In het setup menu van de D200 kom ik de instelling beeld-authensiteit on/off tegen.
Echter ik kan er in de gebruiksaanwijzing niets over terugvinden.
Is er iemand die dit gebruikt en met wat voor doel/resultaat?
Dank voor de moeite.
Groetjes/Edouard
D200 beeld-authensiteit
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Met 'Beeld authenticiteit' kun je bewijzen dat een bepaalde foto uit jouw camera is gekomen. Om dat bewijs te leveren heb je ook nog een apart stuk software (prijzig) nodig.
In eerste instantie kan het geen kwaad om het aan te zetten in je menu, dat kost je niks, ook geen kwaliteit, maar mocht je ooit een kwestie met iemand hebben of het daadwerkelijk jouw foto is dan kun je als dat rendabel is, altijd nog de bijpassende software kopen.
In eerste instantie kan het geen kwaad om het aan te zetten in je menu, dat kost je niks, ook geen kwaliteit, maar mocht je ooit een kwestie met iemand hebben of het daadwerkelijk jouw foto is dan kun je als dat rendabel is, altijd nog de bijpassende software kopen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Inderdaad.Rogier schreef:De functie is met name bedoeld om aan te tonen dat een foto niet bewerkt/gemanipuleerd is. Vooral voor forensische foto's etc. is dit van belang.
Dus aangezien ik eigenlijk alles bewerk, al is het maar 'n onscherp maskertje, heb ik het niet aan staan. Het staat standaard ook uit trouwens zag ik toen ik 'n keer 't menu aan 't doorkijken was.
Re: D200 beeld-authensiteit
beste schrijvers/lezers,Edouard schreef: beeld-authensiteit
Edouard
zullen we het juiste; "authenticiteit" gebruiken ?!
vrgr