D80 Error

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
george013

Re: D80 Error

Bericht door george013 » di jul 31 2012 9:34 pm

@Ivette,
Een gedachte. Probeer het eens met de autofocus op M, op de camera.
George

Ener
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

D80 Error

Bericht door Ener » di jul 31 2012 11:23 pm

Heb ik ook gehad. Uitgerekend op een georganiseerde fotodag. Zet de d80 aan en bij de eerste foto gebeurt er niks. Een hoop lawaai in de body maar geen foto. Code err op display. Van alles geprobeerd om toch weer werkend te krijgen. Helaas. Niks mee te beginnen. Ik heb m naar Nikon Beverwijk gebracht. De schakelaar diafragma ring was kapot gegaan en is vervangen. Camera is nog verder nagelopen. Kosten 178,50 incl btw. Ik heb m wel laten repareren omdat ik nog steeds tevreden ben met de body.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » wo aug 01 2012 10:01 am

Ener, bedoel je met "schakelaar diafragma ring" dat palletje wat ik beschreef?
Dat schijnt op maar een paar digitale bodies aanwezig te zijn.

Het verhindert overigens bij die camera's het monteren van een pre-AI objectief, ondanks dat die betreffende camera's geen AI-koppelnok hebben.

De instapcamera's als de D40 etc. hebben ze beide niet, AI-koppelnok noch dat andere palletje, zodat daar dan weer wel non-AI objectieven op gemonteerd kunnen worden.

Ener
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

D80 Error

Bericht door Ener » wo aug 01 2012 8:24 pm

@emdeklerk: wat jij beschrijft staat me nog vaag bij. Zou dus best wel kunnen.
Het staat op de factuur en nsp heeft het destijds wel uitgelegd maar wat het nou precies doet of waardoor het kapot gaat, eigenlijk geen idee...

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do aug 02 2012 11:30 am

Heel vervelend net nu je op het punt staat te bevallen ..
ben het eens met de vorige sprekers , informeer bij nikon en vraag hem om een indicatie van de prijs .

De D80 is nog steeds een goede camera en 8/10 x wel waard om te repareren je zou dus kunnen vragen of beverwijk jouw camera eerst wil onderzoeken en dat je dan bepaald wat je doet als het te duur wordt kan je alsnog een toestel op mp of hier

succes

Yaron
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Yaron » do aug 02 2012 11:56 am

Ik zou voor de bevalling lekker een klein compactcameratje scoren, daar kunnen je partner en/of de verloskundige ook mee uit de voeten. Dan kun je tzt als de d80 weer gemaakt is daar zelf uitgebreid de kleine mee fotograferen. Alvast succes met de bevalling!
Groet
Yaron
D3000, een flitser, steeds meer objectieven en een te kleine fototas
http://www.yarondaniel.wordpress.com

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”