Hoe en wat naar Amerika

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
jan24
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Hoe en wat naar Amerika

Bericht door jan24 » do aug 02 2012 2:40 pm

Begin september ga ik een week naar New York. Ik ben jaren terug ook al hier geweest maar zonder spiegelreflex. Dus op dat gebied ook weer een nieuw avontuur.

Heeft iemand van jullie ervaring met een Amerikareis cq New York? Ik ben met name benieuwd naar de volgende zaken:
- Camera en accesoires gaan mee als handbagage, maar kan ik een geheugenkaart in de camera laten zitten bij het scannen? Niet alleen op de luchthavens, maar ook bij het bezoeken van diverse evenementen/musea wordt de boel, incluis jezelf gescand. Ervaring van een eerder bezoek.
- Mag de camera overal mee naar toe, zeker als deze voorzien is van superzoom. Militaire objecten en aanverwant is mij bekend, maar ik heb ook een bezoek aan de US open tennis gepland. Komt de camera daar binnen. Wetende, dat dit bij popconcerten niet altijd toegestaan is, dan wel is gerelateerd aan het zoombereik van de lens.
- Nog andere praktische zaken waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor de reacties.
Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Hoe en wat naar Amerika

Bericht door gijs sandberg » do aug 02 2012 2:43 pm

Jan,

Zoek ook eens op de sleutelwoorden Vliegen of Handbagage, deze vraag komt vaker voor.

Vliegen: let op max gewicht voor handbagage.
Locaties/evenementen: gewoon tevoren mailen en een print van de reactie meenemen.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Jur
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Jur » do aug 02 2012 3:06 pm

Foto-apparatuur mag naar de US Open worden meegenomen, voorzover het past binnen een tas die maximaal 30 x 30 x 40cm groot mag zijn. Per persoon mag slechts 1 tas worden meegenomen. Commerciële video-camera's zijn verboden. Of daaronder ook DSLR's vallen met video-mogelijkheid is voor mij niet duidelijk.

US Open Fan Guide
Jur

SuzieQ

Bericht door SuzieQ » do aug 02 2012 3:35 pm

Hoi Jan,

Je kunt gewoon je geheugenkaartje laten zitten. hier gebeurd verder niks mee. Je mag vaak naar mussea enzo wel je camera meenemen of je wel of niet foto's mag maken is een regel van het huis daar. Als je naar de top van de Empire State wil, kun je beter geen statief meenemen, deze moet je namelijk achterlaten en kun je later weer ophalen. Weet niet of ze dat doen omdat je er anders "te goede" foto's mee kunt maken of dat ze het zien als een moordwapen.

jan24 schreef:Begin september ga ik een week naar New York. Ik ben jaren terug ook al hier geweest maar zonder spiegelreflex. Dus op dat gebied ook weer een nieuw avontuur.

Heeft iemand van jullie ervaring met een Amerikareis cq New York? Ik ben met name benieuwd naar de volgende zaken:
- Camera en accesoires gaan mee als handbagage, maar kan ik een geheugenkaart in de camera laten zitten bij het scannen? Niet alleen op de luchthavens, maar ook bij het bezoeken van diverse evenementen/musea wordt de boel, incluis jezelf gescand. Ervaring van een eerder bezoek.
- Mag de camera overal mee naar toe, zeker als deze voorzien is van superzoom. Militaire objecten en aanverwant is mij bekend, maar ik heb ook een bezoek aan de US open tennis gepland. Komt de camera daar binnen. Wetende, dat dit bij popconcerten niet altijd toegestaan is, dan wel is gerelateerd aan het zoombereik van de lens.
- Nog andere praktische zaken waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor de reacties.

Cor Gortzak
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Cor Gortzak » do aug 02 2012 4:12 pm

Bij de US Open mag je in ieder geval niet flitsen.

Cor
Cor

Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd

jan24
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door jan24 » do aug 02 2012 5:14 pm

Dank voor zover.
Handbagage in het vliegtuig zal niet de eerste zorg zijn. Het gaat mij met name om voorzorgsmaatregelen en tips, waar je mogelijk zelf nooit bij hebt stilgestaan.
@Jur: Ik wend mij in elk geval tot de organisatie van de US-open om duidelijkheid te krijgen.
Nikon D7500
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » do aug 02 2012 6:33 pm

jan24 schreef:Dank voor zover.
Handbagage in het vliegtuig zal niet de eerste zorg zijn.
Het kan sneller een probleem zijn dan je denkt. Een normale foto-rugzak weegt zo'n 5 kilo. Tel daar een body en wat lenzen bij op en je zit in toaal boven de 12 kilo. In praktijk controleren ze het weinig, maar je bent flink zuur als ze het wel checken. Dat heb ik zelf in de VS meegemaakt en ik baalde flink moet ik zeggen....

Jaap

SuzieQ

Bericht door SuzieQ » vr aug 03 2012 10:06 pm

ja mag tegewoordig toch 1 stuks handbage en een personal item meenemen. ik heb mijn fototas 9exl statief die zat in de koffer) als personal Item meegenomen en een bijna lege rugtas als handbage zo kun je als ze moeilijk gaan doen de dingen verdelen over 2 tassen. Of thuis goed bedenken welke objectieven je mee wilt nemen...

jan24
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door jan24 » vr aug 03 2012 10:16 pm

Hooguit een body en 2 lenzen wat meegaat, het moet te behappen zijn. Ook als ik in NY op sjouw ben.
Zag wel bij toeval op tv bij tennis OS iemands in het publiek met een aanzienlijke lens op de camera en toch nog veel geflits. Biedt perspectief voor de US open. En anders zijn er nog bagagekluizen, als het onverhoops niet mee de tribune op mag. :roll:
Nikon D7500
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”