Macro's met D800E

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
winterkoning

Macro's met D800E

Bericht door winterkoning » za jul 14 2012 1:36 pm

Nog een poging, dit is ook niet helemaal macro omdat ik niet dichterbij kon komen, maar ben benieuwd wat jullie hier van vinden.
Ik heb de foto's wat bijgesneden en iets verscherpt ( vanaf Raw) , verder geen bewerkingen.

Afbeelding

Deze is aan het drinken/eten van het blad

En hier maakt hij zijn achterpoot schoon

Afbeelding

en nog twee

Afbeelding

Afbeelding

pacha
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Macro's met D800E

Bericht door pacha » za jul 14 2012 1:46 pm

Fraaie reeks. Afbeelding
Als close-up is dit voor mij top.
Je hebt ook een toplens en camera voor close-up en macro, had niks minder verwacht.
De camera instellingen zijn juist,
wat me eveneens bekoord is de achtergrond, zacht harmoniërend met de rest, en vooral ruisvrij.
Bij close-up en macro, kijk ik in de eerste plaats naar de achtergrond,
vaak staat of valt hiermee je foto, ook al is de rest perfect.
Ik kijk, in mijn beoordeling ook altijd naar fel uitgebrande plekken, in de foto, voor mij is alles in orde.

Geef ons meer van deze fantastische combinatie D800E, Micro Nikkor 105mm.
met jij achter de camera.
Dit beloofd.
Ik zou zeggen vergeet voorlopig echte macro, is trouwens enkel mogelijk met gewone macrolenzen, in zeer uitzonderlijke omstandigheden,
want 1:1 bereik je in 99% van de gevallen niet.
Richt je op close-up en het maken van reeksen, je bent er goed in, je hebt oog voor detail.
Je kent de techniek.
Perfectioneer deze, streef naar opperste perfectie.
Succes.
Nikon D7000, en wat glas.
http://blog.seniorennet.be/pacha/" onclick="window.open(this.href);return false;

John Jansen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door John Jansen » za jul 14 2012 5:03 pm

Vooral 3 en 4 mooi en rustige achtergrond,wil je met 1:1 aan de gang [robeer dat binnens kamers uit kun je rustig werken en experimenteren met lichtbronnen.Op deze manier ga je steeds meer techniek ontdekken en ontwikkelen,en met dit weer heerlijk om te doen.
Je bent een van de weinige met een super camera en lens ik kan er over meepraten,het kan uiteindelijk alleen maar beter worden.probeer eens wat literatuur bij elkaar te zoeken ook erg leuk om hierover te lezen,internet staat er bol van. Kijk ook eens naar resultaten op pbase.com / search /by camera / nikon /scroll naar onderen en je kunt de resultaten bekijken van de 105mm vr maar er staan ook veel foto's op genomen met de D800E
groetjes
John

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » zo jul 15 2012 9:26 am

Kleuren zijn mooi, scherpte ligt op de juiste plaats, en het materiaal is oke. :D
Winst haal je mijn inziens wel met je compositie.
Bij foto 1 gaat je onderwerp volledig op in de bladeren.
Bij de rest is dat al beter, maar als je door de knieen was gegaan ( misschien was dat al), dan had het beestje helemaal vrij gestaan tov je mooie zachte geelgroene achtergrond.
Dan had de foto aan waardering meer gewonnen dan nu denk ik.
Je bent in ieder geval aardig in de buurt van een perfecte plaat, en die gaan er komen dat is zeker.

Vrgr
Tiny

winterkoning

Bericht door winterkoning » zo jul 15 2012 10:07 am

Bedankt allemaal voor de leuke reacties en tips ! Inspireert wel om verder te gaan, zeker nu ik ook de foto's van pacha hen gezien met de vliegende hommeltjes. Prachtig. Ik oefen gewoon vrolijk verder ! Ik vind de insecten wereld erg mooi dus een straf is dat niet :D

Nogmaals bedankt
Groetjes
Lian

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”