Finvarra op Summer Darkness

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Sorenos
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Finvarra op Summer Darkness

Bericht door Sorenos » zo jul 29 2012 8:12 pm

Goedeavond,

Eergisteren heb ik op Summer Darkness voor het eerst echt mensen op de plaat gelegd en een concert gefotografeerd. Eerdere foto's heb ik in de presentatie gezet, maar nu zou ik graag jullie mening willen horen hoe ik deze foto's zou kunnen verbeteren. Het was bewolkt en begon lichtjes donker te worden. In lightroom heb ik af en toe de witbalans aangepast maar over het algemeen heb ik geprobeerd de kleuren warm te houden. Verder heb ik vooral op A gefotografeerd met de witbalans ingesteld op bewolkt en soms op schaduw. ISO was erg hoog ingesteld (rond 2000).

Achteraf heb ik nog met iemand van het bandje gesproken, en wat foto's opgestuurd. Ze waren hier blij mee, en hebben het op hun facebook pagina gezet. Als jullie willen kunnen jullie hier wat meer foto's vinden: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 970&type=1

Finvarra is trouwens een celtic/folk groepje, dat verklaart ook hun kledingstijl.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
(ik zou bij deze eventueel de steunbalken donkerder kunnen maken)

En jeetje, wat is het moeilijk om foto's te selecteren! :shock: , Bedankt voor het kijken!!

Loeky

Re: Finvarra op Summer Darkness

Bericht door Loeky » zo jul 29 2012 9:57 pm

Voor mij is foto nr 4 de beste.

Dave Verkuijl

Bericht door Dave Verkuijl » zo jul 29 2012 10:00 pm

heb oook nietzoveel ervaring met dingen als optredens e.d. dus kan je niet heel veel tips geven. Verder denk ik dat je het netjes hebt gedaan voor de eerste keer. Op zoek naar momentjes en altijd veel en gemengd licht met hoge iso is niet makkelijk. Als ik de serie in totaal bekijkt dan valt op dat bijna alles vrij krap in het kader zit. Dit is ook een afweging want je hebt natuurlijk ook snel veel storende elementen.

Na fantastyval ben ik ook een middagje naar Summer geweest en het is me wel duidelijk geworden dat tussen alle spectaculaire modellen dit soort optredens toch wat minder de aandacht van de fotografen heeft. Ze zullen dan ook zeker blij met de foto;s zijn.

Kort samengevat en rkening houden met mijn gebrek aan inzicht en in vergeljk met foto;s die van concerten die ik wel al langer ziet, een prima en behoorlijk grote stap gemaakt voor een eerste keer.

Misschien dat er nog meer ervaren fotografen op dit gebeid je een stukje verder kunnen helpen.

Gr. Dave

Sorenos
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Sorenos » zo jul 29 2012 10:17 pm

Dave Verkuijl schreef:heb oook nietzoveel ervaring met dingen als optredens e.d. dus kan je niet heel veel tips geven. Verder denk ik dat je het netjes hebt gedaan voor de eerste keer. Op zoek naar momentjes en altijd veel en gemengd licht met hoge iso is niet makkelijk. Als ik de serie in totaal bekijkt dan valt op dat bijna alles vrij krap in het kader zit. Dit is ook een afweging want je hebt natuurlijk ook snel veel storende elementen.

Na fantastyval ben ik ook een middagje naar Summer geweest en het is me wel duidelijk geworden dat tussen alle spectaculaire modellen dit soort optredens toch wat minder de aandacht van de fotografen heeft. Ze zullen dan ook zeker blij met de foto;s zijn.

Kort samengevat en rkening houden met mijn gebrek aan inzicht en in vergeljk met foto;s die van concerten die ik wel al langer ziet, een prima en behoorlijk grote stap gemaakt voor een eerste keer.

Misschien dat er nog meer ervaren fotografen op dit gebeid je een stukje verder kunnen helpen.

Gr. Dave
Thanks voor je uitgebreide bericht! Zelf was ik op de vrijdag en het viel me op dat er niet zo gigantisch veel modellen aanwezig waren. Daarbij was ik (helaas) nog wat te verlegen om echt op die modellen af te stappen en fotografeerde ik ze meer "stiekem", al kregen ze dat vaak wel mee en ging ze toch kort even poseren. En wat betreft kaderen heb je helemaal gelijk, zelf heb ik achteraf ook zoiets van dat ik meer overzichtfoto's had mogen nemen, en ook meer sfeerfoto's. Al heb ik onbewust wel expres zo krap gekaderd vanwege al die microfoon staven.

En Loeky, bedankt!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”