Nikon Coolscan IV ED geeft hardware-storing.
Nikon Coolscan IV ED geeft hardware-storing.
Sinds vanavond geeft mijn Coolscan IV ED een hardware-storing, ik krijg het apparaat niet meer opgestart. Aantal keren aan/uit gezet, PC opnieuw opgestart. Heeft niet geholpen. Ik heb geprobeerd om de firmware opnieuw te installeren, dat lukt ook niet omdat de nieuwste versie al is geïnstalleerd.
Deze situatie is op zich al erg vervelend, maar het is des te vervelender nu ik een mooie opdracht heb van De Alliantie.
Heeft iemand nog een ideetje? Anders misschien de boel morgen bij Beverwijk afgeven? Weet iemand een scanner te leen, te koop?
Deze situatie is op zich al erg vervelend, maar het is des te vervelender nu ik een mooie opdracht heb van De Alliantie.
Heeft iemand nog een ideetje? Anders misschien de boel morgen bij Beverwijk afgeven? Weet iemand een scanner te leen, te koop?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikon Coolscan IV ED geeft hardware-storing.
Beste Frederix,
Ik kwam deze bij toeval tegen. Helemaal onderaan de volgende pagina.
http://www.secondhandcamera.nl/webpages/Nikon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien wel een beetje prijzig.
Groeten,
Coos
http://www.secondhandcamera.nl/webpages/Nikon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten,
Coos
Had al gezien Coos. € 600 is bijna de nieuw prijs. Ik probeer eerst maar even het NSP in Beverwijk. Bedankt voor jouw reactie.coosc schreef:Beste Frederix,
Groeten,
Coos
Groet Fred.
- jantom
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Ik heb weleens een hardwarestoring opgeheven door het besturingsprogramma en de applicaties opnieuw te installeren. Probeer eventueel alleen het laatste (scannersoftware).
Op deze wijze sluit je softwarefouten uit.
Succes ermee. Jan
Succes ermee. Jan
Je kunt de scanner ook opstarten als de PC uit is. Bij het opstarten van de scanner gaat het al mis, Het lijkt alsof er iets mechanisch vast is gelopen. Ik ga de scanner vanmorgen voorzichtig even openmaken om te kijken of er wat te zien is.jantom schreef:Ik heb weleens een hardwarestoring opgeheven door het besturingsprogramma en de applicaties opnieuw te installeren. Probeer eventueel alleen het laatste (scannersoftware).
Succes ermee. Jan
- jantom
- Clublid
Ik begrijp hem. Jammer.
Er kan van alles fout gaan met een scanner en meestal is dat met de stappenmotor die voor het "transport" van de scannerkop zorg draagt.
Dat zal het kunnen zijn. Het zal in ieder geval niet aan een stukke zekering liggen.
Maak het huis maar open en probeer met zeer zachte hand wat beweging te krijgen.
Ik hoor graag als het apparaat het toch nog gaat doen.
Groet, Jan
Er kan van alles fout gaan met een scanner en meestal is dat met de stappenmotor die voor het "transport" van de scannerkop zorg draagt.
Dat zal het kunnen zijn. Het zal in ieder geval niet aan een stukke zekering liggen.
Maak het huis maar open en probeer met zeer zachte hand wat beweging te krijgen.
Groet, Jan
Hi Jan,jantom schreef:Ik begrijp hem. Jammer.
Groet, Jan
Dat heb ik vanmorgen al gedaan, maar dat had geen enkel effect. Ik heb de scanner naar Beverwijk gebracht. Het is nog maar de vraag of ze hem kunnen repareren, werd mij gezegd. Niet alle onderdelen zijn meer leverbaar.
Ik denk dat ik aan het einde van de week meer hoor.
Groet Fred.
- jantom
- Clublid
Jammer Fred.
Ik vind het oprecht jammer voor je.
Voorheen had Nikon (importeur Inca) veel onderdelen in voorraad maar de tijd is anders dan toen.
Ik hoop dat de scanner toch een 2e leven mag krijgen.
Dat is de wens van Jan
Voorheen had Nikon (importeur Inca) veel onderdelen in voorraad maar de tijd is anders dan toen.
Dat is de wens van Jan
Bedankt Jan, ik laat hier weten hoe dit afloopt.jantom schreef:Jammer Fred.
Dat is de wens van Jan
Groet Fred.
Ik kreeg vorige week donderdag een mailtje van Beverwijk dat mijn scanner was gerepareerd en dat ik hem weer kon ophalen. kom ik in Beverwijk hebben ze er niets aangedaan, de repareerden geen scanner smeer. dat hadden ze die maandag daarvoor ook al kunnen zeggen, had mij weer een treinreis Amersfoort-Beverwijk gescheelt. Ik moest ook nog eens € 14,28 betalen voor een niet verrichte dienst. lekker bedrijf dat NSP!
Ik heb inmiddels een Nikon Supper Coolscan 4000 ED gescoord. Deze heb ik nu weer werkend.
Ik heb inmiddels een Nikon Supper Coolscan 4000 ED gescoord. Deze heb ik nu weer werkend.
- jantom
- Clublid
Een bijna ongelooflijk verhaal maar wel waar dus....Frederix schreef:Ik kreeg vorige week donderdag een mailtje van Beverwijk dat mijn scanner was gerepareerd en dat ik hem weer kon ophalen. kom ik in Beverwijk hebben ze er niets aangedaan, de repareerden geen scanner smeer. dat hadden ze die maandag daarvoor ook al kunnen zeggen, had mij weer een treinreis Amersfoort-Beverwijk gescheelt. Ik moest ook nog eens € 14,28 betalen voor een niet verrichte dienst. lekker bedrijf dat NSP!
Ik wil niet al te veel zeggen maar dit is bewijs dat er wat mis is... Je bent op het verkeerde been gezet en moet eigenlijk op de één of andere manier worden gecompenseerd ~ een tevergeefse treinreis met kosten toe....
Maar als ik jou was (of jij mij) zou ik het apparaat toch wel hebben opgehaald (stuk of niet stuk).
Je hebt je gelukkig kunnen voorzien van een vervangend apparaat.
Succes daarmee!
Jan
Ik heb mijn scanner ook weer opgehaald en de € 14,28 betaald. In een mailtje probeer ik de onnodig gemaakte kosten weer terug te krijgen. Ik hoop dat de service van Nikon net zo goed is als de spullen van Nikon.jantom schreef:Een bijna ongelooflijk verhaal maar wel waar dus....Frederix schreef:Ik kreeg vorige week donderdag een mailtje van Beverwijk dat mijn scanner was gerepareerd en dat ik hem weer kon ophalen. kom ik in Beverwijk hebben ze er niets aangedaan, de repareerden geen scanner smeer. dat hadden ze die maandag daarvoor ook al kunnen zeggen, had mij weer een treinreis Amersfoort-Beverwijk gescheelt. Ik moest ook nog eens € 14,28 betalen voor een niet verrichte dienst. lekker bedrijf dat NSP!
Ik wil niet al te veel zeggen maar dit is bewijs dat er wat mis is... Je bent op het verkeerde been gezet en moet eigenlijk op de één of andere manier worden gecompenseerd ~ een tevergeefse treinreis met kosten toe....
Maar als ik jou was (of jij mij) zou ik het apparaat toch wel hebben opgehaald (stuk of niet stuk).
Je hebt je gelukkig kunnen voorzien van een vervangend apparaat.
Succes daarmee!
Jan
- jantom
- Clublid
@Frederix
Ik hoop dat de service van Nikon net zo goed is als de spullen van Nikon.
Dit wordt een "gevoelige" zaak. Er is een wereld van verschil tussen gelijk hebben en dat krijgen.
Maar mijn steun heb je.
Het is niet alleen zaak om goede reparaties te kúnnen verrichten (in dit geval was dat niet aan de orde) maar alles dat daarmee te maken heeft (zoals de administratieve afwikkeling) hoort op eenzelfde niveau plaats te vinden.
Ik ben ook wel teleurgesteld geweest -ook met hetzelfde bedrijf.
Ik hoop dat de service van Nikon net zo goed is als de spullen van Nikon.
Dit wordt een "gevoelige" zaak. Er is een wereld van verschil tussen gelijk hebben en dat krijgen.
Maar mijn steun heb je.
Het is niet alleen zaak om goede reparaties te kúnnen verrichten (in dit geval was dat niet aan de orde) maar alles dat daarmee te maken heeft (zoals de administratieve afwikkeling) hoort op eenzelfde niveau plaats te vinden.
Ik ben ook wel teleurgesteld geweest -ook met hetzelfde bedrijf.
- Johan v. V.
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Het moet toch niet gekker worden! Het vergoeden van reiskosten, nu ja. Ik denk dat je spekkoper bent wanneer ze dat vergoeden. Maar om kosten in rekening brengen voor een scanner waar ze niets mee gedaan hebben en bovendien van tevoren wisten (cq hadden kúnnen weten) dat ze daar niets mee zouden doen, dat is te dol voor woorden. Is dat een manier om de crisis te overleven of zo?
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
- jantom
- Clublid
Het zijn niet alleen de pure reiskosten maar er is ook uren aan tijd verspild. Als het reparatiecentrum goed had geinformeerd hadden die (extra) kosten nooit gemaakt hoeven te worden en was er flink tijd bespaard en ook een stuk "ellende". Voor minder dan die Eur 14,28 had de scanner gewoon terug kunnen worden gestuurd.muggie schreef:Het moet toch niet gekker worden! Het vergoeden van reiskosten, nu ja. Ik denk dat je spekkoper bent wanneer ze dat vergoeden. Maar om kosten in rekening brengen voor een scanner waar ze niets mee gedaan hebben en bovendien van tevoren wisten (cq hadden kúnnen weten) dat ze daar niets mee zouden doen, dat is te dol voor woorden. Is dat een manier om de crisis te overleven of zo?
Ik begrijp dit soort bedrijven niet - dit is toch maling aan klanten hebben..