Hallo Jelle,
Ik ben geen expert maar ik wil toch reageren op je foto omdat ik ook een D5100 heb gehad.
Als ik naar je exif-gegevens kijk vallen mij een paar dingen op, n.l:
Sluitertijd
diafragma
iso
Hiervan ga ik uit dat je de foto "uit de hand" hebt geschoten? Om toch tot een acceptabele sluitertijd te komen om nog uit de hand te kunnen fotograferen, heb je de iso dusdanig omhoog geschroefd dat je op 1/30 s uit kwam. Correct me if I 'm wrong?
Nogmaals ik ben geen expert.
Ook ik kan hiervan natuurlijk wat leren namelijk om te proberen te " lezen" wat de exif "zegt" over een foto.
Misschien helpt het je als je dit soort foto's op een statief maakt of in elk geval een stabiele ondergrond gebruikt. Je kunt dan de iso een flink eind naar beneden trekken. Je sluitertijd wordt dan wel langer en zelfs nog langer als je het diafragma nog iets meer "knijpt" een hoger getal zeg iets van f/8 of f/11. Dit kun je ook instellen in de "M" stand. Ik denk dat dit je foto ten goede komt en je met verschillende sluitertijden wat meer met het aanwezige licht kunt spelen door een aantal foto's te maken met verschillende " sluitertijden" Door de lagere iso zal je ook veel minder ruis zien.
Op de hierboven beschreven manier is het wel handig dat je " Mirror up" in je menu selecteerd en eventueel een draadloze afstandsbediening gebruikt.
Misschien heb je wat aan deze uitleg van een hobby-ist
Overigens mocht je de foto uit de hand hebben genomen dan heb je dat zeer zeker niet slecht gedaan hoor. Ik vindt hem wel mooi.
Er zullen hier wel "experts" zijn die wat meer over de compositie e.d. kunnen vertellen en of je foto scheef staat of zo. Mij boeit dat niet zo heel veel tenzij het echt te gek is.. :mrgreen:
M.v.g Peter.
D750 met wat Sigma ART glas.