Het volgende probleem doet zich voor met mijn sd kaarten van Scandisk en wel een extreme van 4 Gb (30 mb/s) en een Extreme Pro 8Gb (45 mb/s) bij het uitlezen in diverse computers en kaartlezers krijg ik steeds de melding dat er problemen op de kaart zijn en deze moet gaan controleren of doorgaan zonder controle. Dan staan er zo ongeveer een ruim 100 foto's op, is dit na de 1e keer formateren (in camera) lager dan niet de melding. Heb 2 keer de optie "controleren op fouten" wel gedaan waarbij het 1 keer goed ging met behoud van foto's (had ze al wel op de HD) en nu de 4 GB kaart ook is gedaan en geen backup gedaan op HD want het ging ja goed..... niet dus nu wel alles kwijt

Nee de sd kaarten in deze camera bevallen me zo niet echt.
Voorheen het probleem gehad dat bij meer dan 150 foto's de kaarten niet meer te lezen zijn in diverse computers en kaartlezers maar wel via usb draadje vanuit de camera, na wat informatie op te zoeken en googlen kwam ik daar niet verder mee.
Ook hier in het forum had men niet de juiste oplossing.
Na wat puzzelen had ik dat zo'n beetje opgelost door diverse dirs aan te maken op de sd kaart en dat probleem deed zich hierdoor niet meer voor en de kaart was steeds te lezen.
En nee het probleem wat zich nu nog voordoet maakt voor de aantal dirs niet uit, dit heb ik al getest met meerdere dirs en 1 dir en zelfs geformatteerd in de camera met de standaart instellingen.
De bedoeling was om nog dit jaar een Nikon 3200 body erbij te nemen maar krijg al meer twijvels.
M'n dochter heeft een 5100 en die heeft die problemen niet.
Misschien een idee om de kaarten is in die camera te formatteren en dan in mijn 3100 de dirs aan maken.
Heeft iemand dit ook meegemaakt en de oplossing dan hoor ik het graag
Gr. Jantinus