Amersfoort - Parkweelde 2

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Frederix

Amersfoort - Parkweelde 2

Bericht door Frederix » do aug 02 2012 11:20 pm

Ik heb vanavond mijn opdracht voor De Alliantie Ontwikkeling afgerond. Bijgaand tref je een greep aan uit de serie foto's van deze opdracht.

De foto's zijn op een paar na gemaakt met mijn F4 i.c.m. mijn Nikon PC-Nikkor 3.5/28 mm shift objectief. Ik heb gefotografeerd op Fuji Superia 200 en de negatieven zijn gescand met mijn Nikon Super Coolscan 4000 ED.

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

Afbeelding
Foto 3

Afbeelding
Foto 4

Afbeelding
Foto 5

Afbeelding
Foto 6

Afbeelding
Foto 7

Afbeelding
Foto 8

Afbeelding
Foto 9

Afbeelding
Foto 10

Afbeelding
Foto 11

Afbeelding
Foto 12

pveenstra
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Amersfoort - Parkweelde 2

Bericht door pveenstra » vr aug 03 2012 12:19 am

Mooie foto's! Ik ken de locatie en deze serie flatteert de werkelijkheid enigszins. Dus goed gedaan....
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door a vgastel » vr aug 03 2012 7:25 am

pveenstra schreef:Mooie foto's! Ik ken de locatie en deze serie flatteert de werkelijkheid enigszins. Dus goed gedaan....
++1
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

jac49
Forumlid
Forumlid

Bericht door jac49 » vr aug 03 2012 7:31 am

Ik vindt het weer een prima serie ,ik vraag me alleen af hoe komt het dat je verschillende kleuren blauwe lucht in een enkele foto hebt?
Jac.
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Wiljo
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door Wiljo » vr aug 03 2012 9:09 am

Mooie serie, dat shift objectief is in goede handen!
http://www.flickr.com/wjvanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.linkedin.com/in/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.twitter.com/wiljovanessen" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.bredenoord.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Arthur Mol » vr aug 03 2012 9:57 am

Nou, ik zal er wel geen (genoeg) verstand van hebben, maar ik vind in sommige foto's toch vreemde lijnen bevatten.. Met name de schaduw van de boom links onder(die niet op de foto staat) in foto #10, net of het een fisheye is, erg bol.. Of is het gezichtsbedrog?
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Frederix

Bericht door Frederix » vr aug 03 2012 10:42 am

Arthur Mol schreef:Nou, ik zal er wel geen (genoeg) verstand van hebben, maar ik vind in sommige foto's toch vreemde lijnen bevatten.. Met name de schaduw van de boom links onder(die niet op de foto staat) in foto #10, net of het een fisheye is, erg bol.. Of is het gezichtsbedrog?
Om te beginnen zijn niet alle foto's met mijn shift objectief gemaakt, bij een paar is het perspectief softwarematig gecorrigeerd (bv foto 1, 3 en 7). Ook zie ik dat ik bij een enkele foto, bv foto 6, het perspectief niet correct heb gecorrigeerd. Dat is een kwestie van oefenen om dat beter onder de knie te krijgen. Ik ben nog op zoek naar een matglas met een grid (type E) voor mij Nikon F4. Dat maakt het correct instellen een stuk gemakkelijker. (Als iemand er nog eentje heeft liggen houd ik mij warm aanbevolen) Bij foto 5 is het perspectief overigens bewust niet gecorrigeerd.

Ik begrijp de opmerking van de schaduw op foto 10 niet. Er loopt een schaduw over een niet-vlak gazon, de schaduw neemt de vorm van dat oppervlak aan. Ook op andere foto's (bv rechts op foto 4) kun je zien dat de gazons niet vlak zijn, maar wat glooiend zijn aangelegd.

Arthur Mol
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Arthur Mol » vr aug 03 2012 10:56 am

Ok, het gazon is niet vlak, dat verklaard de bolling van de schaduw. Wellicht dat de scheve boom (die wel op de foto staat) heeft bijgedragen aan het gezichtsbedrog.
Pana FZ1000, Oly E-M5 II, 12-40, 40-150R, 75-300.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”