Hoe foto's importeren en presenteren?

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
Snulk

Hoe foto's importeren en presenteren?

Bericht door Snulk » zo jul 29 2012 12:20 pm

Ik heb sinds een jaar een Nikon D3100 en die bevalt mij uitstekend. Wel heb ik problemen met het overzetten van de foto's naar mijn PC. Het standaard ingebouwde programma van Nikon om over te zetten bevalt me helemaal niet. Al mijn foto's worden gekanteld! Daarna gebruik ik Picasa 3 en daar kan ik alles weer terug kantelen. Een heel gedoe. Bovendien gaat het in Picasa ook niet goed. Denk je dat alles weer goed staat en dan start je Picasa, staat alles weer gekanteld.

Kortom: weten jullie een betere manier om foto's in te lezen en is er een beter programma dan Picasa om mijn foto's via een beamer te presenteren?

Bedankt.

Jos

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Hoe foto's importeren en presenteren?

Bericht door Léon Obers » zo jul 29 2012 12:32 pm

Beste Jos, welkom op het forum.

Gebruik simpel een cardreader van pakweg een tientje om bestanden over te zetten. Geeft het minste problemen.
Kantelen van beeldjes zou een optie kunnen zijn van de software bij overzetten, maar is reeds een functie die je in de camera aan of uit kunt zetten. Zet die aan, wordt er automatisch rekening gehouden met verticale en horizontale opnamen.

Voor overzetten kun je ook de opties gebruiken van bijv.. het gratis Nikon ViewNX2, met het daarin verwerkte "Transfer 2":
https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... wiYyI6MTJ9" onclick="window.open(this.href);return false;

Tevens biedt Nikon ViewNX2 een diashow mogelijkheid.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”