nieuwe foto,s

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

nieuwe foto,s

Bericht door Nicole » do aug 16 2007 10:40 am

Misschien ben ik een beetje te enthousiast met het plaatsen van foto,s.
Ben toch wel bijna iedere dag aan het oefenen en vind het toch wel prettig om te horen of ik goed bezig ben of niet.

Landschap foto,s oefenen

1Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding

personen fotograferen.

4Afbeelding

5Afbeelding

6Afbeelding

7Afbeelding

8Afbeelding

Ik heb nu de instellingen op levendig staan en de kleuren vind ik zoveel beter nu ! Ik hoef er bijna niets aan de veranderen. sommige zijn orgineel van kleur.

Graag opbouwende Kritiek.... wat vinden jullie ervan?

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nicole op do aug 16 2007 11:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
NAS Buikpijn

Gilbert1976

Bericht door Gilbert1976 » do aug 16 2007 10:58 am

leuke platen Nicole,
Zet er in het vervolg even nummers voor, dat is makkelijk wanneer mensen commertaar geven. Ik vind de laatste drie het mooiste van je serie, de een na laatste leuke compositie. bij de foto van het jongetje vind ik de schaduw op zn gezicht storend. Het meisje met de poes leuk moment, maar ik hou persoonlijk niet van het softe, maar smaken verschillen he.
Mijn fav. is de een na laatste, maar die had wat mij betreft zacht ingeflitst mogen worden.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » do aug 16 2007 11:02 am

Dank je wel Gilbert. Heb de nummers ervoor gezet.
Bedankt ook voor je tekst ik kan me daar zeker in vinden.
NAS Buikpijn

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » do aug 16 2007 11:53 am

Vind #5 (meisje met poes) nou juist de beste en mooiste uit de serie! De rest vind ik in vergelijk te gewoon, bij #5 blijf je hangen. Je ziet de emotie van het meisje.
Mooi gebruik van scherptediepte en scherpte op de ogen van de poes. Beetje jammer van de overbelichting links. (Als je het origineel in RAW hebt dan kun je het mischien nog wat corrigeren, wat geheel wat onderbelichten daarna wat ‘highlighting’ toepassen).

Meer van #5… :wink:
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » do aug 16 2007 1:11 pm

Ik ben het Sweder wel eens, zeker v.w.b. originaliteit springt 5 er uit voor mij.

De voetstappen op het strand zijn ook leuk maar was die scheve horizon zo bedoeld? Ook bij foto 3 staat die scheef.

alfa156

Bericht door alfa156 » do aug 16 2007 1:35 pm

Nicole, landschapfoto's verdeel je doorgaans (is natuurlijk geen wet) in 3 horizontale vlakken. Hierbij komt de horizon dan op de 1ste dan wel 2e lijn te liggen. Dit heb je niet in foto 1 toegepast wat het geheel een beetje saai maakt. Bij foto 2 is dit aardig gelukt maar staat de horizon niet recht. Foto 5, nu ik er langer naar kijk, vind ik de beste. En idd jammer van die overbelichting.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » do aug 16 2007 2:01 pm

OKe !! helemaal duidelijk bij de tweede heb ik het met opzet gedaan het scheef van de achtergrond omdat het zo net is alsof de voetstappen mee gaan met de lijn van de achtergrond.

Bij de derde is het idd niet mooi hoe langer ik er na kijk.
Zou je voor mij een voorbeeld kunnen plaatsen van een goede landschapfoto en de verhoudingen.

Het meisje is idd een emotiefoto vind ik zelf ook een van de mooiste.Het is jammer ik heb het raw bestand niet bewaard. stom. Dan had ik kunnen oefenen om het te verbeteren.
Want ik was eigenlijk wel nieuwschierig hoe jullie een gedeelte van een foto aanpassen.
NAS Buikpijn

mikemix

Bericht door mikemix » do aug 16 2007 3:01 pm

Prachtig!
4 in het bijzonder.
Shoppen wordt steeds verfijnder.
[edit] ik bedoel foto 5!!!!ipv 4 [edit]
Laatst gewijzigd door mikemix op vr aug 17 2007 4:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » do aug 16 2007 3:04 pm

4 vindt ik juist niet mooi. Ik had graag een iets andere blik gezien van het manneke en de schaduw van het ? vind ik iets te.

Foto 8 vindt ik wel iets hebben alleen was het misschien mooier geweest als ze wat meer naar rechts had gekeken en je iets dichterbij en iets lager was gegaan met je camera.

Foto 5 heeft ook wel wat maar ik vindt dat je hem iets te veel gesoft hebt maar als het een PS layer soft is kun je gewoon de opacity iets verminderen ik weet niet hoe je het hebt gedaan.
verder lekker door expirimenteren...

Luc
Laatst gewijzigd door luc op do aug 16 2007 3:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

paparazzi

Bericht door paparazzi » do aug 16 2007 3:06 pm

De laatste 3 met dat knappe meisje vind ik het best geslaagd.

Die met die kat doet pijn aan m'n ogen van onscherpte; zonde!

Schaduw op jongetjesgezicht vind ik ook afbreuk aan 't plaatje doen.

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » do aug 16 2007 3:14 pm

Dank je mike!

Het is de schaduw van een prieel op een of andere manier trekt mij dat schaduw en lichtinval. Vind dat zelf anders dan anders zeg maar.

Ik heb het gesoft met photohop ik zal eens proberen of ik dat met een jpg nog netjes krijg.

Afbeelding Hier is het jongetje zonder schaduwen. Ik zei tegen hem ga maar heel stoer staan. Hij doet zijn best... :wink:

Maar was meer benieuwd wat jullie van de schaduwen vonden.
Bedankt voor jullie adviezen !
NAS Buikpijn

Robin

Bericht door Robin » do aug 16 2007 3:19 pm

Hoi Nicole,

weinig aan bovenstaande commentaren toe te voegen.
Vind ook de laatste 3 erg geslaagd 8)

Nicole
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Nicole » do aug 16 2007 3:47 pm

Dank je Paparazzi en Robin.

Conclusie:
Geen scheven achtergronden (bij landschappen)en geen schaduwen die te veel weghalen van een mooie foto.(schaduw in een foto is niet erg toch maar niet te veel begrijp ik) De foto,s zachtmaken is wel mooi maar niet te.. dit is te zacht en te licht. Overbelichting wegwerken.(Even uitvissen hoe ik dat doe)
en op de scherpte letten. Nou dat oefenen we weer als het droog is buiten.
Bedankt !!!!
NAS Buikpijn

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » do aug 16 2007 3:50 pm

Precies wat ik al in een eerder draadje schreef, je kunt het beter en dat bewijs je hier ! Leuke foto's met als topper nummer 5. Keep up the good work

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

paparazzi

Bericht door paparazzi » do aug 16 2007 4:15 pm

Nicole schreef:De foto,s zachtmaken is wel mooi maar niet te.. dit is te zacht en te licht.
heeft niet zozeer met zacht te maken, maar het wordt zodanig gesmoezeld dat het onscherp wordt en als ik naar die foto met die kat kijk heb ik 't idee dat ik door 'n bril met 'n hele hoge correctiefactor kijk terwijl ik zelf goede ogen heb

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”