Eerste keer Macro,

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
xNicole

Re: Eerste keer Macro,

Bericht door xNicole » di jul 24 2012 11:40 am

ReneG schreef:
xNicole schreef:
ReneG schreef:Zou ik zeker doen als je hem beoordelingswaardig vindt.

Voor wat betreft wind, dat kun je vrij makkelijk afvangen. Ik doe naar mijn zin te weinig macro, maar ik heb meestal een klein reflectiescherm bij. Dat kun je ook gebruiken om je onderwerp uit de wind te houden als het niet al te hard waait. Ik heb ook wel eens een macrofotograaf gezien die een compleet windscherm opstelde. Zolang het je belichting niet negatief beïnvloedt of de kleuren verandert (denk aan een rode paraplu waar de zon doorheen schijnt) kun je zo best wel wat bereiken.
Dat is ook wel een handige tip, ik kan natuurlijk sowieso wel een windscherm neerzetten oid. maar ben benieuwd of het werkt. Onze tuin is echt een windgat zonder enige schutting ofzo.
Ja het houdt natuurlijk wel een keer op bij harde wind, maar voor een licht briesje kan het prima werken. Als je fototoestel omwaai, waait het te hard... :mrgreen:
Haha, ik denk dat ik dan ook liever niet buiten ga zitten als het zo hard waait. :P

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”