tweede coentunnel, westrandweg

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
george013

tweede coentunnel, westrandweg

Bericht door george013 » za jul 14 2012 11:22 am

In het project van de tweede Coen is tevens een aansluiting opgenomen naar knooppunt Raasdorp. Ik heb van deze niet veel foto's. Ik kom bijna niet aan de andere kant van de ring daar, is me dus ontschoten. Van deze weg is vanaf de ringweg ruim 3 km uitgevoerd als viaduct, een weg op pootjes. Dit heeft een boel voordelen in mijn ogen. Je snijdt het landschap niet in tweeen, de ruimte onder de weg is bruikbaar.

Eerst wordt er een fundering gemaakt. Van de heiwerkzaamheden heb ik geen foto's, net zomin als van de opbouwwerkzaamheden van de deze "pootjes". Deze zijn natgestort ter plaatse. Het folie eromheen dient om te snelle droging te voorkomen.

Afbeelding

Afbeelding

Op deze pootjes wordt een arm gebouwd.
Afbeelding

Afbeelding

Met behulp van een doorschuivende constructie worden de wegelementen en een borstwering geplaatst. Het transport van deze elementen is ook een mooie gezicht. Een kant op een oplegger, onder de andere kant een meesturend wielstelsel. Ik denk dat anderen dat beter kunnen uitleggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De constructies van de aansluitingen op het zandlichaam is ook heel interessant. Daar zie je later nietrs meer van.
Afbeelding

Een paar plaatjes ter vergelijking.Met dat hoge gebouw heb ik ruzie.

Afbeelding

Afbeelding

George

Mike-Nikon
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: tweede coentunnel, westrandweg

Bericht door Mike-Nikon » za jul 14 2012 11:25 am

Mooi weergeven.
Toch wel gaaf hoe we dat allemaal kunnen maken.
Canon EOS-R3 met Canon RF 24-70mm F2.8L IS USM.
Maar dan van Nikon......En iets met een Z.

Franklin
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Franklin » za jul 14 2012 11:39 am

george013 schreef:Met behulp van een doorschuivende constructie worden de wegelementen en een borstwering geplaatst. Het transport van deze elementen is ook een mooie gezicht. Een kant op een oplegger, onder de andere kant een meesturend wielstelsel. Ik denk dat anderen dat beter kunnen uitleggen.
Het transportwordt verzorgd door van der Meijden uit Kouderkerk.
Kijk voor foto's eens op http://www.wvandermeijden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Even klikken op "projecten". Daar staan een aantal foto's van het transport van deze liggers.

Overigens: het zijn prima foto's die een goed beeld geven van de voortgang.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1

george013

Bericht door george013 » za jul 14 2012 11:52 am

Nu weet ik de lengte van deze liggers: 61.5 meter. Als zo'n transport even fout rijdt, heeft hij een probleem. Uitzonderlijk transport heet dat. Wat hebben ze een moeilijke foto-presentatie.
George

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door a vgastel » za jul 14 2012 11:57 am

Het is een mooie serie.
Als je ruzie hebt met het grote gebouw denk ik niet dat je dat gaat winnen toch netjes vast gelegd.
We rijden er langs en er over maar weten amper hoeveel werk er in steekt en gedaan moet worden voor het klaar is.
En hoeveel voor bereiding er in steekt.
De costructies die ze tegen woordig gebruiken zijn ook mooi om te zien.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

ger k.
Forumlid
Forumlid

Bericht door ger k. » za jul 14 2012 8:24 pm

Erg mooie serie.
Fotograferen is schrijven met licht. D800E

george013

Bericht door george013 » za jul 14 2012 9:51 pm

Ik ben hier 3 jaar geleden mee begonnen. Eerst fanatiek, daarna steeds minder. Als je terug kijkt zie je een heleboel onderwerpen waar je iets van kunt maken. Er is ook een vrij druk treinverkeer daar. Normaal gesproken lees je de krant oid als de spoorbomen dicht zijn, maar al deze treinen worden op afstand bestuurt. Foto van september 2009. Deze omgeving is er niet meer.
Deze man is de machinist. Loopt rond met een paar joysticks op zijn buik.
Voor de geinteresseerden uit andere draadjes, kijk naar het hesje van de machinist, hoe sterk dat plaatselijk clipt door de zon.

Afbeelding
George

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » zo jul 15 2012 8:29 am

Weer prachti in beeld gebracht ,vooral de tekst is prima ondersteunend.
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”