Zou juist reden zijn om de onderdelen niet los aan particulieren te verkopen.mpvk schreef:Op dit moment zijn de CF-card slots niet of nauwelijks leverbaar en gebruiken ze deze voor eigen voorraad en reparatie
D70 defecte card reader
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: D70 defecte card reader
Vriendelijke groet, Léon Obers
Dat klopt. ik heb ze vorige week nog gemaild en kreeg ze niet. Kan de mailwissel nog wel even opzoeken (morgen als ik op mn werk ben)
Ik schrik hiervan, ik bewaar ze wel gewoon in een doosje hoor..maar ik kijk eigenlijk nooit naar de contactpunten. Het zal je maar gebeuren bij een nieuwe camera. Iets om op te letten dus.Léon Obers schreef:Zelf heb ik meerdere malen op fora gelezen van gebruikers die ook wat onhandig waren en daarbij een pennetje was afgebroken of krom.jantom schreef: Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat zoiets gebeurt (kan gebeuren). Maar ik lees het toch ook op b.v. de Kassa-site.
Dus ja, het komt gewoon voor.
Laatst, ik weet niet meer waar, zelfs twee camera's kapot omdat een nieuw CF kaartje kennelijk niet goed gefabriceerd was. Die had bij de reeks van gaatjes van de aansluiting, één half gesloten gaatje, waardoor bij het plaatsen van het kaartje het desbetreffende pennetje dan niet verder kon, en verboog of afbrak.
Met een zoekactie op Google nagezocht. Het komt zelfs erg veel voor, gebroken pinnetjes:
http://www.google.nl/search?hl=nl&newwi ... 80&bih=651" onclick="window.open(this.href);return false;
Een belangrijke reden om CF-kaartjes ook niet los in jaszakken te bewaren e.d. Kleine zandkorreltjes / vuil kunnen in de gaatjes komen en deze gedeeltelijk afsluiten of opvullen, waardoor de toegang geblokkeerd raakt. Bewaar ze altijd in het betreffende plastic opbergdoosje, of koop anders een gesloten houder waar je ze in bewaart.
- Léon Obers
- Forumlid
De aantoonbare schade door gebruik van een verkeerd kaartje is verder niet te verhalen op de fabrikant van het kaartje. Die dekt dit soort aansprakelijkheidsrisico's af. Voor de persoon in kwestie met twee camera's was dat wel heel zuur.ylb80 schreef:Het zal je maar gebeuren bij een nieuwe camera. Iets om op te letten dus.
Net een nieuwe camera gekocht met een nieuw (16G) kaartje en ik laat het kaartje lekker zitten. Gebruik wel een snoertje om foto's over te zetten op de pc 

- Léon Obers
- Forumlid
Is geen enkele garantie dat je minder risico loopt, kabeltjes en stekkercontacten van een camera kunnen ook kapot gaan hoor.
Je hebt dan wel nog de tweede mogelijkheid over om dan het kaartje alsnog uit het slot te halen.
Je hebt dan wel nog de tweede mogelijkheid over om dan het kaartje alsnog uit het slot te halen.