, on Flickr

En nu niet beginnen over de duplicaatcode (bus is net 3 maanden oud geloof ik). Ze waren de kentekenplaten al kwijt voordat de inbouw voltooid was :evil:
(Inbouw van dit voertuig kost 5 werkdagen met 2 man)

Binnenkort zal ik nog wel even wat foto's nemen als ik op een wat meer interessante locatie ben. Want dit is best wel saai eigenlijk :oops:
In aan avonddienst met zonsondergang op het strand van Noordwijk, of op de Erasmusbrug in Rotterdam :mryellow:

Mvg,

Jeroen
Hallo,

Je zal zekers geen foto's maken op de Erasmusbrug te Rotterdam.
Je mag daar dus niet onnodig stil staan.
Kijk uit, ook de kit kan natuurlijk hier mee lezen hahahahaha

Groetjes van een echte Rotterdammer, Casanova56.

Jeroen4300

Bericht door Jeroen4300 » wo jul 11 2012 9:13 pm

Casanova56 schreef:Je zal zekers geen foto's maken op de Erasmusbrug te Rotterdam.
Als je goed op de foto kijkt zie je onder mijn voorruit een kaart zitten, dit is een ontheffing. Daarmee kan en mag ik dus wel stilstaan op de erasmus :P

Deze met mijn één na laatste dienstauto:

Afbeelding
IMG_20110806_170134 by JeroenRuler, on Flickr

En deze stond midden op de A4 als ik me niet vergis (is alweer een tijdje geleden)

Mvg,

Jeroen

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » wo jul 11 2012 9:32 pm

Jeroen4300 schreef:
Casanova56 schreef:Je zal zekers geen foto's maken op de Erasmusbrug te Rotterdam.
Als je goed op de foto kijkt zie je onder mijn voorruit een kaart zitten, dit is een ontheffing. Daarmee kan en mag ik dus wel stilstaan op de erasmus :P
Ho ho, jij heb een ontheffing om stil te mogen staan waar het officieel niet mag.
Dit is dus als het noodzakelijk om hulp te verlenen aan een gestrande automobilist met pech aan zijn auto.
Sorry, om dan stil te staan op de Erasmusbrug in Rotterdam om dan daar een foto te maken van je Wegenwachtauto, daar geld dus NIET die ontheffing voor.
Laatst gewijzigd door Voormalig clublid op wo jul 11 2012 9:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen4300

Bericht door Jeroen4300 » wo jul 11 2012 9:33 pm

Ben jij van de kit ofzo?
hahahaha

Voormalig clublid

Bericht door Voormalig clublid » wo jul 11 2012 9:47 pm

Jeroen4300 schreef:Ben jij van de kit ofzo?
hahahaha
Nee, ik ben dus niet van de kit.
Weet dus ook, dat de kit ook weleens misbruik maakt op hun werk, wat niet mag.

André
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » wo jul 11 2012 11:50 pm

Inderdaad, onlangs stond er bij onze plaatselijke afhaalchinees een politieauto, toevallig stapte er een agent(e) in met 3 volle zakken eten. En wat denk je ??? Sirene aan, blauw licht en hup naar het bureau voor een lekkere warme hap. (Vermoed ik), Maar terug on-topic. Een gaaf lensje die 35mm. Ik heb hem zelf ook een jaar geleden gekocht (over genomen van iemand, spiksplinternieuw) maar zit eigenlijk nog ongebruikt in de tas. Ik zal hem toch eens gaan uit proberen.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

PvGessel
Forumlid
Forumlid

Bericht door PvGessel » do jul 12 2012 1:30 am

Jeroen4300 schreef:
Mzpeter schreef:Als je van plan bent je voertuig te gaan flitsen dan blijft er waarschijnlijk alleen maar een hele lichte vlek op je foto achter. Die reflecterende stickers op je auto zijn daar de oorzaak van. Probeer het maar eens uit met een motorfiets jas ofzo. Succes en ben benieuwd. :wink:
Ooowww, maar die heb ik hier gewoon in de gang hangen hoor:
Ja dat bedoel ik... 8) 8) 8) :mrgreen:
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”