Het Zwart / Wit draadje! [Verzamel]
- renata
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Hét Zwart / Wit draadje! [Verzamel]
@JaapV, ik zit op fotocursus en durf nu pas wat op het internet te zetten. Ik zie op de NCN zo veel mooie dingen voorbij komen, dat enige bescheidenheid wel op z'n plaats is. Met veel plezier probeer ik mij in de techniek te verdiepen en de opmerkingen van de docent toe te passen, maar soms is het echt hokuspokus voor mij. Onder het motto de aanhouder wint, blijf ik het gewoon proberen. De ene keer lukt dat beter dan de andere keer....Maar het is wel verslavend!
Groetjes, Renata
Groetjes, Renata
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Het kan heel goed uitpakken dat spontane creativiteit voorrang krijgt boven bijvoorbeeld technisch inzicht. Mooie foto Renata, lekker doorgaan zo.renata schreef:@JaapV, ik zit op fotocursus en durf nu pas wat op het internet te zetten. Ik zie op de NCN zo veel mooie dingen voorbij komen, dat enige bescheidenheid wel op z'n plaats is. Met veel plezier probeer ik mij in de techniek te verdiepen en de opmerkingen van de docent toe te passen, maar soms is het echt hokuspokus voor mij. Onder het motto de aanhouder wint, blijf ik het gewoon proberen. De ene keer lukt dat beter dan de andere keer....Maar het is wel verslavend!
Groetjes, Renata
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Renata, laat ik het zo zeggen: waar is die fotocursus? 

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
- renata
- Clublid
- Contacteer:
Ik zit bij Maurits op de vervolgcursus, zie link naar zijn site http://www.mauritsvanhout.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Inmiddels hebben we al een tijdje een leuke groep en blijven we maar vervolgen....Ik kan hem van harte aanbevelen en check vooral ook zijn muziekfotografie, zijn hobby!
Groetjes, Renata
Groetjes, Renata
-
Onlinestrangeartefact
- Forumlid
- Contacteer:
Bijna leeg hier....
- weimaraner
- Clublid
- Contacteer:
Kijk, die laatste van Strangeartefact, dat vind ik nu een originele foto met sterke compositie en zwart/wit omzetting. Goed gevonden en uitgevoerd dus. 

-
Onlinestrangeartefact
- Forumlid
- Contacteer:
- socliw
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Lekker Hollands.

Groeten Wilco
Nikon D3100
AF-S 35 mm f/1.8G DX
AF-S 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR
AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G ED VR
Panagor 135mm f/2.8
Nikon D3100
AF-S 35 mm f/1.8G DX
AF-S 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR
AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G ED VR
Panagor 135mm f/2.8
renata schreef:
Volgensmij heb ik zo'n foto al eerder gezien... maar blijft wel heel mooi!

Gemaakt door Weimaraner;

- weimaraner
- Clublid
- Contacteer:
Hi hi, ik dacht het, jij zegt het.Volgensmij heb ik zo'n foto al eerder gezien... maar blijft wel heel mooi!
Gemaakt door Weimaraner;

Als ik rechtsonder in de foto van Renata kijk is het wel een andere locatie - mijn betonblokken waren allen massief (het Holocaust Monument in Berlijn).
Maar dat doet niets af aan Renata haar foto. Er is sowieso maar weinig dat nog nooit eerder gedaan is - ook ik zal vast niet de eerste geweest zijn met zo'n standpunt.

- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Dat is zeker zo: ze worden continu geschoten in zowat elke stad met hoogbouw. Kijk maar op Google Earth, met "Panoramio" ingeschakeld. Maar er zijn foto's en er zijn plaatjes...weimaraner schreef:(...)
Er is sowieso maar weinig dat nog nooit eerder gedaan is - ook ik zal vast niet de eerste geweest zijn met zo'n standpunt.
Groet, Jaap
-
- Forumlid
- Contacteer:
Begin van dit jaar naar Ha Long Bay geweest. Erg mooie plek in Vietnam.

De beste camera is de camera die je bij je hebt op het moment dat je een foto wilt maken.
Chase Jarvis
http://www.henkvanlambalgen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/HenkvanLambalgen" onclick="window.open(this.href);return false;
Chase Jarvis
http://www.henkvanlambalgen.com" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/HenkvanLambalgen" onclick="window.open(this.href);return false;
Haha, ik ben nog jong dan werkt de bovenkamer nog redelijk goed. ;pweimaraner schreef:Hi hi, ik dacht het, jij zegt het.Volgensmij heb ik zo'n foto al eerder gezien... maar blijft wel heel mooi!
Gemaakt door Weimaraner;Je hebt trouwens wel een erg goed geheugen, ik zou niet meer weten in wat voor topic ik mijn foto eerder geplaatst heb.
![]()
Als ik rechtsonder in de foto van Renata kijk is het wel een andere locatie - mijn betonblokken waren allen massief (het Holocaust Monument in Berlijn).
Maar dat doet niets af aan Renata haar foto. Er is sowieso maar weinig dat nog nooit eerder gedaan is - ook ik zal vast niet de eerste geweest zijn met zo'n standpunt.
Dat zou inderdaad best kunnen, hoge gebouwen heb je natuurlijk overal! En alsnog vind ik beide foto's heel mooi, ze lijken op elkaar, maar toch zijn ze heel verschillend.