Als FOKA hem zelf verkoopt zal dat ook niet het probleem zijn. Het gaat meer om doorverkoop door particulieren. Maar als je garantie hebt wordt het natuurlijk een stuk interessanter. (Prijs kan ik nog niet beoordelen, is nog niet bepaald stabiel).bartvannoord schreef:Ik heb foka nog even gebelt en deze hebben mij verteld dat de garantie 100% overdraagbaar is. Dus veel risico kan het volgens mij niet zijn. Natuurlijk de bon even goed controleren en checken. Is 4400 euro een eerlijke prijs? Lijkt mij wel gezien de clicks en leeftijd. Ik ga zo kijken.
tweedehands nikon D4
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: tweedehands nikon D4
Spul waarmee je foto's maakt...
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Om problemen te voorkomen laat het gewoon even op de bon vermelden.bartvannoord schreef:Ik heb foka nog even gebelt en deze hebben mij verteld dat de garantie 100% overdraagbaar is. Dus veel risico kan het volgens mij niet zijn. Natuurlijk de bon even goed controleren en checken. Is 4400 euro een eerlijke prijs? Lijkt mij wel gezien de clicks en leeftijd. Ik ga zo kijken.
Voor wat betreft de prijs denk ik dat het voor dit moment een eerlijke prijs is. T.o.v. van nieuw gemiddeld -25% en wanneer je dan ook nog de garantie erbij krijgt dan denk ik dat je een eerlijke prijs hebt. Tuurlijk de camera is relatief nieuw en de prijzen zullen nog hoger zijn als wanneer je over een jaar gaat kijken maar dan nog zul de camera nieuw binnen een jaar niet vinden voor deze prijs.
Wanneer ik in jouw positie zou zitten dan ging ik er, met de kennis/achtergrond van nu, wel voor maar liet de garantie overdraagbaarheid wel door Foka op de bon zetten te bevestiging.
Succes en veel wijsheid vandaag.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
-
- Forumlid
ik zie dat het nog niet helemaal duidelijk is
ik koop de camera bij een particulier. deze heeft hem bij FOKA rotterdam gekocht.
vervolgens heb ik dus foka gevraagd of als ik deze camera particulier over koop of de garantie nog steeds blijft gelden.
ik koop de camera dus niet bij foka zelf maar wilde wel de bevestiging van dat de garantie niet komt te vervallen indien ik deze
camera particulier over koop. En omdat de garantie op de camera zit en niet op naam staat blijft de garantie dus gewoon nog 20 maanden gelden.

ik koop de camera bij een particulier. deze heeft hem bij FOKA rotterdam gekocht.
vervolgens heb ik dus foka gevraagd of als ik deze camera particulier over koop of de garantie nog steeds blijft gelden.
ik koop de camera dus niet bij foka zelf maar wilde wel de bevestiging van dat de garantie niet komt te vervallen indien ik deze
camera particulier over koop. En omdat de garantie op de camera zit en niet op naam staat blijft de garantie dus gewoon nog 20 maanden gelden.
Het zou mij persoonlijk logischer lijken die garantievraag aan Nikon Nederland te stellen dan aan Foka.
Per slot van rekening gaan Nikon daarover, niet een eerdere leverancier die er nu eigenlijk niets meer mee te maken heeft.
Per slot van rekening gaan Nikon daarover, niet een eerdere leverancier die er nu eigenlijk niets meer mee te maken heeft.
- Johan v. V.
- Clublid
Op z'n minst zou ik een zwart op wit bevestiging willen hebben.
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
-
- Forumlid
zoals ik het begrepen het geeft nikon gewoon 2 jaar garantie op een product. gevallen zoals laten vallen ed uitgesloten uiteraard. verder als je een gebrek aan de camera hebt
ga je terug naar de winkel waar die is aangeschaft (in dit geval FOKA) die vervolgens het opsturen naar Nikon Nederland. het gaat er dus om of de garantie bij foka overdraagbaar is.
en die hebben mij in een mail gestuurd (zwart op wit) dat dit het geval is.
ga je terug naar de winkel waar die is aangeschaft (in dit geval FOKA) die vervolgens het opsturen naar Nikon Nederland. het gaat er dus om of de garantie bij foka overdraagbaar is.
en die hebben mij in een mail gestuurd (zwart op wit) dat dit het geval is.
- Gobert
- Clublid
Pas op. Garantie is haast nooit overdraagbaar. Immers, de koopovereenkomst, inclusief garantierechten, is tot stand gekomen tussen de retailer en de eerste eigenaar. Ik ken de Nikon fabrieksgarantievoorwaarden niet, maar ga ervan uit dat het niet overdraagbaar is, tenzij expliciet anders wordt vermeld.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ik blijf die discussies over het overdragen van garantie maar vreemd vinden. Natuurlijk weet ik ook wel dat het vaak in de voorwaarden bepaald wordt, maar de wettelijke consumenten bescherming bepaald toch echt dat de winkel gewoon garant dient te staan voor een normale levensduur van een apparaat. Als je dus een aankoopbon hebt, en dus kunt aantonen dat het apparaat daar gekocht (en dan maakt het niet uit door wie), zal de winkel garantie moeten verlenen.
Ik heb het idee, dat de bepaling dat garantie niet overdaagbaar is een slimme truuk is om de garantietermijn te verkorten, omdat immers in behoorlijk veel gevallen het apparaat al ruimschoots in de garantieperiode van eigenaar wisselt en daardoor dus de garantie komt te vervallen. Maar helaas (voor de verkoper) bepaalt de wet op consumentenbescherming echt anders.
Ik heb het idee, dat de bepaling dat garantie niet overdaagbaar is een slimme truuk is om de garantietermijn te verkorten, omdat immers in behoorlijk veel gevallen het apparaat al ruimschoots in de garantieperiode van eigenaar wisselt en daardoor dus de garantie komt te vervallen. Maar helaas (voor de verkoper) bepaalt de wet op consumentenbescherming echt anders.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
- Gobert
- Clublid
Helaas zie je dat onjuist. Ik heb daar ca een jaar geleden een heel topic over volgeschreven.André schreef:Ik blijf die discussies over het overdragen van garantie maar vreemd vinden. Natuurlijk weet ik ook wel dat het vaak in de voorwaarden bepaald wordt, maar de wettelijke consumenten bescherming bepaald toch echt dat de winkel gewoon garant dient te staan voor een normale levensduur van een apparaat. Als je dus een aankoopbon hebt, en dus kunt aantonen dat het apparaat daar gekocht (en dan maakt het niet uit door wie), zal de winkel garantie moeten verlenen.
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Foka schrijft zwart op wit dat zij garantie geven op die camera als de originele bon bewaard wordt, klaar.
Maak het probleem niet moeilijker dan het is.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Gobert
- Clublid
Die verklaring is prima. Doen wij binnenkort eens een bakkie Leon als ik weer eens in het zuiden ben?Léon Obers schreef:Foka schrijft zwart op wit dat zij garantie geven op die camera als de originele bon bewaard wordt, klaar.
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Ik weet niet wanneer je in het zuiden bent, maar prima idee.Gobert schreef:Doen wij binnenkort eens een bakkie Leon als ik weer eens in het zuiden ben?

Vriendelijke groet, Léon Obers
- Gobert
- Clublid
Regelmatig, ik stuur je een PM als het zover is.Léon Obers schreef:Ik weet niet wanneer je in het zuiden bent, maar prima idee.Gobert schreef:Doen wij binnenkort eens een bakkie Leon als ik weer eens in het zuiden ben?
![]()
![]()
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Of die prijs "eerlijk" is, is geheel aan jou.
Je weet wat een nieuwe kost, je weet dat van dit exemplaar de kop af is maar dat je nog 20 maanden garantie hebt.
Zo vaak wordt een D4 nog niet tweedehands aangeboden, er is dus weinig vergelijk mogelijk.
Je zou je even kunnen verdiepen in de nieuw- en tweedehands prijzen van bijvoorbeeld de D3 en de D3s, maar of je die nog aantreft met nog 20 maanden garantie meen ik te mogen betwijfelen...
Als je die D4 wilt hebben en je hebt het geld dan is het een eerlijke prijs, want dan zijn verkoper en koper in overeenstemming.
Je weet wat een nieuwe kost, je weet dat van dit exemplaar de kop af is maar dat je nog 20 maanden garantie hebt.
Zo vaak wordt een D4 nog niet tweedehands aangeboden, er is dus weinig vergelijk mogelijk.
Je zou je even kunnen verdiepen in de nieuw- en tweedehands prijzen van bijvoorbeeld de D3 en de D3s, maar of je die nog aantreft met nog 20 maanden garantie meen ik te mogen betwijfelen...
Als je die D4 wilt hebben en je hebt het geld dan is het een eerlijke prijs, want dan zijn verkoper en koper in overeenstemming.
Misschien ook iets om te checken:
Ik registreer al mijn Nikon gear bij Nikon, compleet met serienummer. En op die manier staan de serienummers van mijn objectieven en body bij Nikon geregistreerd op mijn NAW gegevens.
Wellicht de moeite waard om te controleren of die D4 niet al op iemand anders z'n naam is vastgelegd?
Ik registreer al mijn Nikon gear bij Nikon, compleet met serienummer. En op die manier staan de serienummers van mijn objectieven en body bij Nikon geregistreerd op mijn NAW gegevens.
Wellicht de moeite waard om te controleren of die D4 niet al op iemand anders z'n naam is vastgelegd?