Ik had het al eerder aangegeven, bij fotografische aankopen, dat ik nog enkele foto's zou plaatsen van het statief wat ik heb overgenomen van John.
De service die John verleend is beter dan menig winkelier geeft.
Ik heb van John overgnomen een Feisol Carbon statief CT-3442 incl. Feisol middelzuil kit CT-3442 CC, 2-set RVS spikes lang/kort en dat alles samen in een mooie Feisol tas. John heeft er een Feisol CB-40D nieuwe ballhead bijgeregeld (incl. John Hoenen korting) en alles samen verzonden.
Het totale gewicht van deze complete set is 1,69kg. In ingeklapte vorm een totale lengte (incl. lange spikes) van 515mm. Grootste diameter 140mm.
Ik had het artikel van Hans Braakhuis over statieven gelezen en hij heeft Feisol zelfs bij het rijtje "niet aanbevolen" staan. Dat maakte mij een beetje huiverig. John gaf aan "niet goed geld terug incl. de nieuwe kop". Daarnaast had ik enkele artikelen gelezen waar men zich juist zeer positief uitlaat over Feisol en vooral de kop heeft zeer goede referenties. Kortom laat maar komen. Ik heb het statief nu enkele dagen en moet zeggen ik vraag mij dan ook openlijk af waarop het "niet aanbevolen" is gebaseerd. Het staat verder ook niet in het artikel en dat is dan wel weer jammer. Niets rammelt, alles is keurig passend en afgewerkt, de kop kan een behoorlijke belasting dragen (15kg). Ik heb mijn apparatuur (D7000+grip+70-200+SB900= 3,341kg) nu een halve dag onder 45-graden laten hangen en het is geen mm. verzakt.
@ aanvulling 02-09-2012
Ik zelf ben 1,85m.
Onder mijn camera (D7000) zit een originele Nikon grip (MB-D11). Deze grip heeft een dikte/hoogte van 40mm.
Wanneer ik statief geheel heb uitgeschoven, de middenkolom in de laagste stand dan kom ik op een harthoogte (midden van de zoeker) van 1.700mm. In mijn geval kijk ik direct recht in de zoeker.
Met de middenzuil op maximale hoogte kom ik op midden van de zoeker op een hoogte van 1.975mm.
Wanneer jij ook een D7000 hebt zonder grip dan moet je van de gemeten maten dus 40mm. aftrekken.
Wanneer je geen middenkolom neemt dan moet je nogmaals ca. 65mm aftrekken.
Ik heb er nog extra bij een snelkoppeling QRC-50 voor op mijn monopod en een snelkoppelingsplaat QP-1447100 voor onder de gondel van mijn 70-200 VRii.
Wanneer ik de hoogte meet t/m de koppelingsplaat (zonder camera) dan is de hoogte 1.585mm. Dan kun je nu met je eigen camera de zoekerhoogte bepalen.
1.- statief ingeklapt incl. middelzuil en ballhead.

2.- zoals de ballhead tussen de poten ligt

3.- Feisol ballhead CB-40D
4.- Statief uitgeklapt

5.- statief uitgeklapt incl. apparatuur

6.- de apparatuur op de kop.

Ben ervan overtuigd dat wij samen goede vrienden gaan worden.