Probleem scherpstellen Tamron 70-200 + extender
Probleem scherpstellen Tamron 70-200 + extender
ik heb ook een vraag over de converter.
Ik heb de d7000 met de tamron 2,8 70-200 en daar zit ie op . Hij heeft momenten dat ie blijft scherpstellen en ik kan weet niet waardoor het is. de camera staat op af-a ?
gr marcel
Ik heb de d7000 met de tamron 2,8 70-200 en daar zit ie op . Hij heeft momenten dat ie blijft scherpstellen en ik kan weet niet waardoor het is. de camera staat op af-a ?
gr marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
welke tc voor de 70-200
Beste Marcel,
Kan ja aangeven welke converter je probeert ? (er zijn er tientallen)
Bij slecht licht of weinig contrast bereikt ieder AF systeem de grens...
Bedenk dat ieder electrisch contact kan haperen (en hoeveel contacten je gebruikt als je een kamera, AF lens en teleconverter gebruikt, van 3 verschillende fabrikaten).
Ik bezit geen van 3-en, dus wacht op anderen die dit lezen.
Groeten Gijs
Bedenk dat ieder electrisch contact kan haperen (en hoeveel contacten je gebruikt als je een kamera, AF lens en teleconverter gebruikt, van 3 verschillende fabrikaten).
Ik bezit geen van 3-en, dus wacht op anderen die dit lezen.
Groeten Gijs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op za jul 14 2012 10:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Re: welke tc voor de 70-200
op aanraden van de verkoper deze Soligor DG II Pro Teleconverter 2x voor Nikon AFgijs sandberg schreef:Beste Marcel,
Ik heb de moderatir gevraagd dit in een apart item te zetten.
Groeten Gijs
gr marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
Re: Probleem scherpstellen Tamron 70-200 + extender
Heb dit op een nieuw draadje gezet, vanwege ander onderwerp 
Kroontje

Kroontje
Oke ik dacht dat we het erbij konden doen ivm het overzichtelijk houdenKroontje schreef:Heb dit op een nieuw draadje gezet, vanwege ander onderwerp
Kroontje
gr marcel
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Als je problemen hebt met scherpstellen dan kun je het beste proberen om alleen het scherpstelpunt in het midden te gebruiken, dan is de camera in elk geval niet bezig met uitzoeken welk scherpstelpunt hij moet gebruiken. Voor de rest moet je er gewoon rekening mee houden dat de camera met TC meer problemen heeft om te focussen, doordat hij minder licht krijgt.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
OKe hij stond al op de midden.Roelof schreef:Als je problemen hebt met scherpstellen dan kun je het beste proberen om alleen het scherpstelpunt in het midden te gebruiken, dan is de camera in elk geval niet bezig met uitzoeken welk scherpstelpunt hij moet gebruiken. Voor de rest moet je er gewoon rekening mee houden dat de camera met TC meer problemen heeft om te focussen, doordat hij minder licht krijgt.
Zal er meer mee moeten oefenen om zijn beste bereik te vinden. Ik dacht een 2,8 lens en mooi weer (zon) dan pakt ie het makkelijk, niet zo dus.
gr Marcel
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Zou het kunnen zijn dat het onderwerp waarop wordt scherpgesteld aan de kleine kant is? Met de camera op AF-A (camera kiest zelf tussen AF-S en AF-C), zal de camera moeite hebben doordat het onderwerp uit het scherpstelveld verdwijnt. Dan gaat de camera scherpstellen op de achetrgrond. Als je de camera weer terug beweegt gaat dit in omgekeerde volgorde.
Heb je dit probleem ook met AF-S ingesteld?
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Met een 2x converter verlies je 2 stops licht. De effectieve lichtsterkte is dan niet meer dan F5.6 met alle beperkingen die daar bijhoren.Texelaar schreef:Ik dacht een 2,8 lens en mooi weer (zon) dan pakt ie het makkelijk, niet zo dus.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Zal dat eens gaan proberen..Giso schreef:Zou het kunnen zijn dat het onderwerp waarop wordt scherpgesteld aan de kleine kant is? Met de camera op AF-A (camera kiest zelf tussen AF-S en AF-C), zal de camera moeite hebben doordat het onderwerp uit het scherpstelveld verdwijnt. Dan gaat de camera scherpstellen op de achetrgrond. Als je de camera weer terug beweegt gaat dit in omgekeerde volgorde.
dank alvast Marcel