Van plan de D90 te kopen.

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Van plan de D90 te kopen.

Bericht door jettiny » vr jul 20 2012 10:52 pm

Het is natuurlijk wel koffiedik kijken wwarschijnlijk nog, maar neem ook in je gedachte mee dat er wat opdrachtjes op je af komen.
Ik weet niet of je al zover bent, of je dat durft, maar als mensen weten dat je een goede camera hebt, komen die vragen een keer op je pad. :D

Met een paar opdrachtjes op jaarbasis, heb je zo de meerprijs te pakken tussen de genoemde camera's.

Vrgr
Tiny

Kroontje

Bericht door Kroontje » vr jul 20 2012 11:16 pm

Met een D90 heb je bijna het zelfde in de hand dan de D300s ;)

Suc6 morgen Kroontje

bjornc
Forumlid
Forumlid

Bericht door bjornc » vr jul 20 2012 11:21 pm

Als je qua formaat bedoeld, dan heb je dat toch wel zwaar mis. Vooral als je wat grotere handen hebt.

Maar goed, nog even terugkomend op D90-D5100....

Ik zou liever de D90 hebben itt de D5100.
De D90 heeft een 2e LCD scherm met info, en meer hardware knoppen om snel een instelling te kunnen wijzigen.
Bij de D5100 zul je voor veel instellingen een menu moeten induiken.

D5100
D90

Sorenos
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sorenos » vr jul 20 2012 11:32 pm

jettiny schreef:Het is natuurlijk wel koffiedik kijken wwarschijnlijk nog, maar neem ook in je gedachte mee dat er wat opdrachtjes op je af komen.
Ik weet niet of je al zover bent, of je dat durft, maar als mensen weten dat je een goede camera hebt, komen die vragen een keer op je pad. :D

Met een paar opdrachtjes op jaarbasis, heb je zo de meerprijs te pakken tussen de genoemde camera's.

Vrgr
Tiny
Hehe. Dat zou een mooi toekomstbeeld zijn om als hobby te doen. Maar voorlopig moet ik maar eerst een beetje "flexibiliteit" opbouwen in de omgang met een spiegelreflex :P Ik heb wel wat "ervaring" met foto's maken, en ik heb me er op zich goed in verdiept. Maar uitvoering in de praktijk is heel anders dan uitvoering in theorie ;)

En wat betreft "meerpijs", als die opdrachtjes komen zou ik sowieso eerst de betere objectieven binnen halen, en wanneer er eventueel een mooie update is; updaten. Maar voor nu heb ik toch maar een beperkte budget, al moet je nagaan dat ik mijn budget eerder maar €600 was, dus ik heb al behoorlijk opgeschroefd zou ik zo zeggen :P

Sorenos
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sorenos » za jul 21 2012 7:29 pm

Vanochtend ben ik in uden geweest bij een fotozaak. Helaas de camera's niet uit kunnen proberen (vanwege een hele goede reden wat ik juist positief vind van de winkel :P). Maar ik heb de camera's wel vast kunnen houden. En ga waarschijnlijk toch besluiten om voor de D7000 te kiezen. Ondanks dat de D90 ook heel prettig in mijn handen zat. Nu nog even specificaties, reviews, etc. op zoeken omdat ik aan deze camera nog niet veel "aandacht" heb besteedt omdat ik niet dacht dat ik zo hoog zou gaan :P (Maar hoger gaat het dan ook echt niet haha)

Nog even een paar nachtjes slapen, en dan ga ik het waarschijnlijk maandag of woensdag kopen. En dan zal ik me eens op een juiste manier voorstellen haha

Ieder heel erg bedankt voor jullie geduld en kennis waarmee jullie mij erg hebben geholpen!

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door a vgastel » za jul 21 2012 10:08 pm

wie hoog gaat kan hard vallen.
succes
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Kroontje

Bericht door Kroontje » za jul 21 2012 10:10 pm

Doen wij zoveel moeite ervoor dat je de D90 gaat kopen :evil: ga je voor de D7000 :D :D

Veel succes :wink:

Kroontje

Sorenos
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sorenos » za jul 21 2012 10:21 pm

a vgastel schreef:wie hoog gaat kan hard vallen.
succes
Uhu, maar toch ga ik die risico maar wagen. :)

-Edit: Ik was ook eerst helemaal niet van plan om zo "hoog" te gaan. Maar omdat een volledige instap camera toch niet echt alles voor me zou zijn qua feeling etc. Wilde ik voor de wat duurdere D90 gaan. Na overlegd te hebben met meerderen heb ik toch besloten voor de "nieuwere" versie. Zodat ik lang door kan gaan op de body. En ja ik weet dat er ook oudere body's zijn, en dat de fotograaf vooral de foto bepaalt hoe goed die lukt. Maar voor mijn eigen gevoel denk ik dat ik het beste op deze manier begin. Ook al zal deze camera in het begin een diepe poel zijn.

@Kroontje

Hahaha :P achja, in ieder geval heel erg bedankt ;)

Zwarte
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Zwarte » za jul 21 2012 11:10 pm

Je hebt een goede keus gemaakt. Niks mis met deze camera.
Succes.
Laatst gewijzigd door Zwarte op za jul 21 2012 11:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door jettiny » za jul 21 2012 11:11 pm

Goed dat je even de ruimte neemt om na te denken over je keuze, dat is altijd verstandig met grote uitgaven.
Het is tevens goed om de mogelijkheden van de diverse camera's naast elkaar te leggen.
En weet je, ik snap dat je even de camera's in de hand wil hebben, maar je krijgt toch pas het juiste gevoel als je met de camera in diverse omstandigheden hebt gewerkt.
De eerste indruk moet natuurlijk al wel goed zijn, maar meer kun je niet, tenzij je van iemand een soortgelijke camera mag lenen en er een tijdje gebruik van mag maken.
Die paar foto's die je nu niet hebt mogen of kunnen maken in de fotozaak, hebben niet zoveel toegevoegde waarde IMO.
Uiteindelijk is het toch een beetje een sprong in het diepe, en moet de camera van je keuze, tesamen met jou bewijzen dat het een goede keuze is geweest.
Als ik de laatste regel zo teruglees lijkt het wel een huwelijk :lol:

Succes met je uiteindelijke keuze.
En mocht je toch even willen spelen met een D7000, mag je van mij gerust langskomen, dan trekken we er samen even op uit een uurtje of zo.
Ik hoor het wel.

Vrgr
Tiny

Johan v. V.
Clublid
Clublid

Bericht door Johan v. V. » za jul 21 2012 11:18 pm

Sinds een kleine maand ben ik ook in het bezit van een D7000. Een prachtige camera. Je zult er geen spijt van krijgen!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen

Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.

Sorenos
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sorenos » za jul 21 2012 11:48 pm

jettiny schreef: Uiteindelijk is het toch een beetje een sprong in het diepe, en moet de camera van je keuze, tesamen met jou bewijzen dat het een goede keuze is geweest.
Als ik de laatste regel zo teruglees lijkt het wel een huwelijk :lol:
Haha, dat klinkt inderdaad beetje als een huwelijk, maar het is wel zo eigenlijk. De oog en de camera (en de hand) moeten sowieso flink samenwerken ;)

---
Fijn dat jullie de camera goed bevalt ^^

Bob42
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Bob42 » zo jul 22 2012 12:18 am

Mocht het toch wat te duur worden: de D5100 heeft dezelfde sensor en dezelfde beeldkwaliteit als de D7000 voor de helft van het geld :D

joerib

Bericht door joerib » zo jul 29 2012 11:44 am

Misschien nog een twijfel momentje... Ben zelf sinds deze week overgestapt van een D90 naar een D7000. Ben er super blij mee en zou niet meer terug willen.

Sorenos
Forumlid
Forumlid

Bericht door Sorenos » zo jul 29 2012 1:14 pm

joerib schreef:Misschien nog een twijfel momentje... Ben zelf sinds deze week overgestapt van een D90 naar een D7000. Ben er super blij mee en zou niet meer terug willen.
Ik ben inderdaad ook blij dat ik voor de D7000 heb gekozen ;p

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”