Hoi allemaal,
aangezien ik nog steeds een beetje zoekende ben waar mijn smaak heengaat 'browse' ik soms wat in het rond om naar objecten te kijken (dit forum, MP enzo).
Nu kwam ik deze advertentie tegen klik .
Het is een Nikon AF Nikkor, 50 mm, 1:1.8 D.
Ik vroeg me af of dit een 'fijne' lens is als aanvulling op mijn al bestaande 'collectietje'; ik ben benieuwd naar jullie mening!
Past deze lens op mijn D3100?
- DannySan
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Past deze lens op mijn D3100?
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Re: Past deze lens op mijn D3100?
Die lens heeft geen ingebouwde motor.
Passen lukt wel, echter de autofocus zal niet werken. Je moet dus handmatig scherpstellen.
De 3100 heeft geen interne scherpstelmotor, je zit dus vast aan objectieven die een ingebouwde motor hebben
Passen lukt wel, echter de autofocus zal niet werken. Je moet dus handmatig scherpstellen.
De 3100 heeft geen interne scherpstelmotor, je zit dus vast aan objectieven die een ingebouwde motor hebben
- DannySan
- Clublid
Ok, ik kan er dus me ewerken maar zal handmatig moeten focussen (lijkt me niet de grootste moeite toch?)Peter schreef:Die lens heeft geen ingebouwde motor.
En daarna kom ik dus deze tegen, lijkt me een soort 'opzetlensjes'?
Is dat dan dat je 'een stapje' richting groothoek / macro gaat zonder investering in de lens?

Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Danny,
Jouw vermoeden is correct; op sites als Ebay struikelt men over dat soort accessoires.
De kwaliteit kan bedroevend zijn.
Groeten, GIjs
Jouw vermoeden is correct; op sites als Ebay struikelt men over dat soort accessoires.
De kwaliteit kan bedroevend zijn.
Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)