ViewNX 2.5.0

Discussies over fotobewerking en archivering
D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: ViewNX 2.5.0

Bericht door D. Haaksma » vr aug 10 2012 11:11 pm

celticfreak schreef:
Marten schreef:Is deze update van de Nikon server verwijderd?
Ik kan hem niet meer vinden, of downloaden.
Ik zie hem ook niet meer staan, ik heb hem wel in gebruik (net op tijd) misschien zit er wel een bug in en hebben ze hem daarom verwijderd :frown:
Dat zou dan minder fijn zijn.

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Re: niet meer via de optie "Kaart" kan aanklikken

Bericht door JaapV » za aug 11 2012 12:50 am

Léon Obers schreef:
JaapV schreef: Léon, bij nader inzien is het niet erg waarschijnlijk dat je verschil zou zien als er nu Google Maps wordt gehanteerd i.p.v. Google Earth. Het is zelfs nog mogelijk dat de auteur van de Nikon-tekst het verschil niet wist. Dus dat deel van mijn vraag trek ik maar weer in. :D
Ik denk juist dat de Nikon-tekst expliciet wijst op het verschil (en de auteur dus ook op de hoogte is van het verschil).
Eerder was de Nikon software schijnbaar compatibel met Google Earth, nu kennelijk alleen nog maar met Google Maps.
Misschien heb jezelf Google Earth nooit geïnstalleerd gehad gezien je opmerkingen. Ondanks dat Google Maps veel gelijkenis vertoont, en de functies daarvan in de loop van de tijd verder zijn uitgebreid, gaat Google Earth een stap verder in presentatie voor een aantal steden met 3D-rendering van gebouwen e.d.
Praktisch gezien wordt het echter steeds minder gebruikt, omdat je nu eenmaal extra software moet installeren, wat heden ten dage voor de belangrijkste functies in grote mate reeds standaard mogelijk is met huidige internet-browsers.
Bij mijn eerdere bericht (de quote hierboven) vreesde ik nog paniekerig dat misschien de gehele "Kaart" dienst zou zijn opgeheven. Daar heeft Gijs me van genezen en ik heb de update toen meteen gedaan. Ik was me nooit bewust geweest van de keuze-mogelijkheid om G.E. bij ViewNX in te schakelen. Daardoor had ik het Nikon tekstje verkeerd geïnterpreteerd.
En ja, ik heb Google Maps al jaren als applicatie in mijn computer, als kaarten-freak :oops:
Laatst gewijzigd door JaapV op za aug 11 2012 4:46 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » za aug 11 2012 4:33 am

JaapV schreef: En ja, ik heb Google Maps al jaren als applicatie in mijn computer, als kaarten-freak :oops:
Google Maps is helemaal geen applicatie die lokaal op je computer staat, maar onderdeel van een internet applicatie die elders op een server staat. Via het gebruik van een webbrowser (of binnen Nikon ViewNX een internet-venster) download je enkel de "beperkte" internetgegevens van kaarten die op die server zijn opgeslagen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » za aug 11 2012 4:47 am

Léon Obers schreef:
JaapV schreef: En ja, ik heb Google Maps al jaren als applicatie in mijn computer, als kaarten-freak :oops:
Google Maps is helemaal geen applicatie die lokaal op je computer staat, maar onderdeel van een internet applicatie die elders op een server staat. Via het gebruik van een webbrowser (of binnen Nikon ViewNX een internet-venster) download je enkel de "beperkte" internetgegevens van kaarten die op die server zijn opgeslagen.
Eeh, sorry, ik bedoelde ook G.E.
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » za aug 11 2012 10:50 am

De link bovenaan werkt weer. Gisteren even niet.
De wondere wereld van internet.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: wondere wereld van internet.

Bericht door gijs sandberg » za aug 11 2012 2:44 pm

Marten ea.
Ik had ook even moeite om het item bij Nikon te vinden.
Een factor kan zijn dat er daar nog geen datum aan hangt, bij sorteren op publicatiedatum zie je de regel niet.
Ik heb dat al aan de dames en heren gemeld.
Groeten, Gijs

PS eea lijkt hersteld, de met de benadering software/op publicatiedatum is de update nu weer te zien.
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op di aug 14 2012 7:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » za aug 11 2012 3:16 pm

Gewoon even klikken op de koppeling in de allereerste regel van dit topic :D
Groet, Jaap

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”