Pyjamazweefvlieg - Episyrphus balteatus

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
ErikB
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Pyjamazweefvlieg - Episyrphus balteatus

Bericht door ErikB » ma jul 30 2012 8:03 am

Na weer wat meer tijd te hebben om te reageren vind ik het ook wel gepast om wat van mijn eigen werk neer te zetten. Ik vind dat zoiets wel netjes is als je eerst allerlei feedback aan anderen geeft. Is het dan niet vanzelfsprekend om anderen ook die kans te geven over mijn foto? :)

Al weken lang wachten ik (o.a. samen met de boswachter) op de veldbloemen langs de weilanden. Helaas werden deze 6 weken te laat ingezaaid en staan ze nog niet erg hoog. Maar eindelijk is het dan zover dat ze er wel staan en dat we dus ook kunnen beginnen met het fotograferen van de verschillende bloemen. Behalve dat er een hoop bloemen staan, vliegen er ook veel insecten rond, een interessant onderwerp om te fotograferen.

Afbeelding

pacha
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Pyjamazweefvlieg - Episyrphus balteatus

Bericht door pacha » ma jul 30 2012 9:20 am

De scherpte ligt waar ze, bij foto's van mens en dieren, moet liggen
Achtergrond is rustig.
Het geheel ziet er verzorgd uit.
Kleuren zijn vrij realistisch.

't is een kwestie van smaak, persoonlijk had ik graag meer scherptediepte gezien, er zat meer in.
Door een ander standpunt, was de hele zweefvlieg scherp geweest, wat in mijn beleving, bij dit soort dichtbij opname, een pluspunt is.
Nu gaan de vleugels en het achterlijf, de mist in, jammer,
als dieren- en natuurliefhebber zie ik graag de beestjes helemaal scherp.
Gelieve dit niet als kritiek te zien, het is enkel het formuleren van een persoonlijke benadering, in deze.

Succes.
Nikon D7000, en wat glas.
http://blog.seniorennet.be/pacha/" onclick="window.open(this.href);return false;

oud0001

Bericht door oud0001 » ma jul 30 2012 9:34 am

Ben het met Pacha wel eens op 1 punt na.
Kritiek mag hier gegeven worden. Zolang men het fatsoenlijk brengt.
Goede krietiek is een leemoment en geen afkraakpoging.
Als de tonen van de muziek dan goed klinken maak je leermomenten.
Je hebt dus al een mooi leermoment gemaakt Pacha. :wink:

ErikB
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door ErikB » ma jul 30 2012 10:50 am

Bedankt voor de reacties! :)

Inderdaad een smaakkwestie en ik had een dergelijk opmerking ook al wel verwacht ;) Ik persoonlijk houd wel erg van een beperkte scherpte en het helpt om de nadruk op een bepaald onderdeel te leggen en de omgeving niet af te laten leiden. Daarnaast heb ik ook al een heel aantal foto's met meer scherpte gemaakt. Kort door de bocht vind ik dat meer registratieopnames terwijl ik graag wat meer in de creatievere hoek ga zitten ;) Kunstzinniger wat vaak inderdaad wel een groter verschil in smaak oplevert, en gelukkig is dat ook geen probleem, ieder zo zijn smaak :)
Dat blijft het mooie, iedereen ziet het anders en zou het anders doen :)

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”