Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier en heb al het een en ander gelezen, maar zie door de bomen het bos niet meer.
Op dit moment heb ik een simpele compacte camera van Samsung en deze voldoet niet meer aan mijn eisen. Ik ben dus op zoek gegaan naar een camera en mijn oog viel op de D5100. Waarom de D5100, ik ben een fanatiek karpervisser en vis vaak alleen. Ook dan wil ik graag mooie plaatjes schieten, ik denk dat daarom het kantelscherm met live view een enorme uitkomst bied om zo snel mogelijk een mooie foto te kunnen schieten en de vis zijn vrijheid zo snel mogelijk terug kan geven. Nu moet ik bijvoorbeeld met de zelfontspanner een foto schieten vervolgens de vis neerleggen foto bekijken en dit net zo lang totdat ik een mooie foto heb. Duurt me veel te lang. Daarnaast heb ik de vraag of ik een extra flitser moet aanschaffen het vissen gebeurt namelijk vaak 's nachts en ook de foto's maken.
Verder wil ik hem gebruiken in de prive sfeer, vakantie, foto's van de katten maken etc etc, het liefst ook de mogelijkheid om foto's te maken van bewegende objecten. Nu zijn er standaard kits alleen na veel lezen merk ik dat er nog wat verschil zijn in objectieven.
Iemand die mij op basis van bovenstaande kan adviseren? Wat voor objectief zou ik het beste kunnen kiezen en is mijn gedachten mbt de D5100 een juiste?
Alvast bedankt voor de reacties.
Keuze maken D5100 met welk objectief.
- Wolf
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Keuze maken D5100 met welk objectief.
Denk dat een standaard kitlens 18-55 vr hier wel volstaat.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re:een enorme uitkomst
Beste Sjors,
Welkom.
Ik heb ooit een kamera met kantelscherm getest.
Het is niet zozeer sneller maar kan in diverse situaties zeer praktisch zijn.
Als lens adviseer ik altijd de 18-105 ipv de ("vanaf/instapmodel" 18-55).
Groeten, Gijs
Welkom.
Ik heb ooit een kamera met kantelscherm getest.
Het is niet zozeer sneller maar kan in diverse situaties zeer praktisch zijn.
Als lens adviseer ik altijd de 18-105 ipv de ("vanaf/instapmodel" 18-55).
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Bedankt voor de reacties, heel erg snel!
Kantelscherm heeft voor mij als voorbeeld dat ik direct kan zien wat ik fotografeer i.c.m. met een remote trigger. Om even een voorbeeldje te geven waarom ik voor een kantelscherm ga is dat ik sommige vissen meerdere keer oppakken bijna niet te doen is haha. Ik kan direct zien wat ik vastleg.
Voorbeeldje van een dikke vis van 23 kilo:

Waarom kiezen voor de 18-105? Ben een totale leek.
Kantelscherm heeft voor mij als voorbeeld dat ik direct kan zien wat ik fotografeer i.c.m. met een remote trigger. Om even een voorbeeldje te geven waarom ik voor een kantelscherm ga is dat ik sommige vissen meerdere keer oppakken bijna niet te doen is haha. Ik kan direct zien wat ik vastleg.
Voorbeeldje van een dikke vis van 23 kilo:

Waarom kiezen voor de 18-105? Ben een totale leek.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste Sjors,
re: Waarom kiezen voor
Pak beiden eens beet (forget the pun) en je weet het direct.
De 18-105 is een completere lens, bovendien zwaarder en degelijker.
Groeten, Gijs
re: Waarom kiezen voor
Pak beiden eens beet (forget the pun) en je weet het direct.
De 18-105 is een completere lens, bovendien zwaarder en degelijker.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
-
- Clublid
- Contacteer:
Hallo Sjors,
De D5100 is een prima camera met ook goed low light prestaties voor een DX Camera. Ik denk ook dat je met de 18-105 van Nikon een heel veelzijdige lens hebt waar je voorlopg mee vooruit kunt. Die lens is bovendien ook nog eens leuk als je op vakantie bent. Vwb het flitsen denk ik dat je met de std flits van de camera al een heel eind kunt komen.
mvg,
Frans
De D5100 is een prima camera met ook goed low light prestaties voor een DX Camera. Ik denk ook dat je met de 18-105 van Nikon een heel veelzijdige lens hebt waar je voorlopg mee vooruit kunt. Die lens is bovendien ook nog eens leuk als je op vakantie bent. Vwb het flitsen denk ik dat je met de std flits van de camera al een heel eind kunt komen.
mvg,
Frans
Bedankt voor alle antwoorden.
Aangezien ik al een tijdje met de gedachten rondliep ben ik, maar gewoon naar de winkel gegaan. De camera en beide lenzen vergeleken, geeft mij tenslotte het beste gevoel ervan.
Het is de NIKON D5100 met AF-S DX Nikkor 18-105mm geworden. Net al wat plaatjes geschoten en ben nu al zwaar on de indruk van het toestel en gebruiksgemak.
Zo eenvoudig om plaatjes te schieten en volgens mij is er nog veel meer uit te halen, maar dat komt vanzelf wel.
Aangezien ik al een tijdje met de gedachten rondliep ben ik, maar gewoon naar de winkel gegaan. De camera en beide lenzen vergeleken, geeft mij tenslotte het beste gevoel ervan.
Het is de NIKON D5100 met AF-S DX Nikkor 18-105mm geworden. Net al wat plaatjes geschoten en ben nu al zwaar on de indruk van het toestel en gebruiksgemak.
Zo eenvoudig om plaatjes te schieten en volgens mij is er nog veel meer uit te halen, maar dat komt vanzelf wel.